Muita, jotka säästävät mm. vanhat tiski- ja hammasharjat, koska
niistä tulee hyviä apuvälineitä siivoamiseen?
Samoin vanhat t-paidet revin palasiksi, koska niistä tulee hyviä siivourättejä, jotka voi heittää käytön jälkeen suoraan roskiin.
Vauvalta jääneet pukluliinat ovat mahdottoman hyviä mm. pissavahinkojen ja oksennuksen siivoamisessa: Ne voi pestä 90 asteessa ja tuntuvat olevan ikuisia :)
Kommentit (19)
Olenkin liian hygieeninen. En voisi kuvitella siivoavani vanhoilla likaisilla harjoilla tai oksennusrievuilla, vaikka olisi kuinka hyvin pestyjä. Eikä ne t-paitarätit mun mielestä tee parasta mahdollista siivousjälkeä.
Johonkin fillarin putsaukseen voin vanhan t-paidan käyttää.
Minusta tuo on ällöttävää. Olenkin liian hygieeninen. En voisi kuvitella siivoavani vanhoilla likaisilla harjoilla tai oksennusrievuilla, vaikka olisi kuinka hyvin pestyjä. Eikä ne t-paitarätit mun mielestä tee parasta mahdollista siivousjälkeä.
kun harjat aina välillä keittää ja pesee rätit 90 asteessa.
Minäkin tunnen yhden tuollaisen kammoisen, joka ostaa vähän väliä uusia rättejä, jotka sitten lojuvat kosteana myttynä tiskipöydällä. Paljon enemmän niissä on pöpöjä, kuin meidän kierrätyssiivousvälineissämme.
Olenkin liian hygieeninen. En voisi kuvitella siivoavani vanhoilla likaisilla harjoilla tai oksennusrievuilla, vaikka olisi kuinka hyvin pestyjä. Eikä ne t-paitarätit mun mielestä tee parasta mahdollista siivousjälkeä. Johonkin fillarin putsaukseen voin vanhan t-paidan käyttää.
Kuinka epähygieenistä on pyyhkiä vanhalla paidalla oksut ja heittää se roskiin??
Olenkin liian hygieeninen. En voisi kuvitella siivoavani vanhoilla likaisilla harjoilla tai oksennusrievuilla, vaikka olisi kuinka hyvin pestyjä. Eikä ne t-paitarätit mun mielestä tee parasta mahdollista siivousjälkeä. Johonkin fillarin putsaukseen voin vanhan t-paidan käyttää.
Kuinka epähygieenistä on pyyhkiä vanhalla paidalla oksut ja heittää se roskiin??
Vauvalta jääneet pukluliinat ovat mahdottoman hyviä mm. pissavahinkojen ja oksennuksen siivoamisessa: Ne voi pestä 90 asteessa ja tuntuvat olevan ikuisia :)
Tuossahan se sanoo että pesee niitä oksennus- ja kusirättejä. Siitä vaan, mutta ei meillä.
Et sitten tajua että se likaisin juttu pyyhitään vähemmän puhtaalla ja lopuksi vasta uudempi liina jolla tehdään loppupuhdistus?
Tämä ylläolevalle vastineeksi.
Et sitten tajua että se likaisin juttu pyyhitään vähemmän puhtaalla ja lopuksi vasta uudempi liina jolla tehdään loppupuhdistus?
Tämä ylläolevalle vastineeksi.
siirtää likaa / pölyä. Mieluummin siivoan kunnon liinalla ja saan hyvää tulosta.
Nimenomaan rätin pitää olla hyvä, että sillä saa nopeasti ja tehokkaasti pölyn ja lian pois.
Aina välillä otan vanhan hammasharjan siivouskaappiin, kun niitä joskus tarvitsee, mutta muut heitän pois.
Harsorättejä käytän ikkunoiden pesussa. Loistavia siivousrättejä.
ja ikivanhoja pyyhkeitä saksin myös räteiksi. Ei tarvitse heti heittää "pyyhekäyttöön" sopimatonta pyyhettä pois, saa uuden elämän rättina. Esim. auton ja pihalelujen (mm. lapsi kuivaa pihakeinua) kuivaamiseen sopivia.
Hammasharjalla saa esimerkiksi pestyä hanat hyvin, kaikki t-paidat, sukkahousut, leggarit, pikkarit käytän riepuina jne.
Vaatteitakaan on turha leikellä rievuiksi kun kaapissa on iso kasa ilmaiseksi saatuja siivousliinoja joista osaa ei ole vielä edes käytetty.
Rättejäkään en säästä kun vaihdan rätin joka päivä ja laitan käytetyn pesuun ja käytän uudestaan kunnes ovat reikäisiä riepuja.
Olen saanut hanat yms puhtaaksi hyvillä aineilla ja hyvin harvoin on tarvinnut mitään irti hangata, silloin olen saattanut käyttää vaikka kynsiharjaa.
Tiskiharjat kiertää... tiskipöydältä siivoukseen ja siivouksesta autotalliin, vessanpesuun (silloin kun wc oli sellainen jossa sai plutata, nykyisin ei ole) ja biojäteastian pesuun. Kun keittiössä hylätään harja, lähtee joku loppupäästä roskiin.
Vanhat lakanat, pyyhkeet ja trikoovaatteet menee autotalliin (pyyhkimiseen ja auton vahaukseen) sekä remonttiin (maalausta yms). Niitä en käytä siivouksessa, ostetut siivousliinat on parempia.
Samoin wettexrätit pääsee keittiöstä jatkamaan töitä vessan pesussa. Pesukoneessa niitä joskus pesen, mutta ei ne pesun jälkeen enää keittiörätiksi pääse.
Muutama hammasharja on siivouskomerossa, ei niille juuri ole käyttöä.
ja putsaan niillä pyörän ketjuja.
Tiskiharjoja en kierrätä koska meillä käytetään sellaista jossa vaihdetaan harjaosa siihen samaan varteen
Olenkin liian hygieeninen. En voisi kuvitella siivoavani vanhoilla likaisilla harjoilla tai oksennusrievuilla, vaikka olisi kuinka hyvin pestyjä. Eikä ne t-paitarätit mun mielestä tee parasta mahdollista siivousjälkeä.
on paras korujen pesijä: )
tiskiainetta ja ei kuin jynssäämään.
harjoja säästä, mutta aina välillä jonkun hammas- ja tiskiharjan laitan sivuun polkupyörien putsausta varten, sopivat siihen paremmin kuin hyvin. Vanhoista t-paidoistakin tulee hyviä pyöränputsausrättejä tai niillä voi siivota koiran puklut ja heittää sitten roskiin.
tulee tosi harvoin kiertoon, kun pesen lähes kaiken astianpesukoneella, mutta kun tulee, vien vessaan ja vessassa olevan heitän roskiin. Meillä on 2 vessaa, joten tokan vessan harja on varmaan 4 - 5 v vanha.
Hammasharjat vaihdan 4 kk välein ja kylpyhuoneen siivoukseen käytän hylätyn hammasharjan. Loppujen lopuksi ei kovin paljoa käyttöä kestä.
Teen täyssiivouksen 2 x vuodessa kylpyhuoneeseen ja silloin kaikki harjat ovat loppu, kun laattojen välit on käyty läpi.
Ihan hyvä tapa siivota.
mutta en kaikkia. Siis harjoja. Ja leikkaan kuluneet vaatteet räteiksi.
Harsoliinat ovat todella loistavia, kun ovat niin imukykyisikin. Meilläkin kaikki siivous- tai pyyhekäytössä, kaikki vielä käyttökelpoisia ja ehjiä, vaikka nuorin "vauva" on jo 15 v.