Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko 20 vuotias liian nuori asumaan täysin omillaan?

Vierailija
15.11.2012 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 17-vuotias ja asun yksiössä. Hoidan asiani ja asuntokin on aina siisti. Tuskimpa siis on liian nuori.

Vierailija
2/17 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vanhempieni avustuksella. 21 vuotiaana ostin ekan asuntoni lainalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuori.

Vierailija
4/17 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti opiskelemaan 300 km:n päähän eikä oppilaitoksessa ole asuntolaa eikä löytynyt siedettävään opiskelija-asuntossäätiön kämppää, joten vuokrattiin sitten nuorelle asunto.

Mukavasti näyttää menevän. Ihmeen nopeasti on oppinut siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Tosin poika on aika tunnollinen ja täsmällinen muutenkin.

Vierailija
5/17 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti opiskelemaan 300 km:n päähän eikä oppilaitoksessa ole asuntolaa eikä löytynyt siedettävään opiskelija-asuntossäätiön kämppää, joten vuokrattiin sitten nuorelle asunto.

Mukavasti näyttää menevän. Ihmeen nopeasti on oppinut siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Tosin poika on aika tunnollinen ja täsmällinen muutenkin.

todellisuudessa poika bilettää aamusta iltaan ja kohta pääsee mammalta poru kun tajuaa ettei poika ole käynyt koulussa viime aikoina

Vierailija
6/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole. Kai sitä viimeistään tuon ikäisenä kuuluukin jo omillaan olla. Itse muutin 16 vuotiaana, ja täysin omilleni noin niinkuin konkreettisesti, toki taloudellista apua sain vanhemmiltani, koska olin niin nuori.

Vierailija
7/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole.. Tai no, ei voi yleistää. Täällä kirjoittelee yksi, jolla on jopa lapsi ja olemmepa jopa muuttaneet ulkomaille... =) Vaatii vaan vähän oma-aloitteisuutta ja ongelmanratkaisutaitoakin toisinaan.. Ei voi tehdä kaikkea mitä pystyi kun asui kotona. Jääkaappi ei täyty itsestään eivätkä pyykit peseydy.

Vierailija
8/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinenhän saattaa jo olla ammattikoulusta valmistunut työssäkäyvä ihminen. Silloin olisi pelkästään noloa asua isin ja äidin helmoissa.

Vierailija
9/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on 33v ja asuu edelleen äidin helmoissa? Äiti on myös ainoa ihminen, jonka kanssa on tekemisissä?

Vierailija
10/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole. Kai sitä viimeistään tuon ikäisenä kuuluukin jo omillaan olla. Itse muutin 16 vuotiaana, ja täysin omilleni noin niinkuin konkreettisesti, toki taloudellista apua sain vanhemmiltani, koska olin niin nuori.

Vierailija
11/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei. Ei voi yleistää. Jos opiskelee samalla paikkakunnalla kuin vanhemmat asuvat, voi olla ihan järkevä vaihtoehto asua heidän kanssaan. Edellyttäen tietysti, että on hyvät välit ja sopeudutaan kodin pelisääntöihin.

Vierailija
12/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tapauskohtaista, ei tähän(kään) ole mitään yleispätevää vastausta.

Vierailija
13/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sain taloudellista tukea vanhemmilta. Nyt jälkeenpäin mietin että olis mun ollut parempi pysyä vielä pari vuotta kotona, eli muuttaa vasta 18 v täytettyäni.

Vierailija
14/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois kotoa Etelä- Suomeen 18-vuotiaana. 20-vuotiaana olin jo tavannut tulevan aviomieheni, muuttanut hänen luokseen ja ehtinyt kihloihinkin.

Vierailija
15/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on 33v ja asuu edelleen äidin helmoissa? Äiti on myös ainoa ihminen, jonka kanssa on tekemisissä?

Norman Bates?

Vierailija
16/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tyttäret muuttaneet omilleen 19v, poika 22v

Vierailija
17/17 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois kotoa Etelä- Suomeen 18-vuotiaana. 20-vuotiaana olin jo tavannut tulevan aviomieheni, muuttanut hänen luokseen ja ehtinyt kihloihinkin.

puhumattakaan siitä, ettei silloin todellakaan eletä ihan täysin omillaan, jos on mies, joka jakaa tulot ja menot.

Yksi tuttu väitti ettei 18-vuotias ole nuori, koska muutti silloin poikaystävänsä kanssa yhteen. Siis mitä v.....?!?

Ja juu, ei 20-vuotias liian nuori ole ainakaan muuttamaan yksin. Aloitus taitaa olla provo. Mutta kyllä 20-v silti nuori (aikuinen) on, noin niin kuin muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan