G: Onko 20 vuotias liian nuori asumaan täysin omillaan?
Kommentit (17)
tosin vanhempieni avustuksella. 21 vuotiaana ostin ekan asuntoni lainalla.
Muutti opiskelemaan 300 km:n päähän eikä oppilaitoksessa ole asuntolaa eikä löytynyt siedettävään opiskelija-asuntossäätiön kämppää, joten vuokrattiin sitten nuorelle asunto.
Mukavasti näyttää menevän. Ihmeen nopeasti on oppinut siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Tosin poika on aika tunnollinen ja täsmällinen muutenkin.
Muutti opiskelemaan 300 km:n päähän eikä oppilaitoksessa ole asuntolaa eikä löytynyt siedettävään opiskelija-asuntossäätiön kämppää, joten vuokrattiin sitten nuorelle asunto.
Mukavasti näyttää menevän. Ihmeen nopeasti on oppinut siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Tosin poika on aika tunnollinen ja täsmällinen muutenkin.
todellisuudessa poika bilettää aamusta iltaan ja kohta pääsee mammalta poru kun tajuaa ettei poika ole käynyt koulussa viime aikoina
Ei tosiaan ole. Kai sitä viimeistään tuon ikäisenä kuuluukin jo omillaan olla. Itse muutin 16 vuotiaana, ja täysin omilleni noin niinkuin konkreettisesti, toki taloudellista apua sain vanhemmiltani, koska olin niin nuori.
No ei todellakaan ole.. Tai no, ei voi yleistää. Täällä kirjoittelee yksi, jolla on jopa lapsi ja olemmepa jopa muuttaneet ulkomaille... =) Vaatii vaan vähän oma-aloitteisuutta ja ongelmanratkaisutaitoakin toisinaan.. Ei voi tehdä kaikkea mitä pystyi kun asui kotona. Jääkaappi ei täyty itsestään eivätkä pyykit peseydy.
Tuon ikäinenhän saattaa jo olla ammattikoulusta valmistunut työssäkäyvä ihminen. Silloin olisi pelkästään noloa asua isin ja äidin helmoissa.
Entä jos on 33v ja asuu edelleen äidin helmoissa? Äiti on myös ainoa ihminen, jonka kanssa on tekemisissä?
Ei tosiaan ole. Kai sitä viimeistään tuon ikäisenä kuuluukin jo omillaan olla. Itse muutin 16 vuotiaana, ja täysin omilleni noin niinkuin konkreettisesti, toki taloudellista apua sain vanhemmiltani, koska olin niin nuori.
Osa on, osa ei. Ei voi yleistää. Jos opiskelee samalla paikkakunnalla kuin vanhemmat asuvat, voi olla ihan järkevä vaihtoehto asua heidän kanssaan. Edellyttäen tietysti, että on hyvät välit ja sopeudutaan kodin pelisääntöihin.
Täysin tapauskohtaista, ei tähän(kään) ole mitään yleispätevää vastausta.
Tosin sain taloudellista tukea vanhemmilta. Nyt jälkeenpäin mietin että olis mun ollut parempi pysyä vielä pari vuotta kotona, eli muuttaa vasta 18 v täytettyäni.
Itse muutin pois kotoa Etelä- Suomeen 18-vuotiaana. 20-vuotiaana olin jo tavannut tulevan aviomieheni, muuttanut hänen luokseen ja ehtinyt kihloihinkin.
Entä jos on 33v ja asuu edelleen äidin helmoissa? Äiti on myös ainoa ihminen, jonka kanssa on tekemisissä?
Norman Bates?
Omat tyttäret muuttaneet omilleen 19v, poika 22v
Itse muutin pois kotoa Etelä- Suomeen 18-vuotiaana. 20-vuotiaana olin jo tavannut tulevan aviomieheni, muuttanut hänen luokseen ja ehtinyt kihloihinkin.
puhumattakaan siitä, ettei silloin todellakaan eletä ihan täysin omillaan, jos on mies, joka jakaa tulot ja menot.
Yksi tuttu väitti ettei 18-vuotias ole nuori, koska muutti silloin poikaystävänsä kanssa yhteen. Siis mitä v.....?!?
Ja juu, ei 20-vuotias liian nuori ole ainakaan muuttamaan yksin. Aloitus taitaa olla provo. Mutta kyllä 20-v silti nuori (aikuinen) on, noin niin kuin muuten.
Olen itse 17-vuotias ja asun yksiössä. Hoidan asiani ja asuntokin on aina siisti. Tuskimpa siis on liian nuori.