Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MS potilaat!

Vierailija
16.11.2012 |

Minulla on ms tauti ollut jo vuosia. Erittäin lievä, eikä oireita muuta kuin diagnoosi paperilla.

Kunnes viikko sitten jalat 'lähti alta' kun jouduin puolijuoksua kiirehtimään. Tanaa lähdin oikealle juoksulenkille,ja sama uudestaan, jalka 'puoliksi halvaantunut' ja hädin tuskin pääsen kävellen kotiin.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Palauduitko koskaan entiselleen? Lääkkeitä/ilman?

Olen luonnollisesti aivan maassa, juoksuharrastus on tosi rakas enkä uskalla edes ajatella ettenkö voisi taas (lähi)tulevaisuudessa taas juosta.

Kiitos kommenteista. Kai tässä neurologin juttusille on mentävä:(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille.

Ms on hyvin vaikeasti ennustettava. Läheiselläni oli pitkään vähäoireinen, mutta sai sitten juuri tuollaisia pahimmillaan "halvauttavia" jalkaoireita. Toipui kyllä näistä pahenemisvaiheista. Taisi tarvita kortisonia sairaalassa. Sittemmin tauti on edennyt tasaisesti huonompaan. Nyt on pyörätuolissa. Mutta näitä on niin vaikea ennustaa. Tiedän myös vuosikymmenia sairastaneen iäkkään ms-potilaan, joka kävelee hyvin yhä.

Vierailija
2/4 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai keskussairaalan neurologin? Ms:n osalta siis. Soita sinne, akuuttiaika lääkäriltä.

t. toinen ms-potilas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisestä lääkärissäkäynnistä yli kymmenen vuotta. Täytyy varata aika, pläähhhh!!

Vierailija
4/4 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kanssa ms todettin mulla joskus 2011. mulla se ilmeni just nui jalat lähti alta ja huippas olin noin pari viikkoo tuolissa ihme parannuin ja pääsin ylös.mutta myös kortisooni tiputus auttaa elä pelkää tiiän et tää ei oo helppoo ja monesti itkettää nii paljon tää sairaus on niin perseestä suomeks sanottuna.mene ihmeessä saat apua . tää on kova ja raskas taistelu mut ehkä viellä joskus tästä pääse pois ja löytyy parannus keino. olkoon herra kanssasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä