Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö arkipuheessa sanaa "paska"? Ikäsi?

Vierailija
15.11.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v.

Vierailija
2/23 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Etelä-Pohjanmaalla paskasta puhutaan ihan yleisesti, se ei ole kirosana, vaan sitä jöötää, jota työnnetään pellolle...

Vierailija
4/23 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekä tarkoittamaan itse ulostetta että symbolisesti, esim. paska duuni, paskainen tiskiallas.

Vierailija
5/23 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhekielessä "paska palvelu" "paska sää" jne.

32v.

Vierailija
6/23 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 30.

Enkä miellä sitä mitenkään "rumaksi sanaksi". Se ei siis ole minun mielessäni kirosana samalla tavalla kuin vaikka perkele tai vittu.

Toki mä vähän katson missä kyseistä sanaa käytän, mutta esim. opiskelupaikalla voin kyllä puheessani käyttää sitä ihan ongelmitta, ei se siinä mielessä kirosana ole.

Mutta en sano "menen paskalle" vaan käytän sitä juuri noissa muissa merkityksissään.

Vierailija
7/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 31v ja puhun päivittäin lehmän paskasta. lanta ja sontakin livahtaa huuliltani vaihtoehtoisesti.

Vierailija
8/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v. Tosin käytän kyseistä sanaa yleensä kuvaamaan likaa tai jotain asiaa, harvemmin sanon käyväni paskalla..

ts " kyllä on paskaiset housut sulla taas jalassa"

" tämä juttu meni kyllä ihan paskaksi"

Vierailija
9/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka ja uloste kuulostavat paljon teennäisemmiltä.

Vierailija
10/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se on painokas manaus, jonka möläytän harvoin, kun jokin menee todella perusteellisesti pieleen.

En puhu lapsen paskasta, paskavaipoista, paskantärkeydestä tms. 42

Vierailija
11/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin seurustelin lehmien kanssa ja se on luonteva. Ikää on no...jo yli viiskyt:)

Vierailija
12/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta käyttää päivittäin eikä edes viikoittain.

Vierailija
13/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää jopa 38v

Vierailija
14/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on kirosana. Saatan sanoa, että "kyllä oli oli paska päivä" jos harmittaa. Sen sijaan en kyllä muista ikinä sanoneeni, että "käynpä paskalla".

Vierailija
15/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on kirosana. Saatan sanoa, että "kyllä oli oli paska päivä" jos harmittaa. Sen sijaan en kyllä muista ikinä sanoneeni, että "käynpä paskalla".

Olen 36.

Vierailija
16/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa esim voi paska. Ikää 25v

Vierailija
17/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paska-sanaa samoilla tavoin kuin jo aiemmat vastaajat ovat kertoneet, mutta sanon kyllä ihan sujuvasti myös meneväni paskalle. Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä. Saatan toki käyttää myös ilmaisuja menen sontimaan/istunnolle/haisemaan.. Mitä milloinkin. Yleensä en tietenkään mainosta meneväni tarpeilleni, mutta en myöskään häpeile kertoa sitä, jos vaikka töissä kysytään minne olen menossa kesken kaiken.

Vierailija
18/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin tässä taannoin muuten 5-vuotiaalleni korttipeliä nimeltä PASKAhousu. ;)

Käytän sitä ehkä eniten kuvamaan eläinten ulosteita (lehmänpaskaa, koiranpaskaa..) sekä likaisuuden määritelmänä. Harvemmin sanon meneväni paskalle.

:D

Vierailija
19/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paska-sanaa samoilla tavoin kuin jo aiemmat vastaajat ovat kertoneet, mutta sanon kyllä ihan sujuvasti myös meneväni paskalle. Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä. Saatan toki käyttää myös ilmaisuja menen sontimaan/istunnolle/haisemaan.. Mitä milloinkin. Yleensä en tietenkään mainosta meneväni tarpeilleni, mutta en myöskään häpeile kertoa sitä, jos vaikka töissä kysytään minne olen menossa kesken kaiken.

ja musta on aina yhtä hulvatonta kun ihmiset kehtaa suoraan sanoa menevänsä paskalle/haisemaan/jne. :D Itse en ikinä kehtaisi vaan miehellekin sanon meneväni vaan vessaan :D olen ehkä liian häveliäs ihminen... :D miehellä on sukulaisia jotka puhuvat suoraan paskalle menosta jne. ja ekat kerrat kun heitä kohtasin oli melkoinen shokki kun toiset ilmoittaa häpeilemättä menevänsä kakkalle :D

Vierailija
20/23 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissa suhtauduttiin erittäin kielteisesti kaikkeen kiroiluun ja ruman puhumiseen ja paska-sana kuului yhtenä niistä

En edelleenkään kiroile koskaan ikinä. Tuon sanan kirjoittaminenkin hieman kirpaisi. Korviin myös särähtää muiden ihmisten kiroilu ja minusta on oikeastaan todella ikävää että rumia sanoja nykyään viljellään ihan arkikielessä eikä niitä pidetä pahoina/rumina.

Se on kakka tai virallisemmin uloste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan