YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Mulla tosiaan on tuolla listalla väärät kiertopäivät. Eli seuraava, joka päivittää, niin voisi poistaa sen pidemmän kierron sieltä. Oikea kiertopäivämäärä siis 8/?
Illusia ja Hattaralintu hyvä, että paikka oli teistä sopiva :) Illusia kannatan digitestin tekemistä, kuten Xara ehdotti, mikäli saat testiin vain mahdollisia haamuja ja tilanne on jatkuvasti testin osalta epäselvä. Sitten saat ainakin selvän vastauksen siltä osin! :) Kun oma kiertoni oli 40 päivää, lueskelin netistä keskusteluja myöhään plussaamisesta. Kun menkat alkoivat lopulta kp 41, ajattelin sen olevan ihan urbaani legenda. Tällä palstalla ei muistaakseni ole vielä toistaiseksi ollut ketään, joka olisi testannut ensin negan mahdollisten menkkojen aikaan ja vasta huomattavasti myöhemmin saanut plussan. Jospa te teette tähän poikkeuksen :)
Toggolinooooo! Mimmuun pitää vielä totutella :) Ihana kuulla sinustakin ja kiitos hurjasti tsempeistä, ne on kyllä ollut välillä niin tarpeeseen, että huhhuh. Nyt onneksi on taas zen-vaihe ja semmoinen tuntuma, että eipä sen tarvitsekaan vielä tärpätä niin ehtii vielä lapsettomana tekemään kaikenlaista. Aikansa kutakin siis :) Tämän palstan naisten kommentit auttaa kyllä jaksamaan ja käymään läpi omia tuntemuksia. Milloin sinä palaat takaisin aktiiviksi? Sun juttuja on ollut ikävä!! Ja sulle nimenomaan voisin sanoa/kysyä, että eihän minulla mitenkään voinut olla ovis eilen kp 10? Eihän? Siis en ole tikuttanut ikinä ovista, mutta eilen tuli vaaleanpunaista limavuotoa (melko runsaastikin) ja alavatsalla vasemmalla jomotti. Eihän se mitenkään voi niin aikaisin olla. Mietin sitäkin että olisiko liittynyt vasta loppuneisiin menkkoihin, mutta menkkavuoto oli jo loppunut eikä vuotoa tullut menkkojen jälkeisten seksikertojen jälkeen. Taas tällä naisella jotain uutta ihmeteltävää. Miksei voisi olla ihan tavallisia kiertoja vain, kiitos! :D
Legolatar kp 11/32 yk7
Tervetuloa Mariele listalle! Jospa koet tämän mukavaksi paikaksi jännäillä ja odotella tärppiä :)
Tänttärä, tuo suunnittelu on vain terveellistä! Itse ostin tänään juuri yöpuvun meidän tulevalle vauvalle. Samalla, kun olen ostanut ystävien lapsille lahjaksi vaatteita niin olen kyllä ostanut jo meidänkin omalle tulevalle pienokaiselle kaikenlaista -jo monta kuukautta. Yhtään haamuakaan en ole koskaan testiin saanut, mutta tämä on minun tapani osoittaa kosmokselle (tai mille tahansa taholle joka näistä asioista päättää), että täällä valmistaudutaan jo vauvan tuloon, en luovuta, joten antaa tulla nyt vaan! Joko olet päättänyt millaiset vaunut haluat? :)
Legolatar 11/32 yk7
Jenviko, ihana kuulla sinusta! Oviksen aika on kyllä parasta aikaa koko kierrossa! Yleensä halut herää hieman ja on helppo nauttia vain olemisesta ja siitä että kaikki on mahdollista :) Toivon sut sinne samaan pitempään yrittäneiden plussa-aallolle!
Enninkeri, se on kyllä tosi kurjaa, kun halut on hukassa ja kun tietää, että kyllä sitä jotain kannattaisi nyt kuitenkin tehdä. Itselläni myös joskus pyörii liikaa päässä kaikenlaista aiheeseen ja sen vierestä ja siksi vaikea päästä oikeaan mielentilaan. Ehkäpä lasillinen (tai kaksi) punaviiniä/skumppaa ja hyvä ruoka auttaisi rentoutumaan? :)
Minea listaa voi päivittää kuka vain, joka on valmis tekemään edeltävien viestien mukaiset muutokset. Jos toivotut muutokset jäävät tekemättä päivittäjältä, ei välttämättä seuraava päivittäjä niitä enää huomaa lähteä etsimään. Itse ainakin kopion viimeisimmän listan ja teen ne muutokset, joita naiset ovat sen jälkeen viesteissään ilmoittaneet. Pakkoa tai vuoroja ei ole listan päivittämiseen vaan halukkaat vapaaehtoiset tekevät sen :)
Innokas listan päivittäjä Legolatar
Luna82 sinullahan on jännät päivät menossa! Pidähän meidät ajantasalla! :) Milloin lääkitystäsi on tarkistettu, että annostus on varmasti kunnossa? Täällä tosiaan on joitamia joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Itselläni ei ole (se kyllä tutkittiin syyskuussa ettei ole syy raskautumisyrityksen kestoon). Jospa vertaistuki vastaa sinulle :)
Toivetta täynnä. Halit. Eikö olekin ihanaa, kun on sellainen sisko jolle voi puhua ja sitten tulee parempi mieli :) Kaikilla pitäisi olla joku sellainen ihminen, jonka kanssa juttelusta tulee parempi mieli! Kieltämättä hyvin lupaavalta vaikuttaa, kun menkat on jo kivasti pari päivää myöhässä. Minä en malta odottaa sitä sun testausta! Vielä pari päivää! Nyt kyllä liityt sinne muiden plussanneiden pitkämatkalaisten seuraan. Toivon sitä sydämestäni. <3
Unohdin tuossa listan päivityksen yhteydessä sanoa Mymmeli pahoittelut menkkojen alkamisesta. Olkoon uusi kierto ja yk5 sinulle suotuisa. Todella monet ovay juuri yk5 plussanneet :) Itse haluan uskoa, että joulun tuoma mielen ja kehon rauha tuo hyvät mahdollisuudet tärpille. Sinulla taitaa sopivasti ovis ajoittua joulupyhille? :)
Orchid, olipa todella kiva lukea perusteellinen kertomuksesi hyvästä gynekäynnistä :) Kiva, että nyt on taas helpompi sinunkin jatkaa tärpin odotusta. Itselläni kävi samoin gynekäynnin jälkeen silloin syyskuussa ja nyt kun pari viikkoa sitten juttelin puhelimessa saman gynen kanssa. Kyllä ehdottomasti asiantuntijan luona käynti kannattaa niin ei tarvitse turhaan itse miettiä kaikkea mahdollista ja mahdotonta! Jospa zen tuo plussan tässä kierrossa! :)
Tämä ketju on hurjan pitkä ja täällä näyttäisi olevan paljon porukkaa. Menee kyllä jokunen tovi minulla päästä mukaan :D Minulla surkea nimimuisti ja vaikka kuinka luin ketjua ajatuksella ja tutkailin listaa, ei kyllä vielä jäänyt porukkaa mieleen. Mutta eiköhän se tästä. Kivaa päästä jännäilemään teidän kanssa tänne. Ikää minulla 33v.
Legolatar: Oli kyllä tosiaan niin mukava gynekäynti, että oli pakko jakaa se teidän kanssa. Jäi siitä NIIN hyvä fiilis, joka on jatkunut tähänkin päivään asti. :) Nyt olen jotenkin tyyni ja varma, että ehkäpä se lapsi meille oikeasti jossain vaiheessa suodaan. Gynekin sanoi, että kiva kun kävin mutta toivottavasti ei nähdä enää vaan hän sais mukavan ilmoituksen että olenkin plussannut <3 Mitkäs fiilikset siellä suunnassa tällä hetkellä on?
Omaa napaa sen verran että mulla näky ovistestissä melko vahvaa viivaa parikin päivää, mikä on ollu kyllä mun kierrolle todella outoa. Mä saan yleensä sen yhden vahvan viivan ja sen jälkeen testeissä ei näy enää mitään. Oliskohan se noiden gelee royalen ansiota? Tänään illalla viiva oli jo niin haalea, että hyvä kun sitä näkyi edes. Ja gynekin oli tyytyväinen, että sen plussan sain joten nyt ei ole minkään asian suhteen mitään hätää. Ensi viikolla otan vielä keltarauhasarvot ja toivottavasti nekin olisivat hyvät :) Miehen kanssa juteltiin joululahoista ja niiden keksimisen vaikeudesta, johon puoliksi vitsillä heitin, että mäpäs paketoin sulle positiivisen raskaustestin niin siinä on lahjaa kerrakseen :D
Ihan ensimmäiseksi pyydän anteeksi etten ole kirjoitellut tänne. Aloitin työt äippäloman,lomakuukauden ja kolmen hoitovapaakuukauden jälkeen. Töissä pitää kiirettä ja arki kaipaa vielä harjoittelua. Teen pääsääntöisesti ilta- ja yövuoroa ja nuorimmainen on kanssani kotona. Keskimmäinen eskarissa ja vanhin koulussa joten unetkin jää aika vähiin. Mutta kyllä mää pärjään.
Itse olin ihan varma ettei tässäkään kierrossa tärpännyt mutta mies on tän kierron aikana useamminkin ku kerran sanonut et ookkohan raskaana kun oot ihan samanlainen ku aiemman raskauden aikaan. Olen saanut ihmeellisiä itkupillitys kohtauksia jne. Väsymys on kauheeta mutta osin varmasti vähien unien syytä. Nyt on myös tarvinnu ehkä hiukan useemmkn käydä väliin veskis ja huonoaoloakin havaittavissa.
Tänään aamulla sitten kp28 veskiin mennessä yhtäkkii olinkin pissinyt tikkuun vaik piti loppu viikkoon odottaa.
Yllätys oli suuri kun siihen piirtyikin hailakka viiva. Voiko olla tottakaan, ajattelin juuri että jos ei nyt tärppää niin sit taukoa kevääseen.
onnea Hope, toivottavasti viivasi vain vahvistuu ja väsymys kaikkoaa tiehesä! :)
Ja nyt jatketaan tätä joulukuuta samaan malliin, lisää plussia! :)
Onnea taas kaikille! Vitsi mikä plussakuukausi! Mä en kestä enää oottaa! Limasuus mulla on jatkunu vaikka yleensä oon ollu rutikuiva tähän aikaan kuusta :D Lisäksi pientä itkuskelu havaittavissa, mutta se menee täysin uuden työpaikan ja flunssan piikkiin. Niin ja onhan nyt kyllä PMS-aikakin... Tuli vaan mieleen, että yhtäkään turhaa raivokohtausta en oo saanu vaikka ne on mulle niin tyypillistä PMSää.. No, yritän hakeutua siihen zen-tilaan ja malttaa viikonlopun yli olla vielä rauhallisena!
Hope2015: Taisimme plussata samana päivänä, lähes samoilla kierto päivillä :)
Jep, uskomatonta mutta totta, eilen kp27 hailakka viiva ja tänä aamuna vahvempi
[url=http://aijaa.com/qGy8pS][img]http://i2.aijaa.com/t/00847/13619802.t.jpg[/img][/url] Ylemmässä kuvassa ei näy oikein mitään, paljaalla silmällä näkyy. alemmassa näkyy viiva jo kuvassakin.
Niin epäsäännölliset kierrot ja nyt näin aikaisillä kiertopäivillä plussa, en vieläkään oikein usko todeksi....
Hope2015 ja Eitne, onnea plussistanne! Kyllä ne viivat siitä lähtevät vahvistumaan! :) Nyt on ollut kyllä ilmiömäinen joulukuun alku raskausuutisten suhteen tällä palstalla. Legolattaren laskemat plussat taitaa vaan olla kohta jo jaettu, joten jääkö niitä meille muille ollenkaan? :D
Mariele, ihan varmasti pääset hiljalleen mukaan keskusteluun. Muistan itsekin, että alussa ajattelin, että viestini aina hukkuivat tänne, koska meillä on niin ihanan iso ja aktiivinen ryhmä täällä. Pikku hiljaa kuitenkin lähes kaikki ovat tulleet tutuiksi ja alkaa muistamaan, että kuka on kukakin. :)
Täällä hieman päänsärkyä ja flunssaista oloa. En ala! Olin flunssassa kuukausi sitten, joten ei kai taas? Meillä on tyttö ollut nyt kolme päivää sairaana, joten voihan se taas minuunkin tarttua, tylsää! Alavatsalla tuttuja nippailuja. Meinaan silti testata maanantaina, vaikka negaa odotankin. Kai sitä nainen voi joskus yhden raskaustestin tuhlata, kun olen aina ennen niin maltillisesti odottanut vain mekkoja enkä ole päässyt testailemaan. :) Eli Dimou ja Lefemme, maanantaina testaillaan!
Cecilja 25/28-33 yk 14
Hope2015 ja Eitne: Onnea plussista! Eiköhän ne kohta vahvistu. Onnea matkaan!
Orchid: On ollu todella ihanaa lukea sun mukavasta gynekäynnistä. Itsellä yritys on vielä alussa, mutta jatkossa jos jotain ongelmaa ilmenee niin nyt tuntuu siltä, että uskaltaa itsekin paremmin tehdä asialle jotain. Mielestäni on ihanaa kun täällä ihmiset jakaa niin avoimesti omia kokemuksiaan. Niitä on mielenkiintoista lukea ja niistä saa tukea ja toivoa.
Sitten, tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille! Itsestä tuntui ensin ihan samalta kuin varmasti teistäkin että tekstiä tulee hurjaa vauhtia ja perässä on vaikeaa pysyä, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa.
ON: Ja kyllä, menkat alkoivat tänään. Uusi kierto on siis käynnistynyt. Olo on helpottunut kun ei enää tarvitse arpoa, että missä mennään. Kiertoni on ollu niin kovin lyhyt, että jos se vaikka tällaiseksi kuin nyt, tasoittuisi niin ei haittaisi yhtään. Uutta yritystä kohti siis. Tämä kierto täytyy käyttää hyödyksi, sillä tammikuu menee ns. "hukkaan" kun asustellaan miehen kanssa kuukauden verran eri paikkakunnilla niin ei sitten pysty niin hyvin ajoittamaan.
Mulle vois siis päivittää listaan kp1/22 yk2
Illusia86 ja muut haamuilijat. Mä kyllä suosittelen lämpöisästi CB:n digitestiä. Ei tarvi arvailla. Se aamupissasta ja tulkinta (ainakin) viivojen suhteen loppuu. Mun mielestä ehdottoman kannattava panostus.
Joku kyseli raskauden oireista aiemmilla sivuilla: mulla ainakin tärppikierto oli oireettomin. Ainut mitä huomasin ja nyt jälkikäteen ajatellen oli poikkeava oire niihin aiempii kuviteltuihin oli kova kutina alapäässä ilman muita hiivan oireita. Se lakkas aikalailla plussatestiin, tai mun tapauksessa testeihin. Ja suht oireetonta yhä. Rinnat ovat kyllä kipeät ja joinaki hetkinä päivästä heikottaa, mutta muuten ei tunnu yhtään eriltä kuin ennen.
Mukavaa loppuviikkoa, siellä se viikonloppu taas häämöttää!
Xara rv6+2 / yk4