Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne yhtään alle 28-vuotiasta joka olisi osannut olla hyvä äiti.

Vierailija
16.11.2012 |

MIKSI kakaroiden pitää tehdä lapsia kun eivät osaa olla äitejä?

Siinä pilataan sekä sen äidin elämä että sen lapsen. Koska tää menee jakeluun??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi olla noin tyhmä.

Vierailija
2/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka myönnänkin että itse en todellakaan osannut olla hyvä äiti vanhemmille lapsilleni :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 23v. kun esikoinen syntyi, 26v. kun keskimmäinen. Kumpaakin täysimetin 5-6kk, tein soseet itse, en jättänyt hoitoon alle 1-vuotiaana, en käynyt baareissa, mentiin lasten tahtiin. Olin aika tasapainoinen, yöheräilyt otin vastaan "tätä tää on, joskus loppuu"-asenteella.

Lapset on nyt 9v. ja 6v. Isompi pärjää koulussa hyvi, kymppejä tulee :) Lisäksi tosi lahjakas liikunnallisesti, on paljon kavereita. Ihana poika. 6v. eskarilainen on myös loistopakkaus.

Ikinä lapsilta ei ole mitään puuttunut. Joskus oli tiukkaa taloudellisesti, mutta silloin tingin itsestäni, en ikinä lapsista.

Nyt mulla on kypsällä iällä vielä kolmas vauva ja aivan samanlainen äiti koen olevani. Niin ja mieskin on sama :) Naimisissa 11 vuotta jo.

Vierailija
4/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 27v kun esikoinen syntyi. Ilmankos tää on niin vaikeeta, anteeksi.

Vierailija
5/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hirmu pieni, miksi sinulla ap on niin vähän tuttavia ja näköaloja elämään? Tämä kiinnostaa mua oikeasti?

Vierailija
6/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana. Myönnän, että alku meni todellakin kaikin tavoin pieleen. En vain osannut olla hyvä äiti!

Mutta kaikki muuttui sinä maagisena päivänä, kun täytin 28 vuotta ja olin täten elänyt tässä maailmassa täydet 336 kuukautta! Kaikki kirkastui minulle, koin valon ja vihdoin osasin olla hyvä äiti.

Älkää siis aliarvioiko numeraalista magiaa!

Vierailija
7/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee :)

Provokaatio on viestinnän keino. Tarkoitus on todellakin sanoa että on paaaaljon äitejä joiden kannattaisi odottaa monta vuotta ennen lasten hankkimista. IHan tutkimukset näyttää että monie huonoja asioita tapahtuu nimen omaan nuorten äitien lapsille.

Äitiydessä itsensä tuntemisesta, elämänkokemuksesta on hyötyä. Näin se vain on.

Mutta on tottakai olemassa hyviä äitejä iästä huolimatta.

JOskus pitää provosoida että viesti menee perille. Mutta yhtä kaikki, älkää nuoret tehkö lapsia. NÄin pääsääntöisesti.

haleja kaikille.

Vierailija
8/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain lapseni 23-vuotiaana ja 26-vuotiaana. Olin valmis molemmilla kerroilla ja olen ollut lapsilleni hyvä äiti. :)

Vierailija
9/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee :)

Provokaatio on viestinnän keino. Tarkoitus on todellakin sanoa että on paaaaljon äitejä joiden kannattaisi odottaa monta vuotta ennen lasten hankkimista. IHan tutkimukset näyttää että monie huonoja asioita tapahtuu nimen omaan nuorten äitien lapsille.

Äitiydessä itsensä tuntemisesta, elämänkokemuksesta on hyötyä. Näin se vain on.

Mutta on tottakai olemassa hyviä äitejä iästä huolimatta.

JOskus pitää provosoida että viesti menee perille. Mutta yhtä kaikki, älkää nuoret tehkö lapsia. NÄin pääsääntöisesti.

haleja kaikille.

Vierailija
10/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaa ajatuksiasi ollenkaan, mutta kaikilla on kivaa, ei oo vihollisia, ei mustamaalausta, haleja&pusuja vaan...

että haukkuminen on jotenkin ok, kun sen tekee halien kera

Vierailija
11/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli kyllä vahinko, 19-vuotiaana, mutta toinen sitten tehtiin siihen perään ja hänet sain 21-vuotiaana. En koe että olisi ollut mitään haittaa siitä että olin nuori - päinvastoin! Jaksoin erittäin hyvin, kroppa toipui raskauksista täysin myös ulkonäöllisesti, lasten saanti ei katkaissut opintoja eikä uraa vaan niiden pariin pääsin vasta lapset jo saatuani.

Ja mitään sellaista sekoiluelämää ei meillä ollut kuin jossain TV:n teiniäitidokumentissa jota katsoin. Ehkä olen vaan ollut jo silloin "vanhan oloinen", ja mieheni onkin minua 15 vuotta vanhempi. Ihan rauhallista perhe-elämää meillä oli eikä mitään teiniäidin bilekohellusta.

Vierailija
12/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuohon aikaan jo vakityössä ja naimisissa joten mitään teini-elämää ei todellakaan eletty. Lapset oli napakasti hoidettuja vaikka elämä olikin taloudellisesti hyvin vaatimatonta alussa. Oma asunto kuitenkin pystyttiin maksamaan.

Jos meillä olisi ollut varaa matkustella ja opiskella olisimme varmaan lykänneet lasten tekoa, mutta ajattelimme että kun kotona ollaan kuitenkin niin voidaan tehdä ne lapset "pois". Kolmas lapsemme syntyi kun olin 30v.

Vierailija
13/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paras" äiti jonka tunnen sai esikoisensa 22-vuotiaana. Hän on kertakaikkiaan yksi kärsivällisimpiä ja järkevimpiä ihmisiä lastenkasvatuksen suhteen mitä tiedän. Yksi kaveri myös sai lapsen (vieläpä yh:na) 21-vuotiaana, ja on aivan kertakaikkisen loistava äiti. Toki tiedän sellaisiakin tapauksia jotka olisivat voineet jättää lapsenteon myöhemmälle iälle, mutta tiedän myös siinä sivussa niitäkin vanhoja äitejä jotka olisivat voineet jättää kokonaan lapsenteon pois. Mielestäni tuo on hyvin yksilöllistä, ja 28-vuoden ikäraja on vähintäänkin absurdi. Jos ihminen ei ole 26-27 -vuotiaana lainkaan kykenevä äidiksi, niin tuskin on sitä kyllä milloinkaan.

Vierailija
14/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun antaa huostaan kaikki neljä lastani kun en ole vielä 28vtä täyttänyt :)

Vierailija
15/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen montakin. Mitäköhän tuttavapiirimme kertovat sinusta ja minusta...

Vierailija
16/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastausten perusteella tähän reakoi äidit joilla on jo lapsia. Menikö viesti perille niille joille se oli tarkoitettu?

haleja kaikille.

Vierailija
17/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni oikein hyvä äiti :) Esikoisen saatuani täytin 21v ja jo silloin osasin hoitaa lapseni oikein mallikkaasta.. fiksuja lapsia olen saanut kasvatettua

Vierailija
18/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sun olis kannattanu lähettää aloitukses johonki teinipalstalle?

vastausten perusteella tähän reakoi äidit joilla on jo lapsia. Menikö viesti perille niille joille se oli tarkoitettu?

haleja kaikille.

Vierailija
19/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näihin keskusteluihin löytyy aina provosoitavia?! Näitä keskusteluitahan on täällä harva se päivä. Vanha äiti vs. nuori äiti. AINA. Typerää. Lapsellista (oli sitten kuinka varttuneita äitejä tahansa pilkkaamassa nuoria äitejä, harmi ettei se äly aina kulje käsi kädessä iän kanssa). IHAN OIKEASTI, jos koet tehneesi lapset niin väärään aikaan elämässäsi niin älä pura sitä niihin joille olet kateellinen vaan katso peiliin! En keksi muuta syytä sellaiselle vihalle jotain toista ikäluokkaa kohtaan...

Vierailija
20/27 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI kakaroiden pitää tehdä lapsia kun eivät osaa olla äitejä?

Siinä pilataan sekä sen äidin elämä että sen lapsen. Koska tää menee jakeluun??

toisten mielen? :( En ole lähelläkään 28 ja lapsi on parasta mitä minulla on ja koskaan tulee olemaan. Et voi iän perusteella luokitella hyviä ja huonoja äitejä! Oma äiti on lapselle paras äiti. Onneksi itse en ole niin lapsellinen että tuomitsisin toisia iän, näön, koon, tai muun mukaan. :)