Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lestadiolaiset, jehovat, mormonit yms. tekevät sunnuntaikokouksissaan?

Vierailija
15.11.2012 |

Siis ihan käytännössä. Onko siellä puheita, luokkaopetusta,laulua, lapsille omaa ohjelmaa tms. ja kauanko kestää?

Käyvätkö kaikki ko. kirkkojen jäsenet joka sunnuntai kirkossa?

Luterilaisessa sunnuntaikokouksessa ei taida kovin moni kirkon jäsen käydä, sellaisessa olen tosin joskus ollutkin niin tiedän suunnilleen mitä tapahtuu :)

Pitäisi varmaan käydä joskus itse katsomassa, mutta näin alkuun jos täällä on asiasta tietäviä paikalla niin kiinnostaisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuroissa itse olen kyllä pitkästynyt monen monituista kertaa puhujien yksitoikkoiseen ja junnaavaan tyyliin.

Vierailija
2/8 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolaisilla on tärkeintä saada rakennetuksi oma toimitalo ja sitä varten pidetään paljon myyjäisiä ym. rahan keruuta.

http://freepathways.wordpress.com/2011/09/09/toimitalon-pyoritysta-vai-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhanyhdistyksellä perheet istuvat penkeissä kuuntelemassa ikävystyttäviä puheita. laulaminen on hauskempaa.

Seuroihin mennään oikeasti siitä syystä että siellä saa tavata tuttuja.

Nuoriso menee rauhanyhdistykselle voidakseen tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.

Vierailija
4/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mukava ja sopivan lyhyt (45 min). Ei pääse todellakaan pitkästymään. Saarnat ovat mielenkiintoisia ja puhuttelevia, veisattavat virret nostavat tunnelman lähes taivaisiin. Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluavat elämäänsä traditioita pyhäpäivien ratoksi.

Vierailija
5/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Avioliiton varsinaisena tehtävänä on suvun jatkaminen. Avioliiton välityksellä Jumala lahjoittaa lapset. Tätä luomistapahtumaa varten Jumala kutsuu työtovereikseen äidin ja isän."

Tämä on liikkeen omassa julkaisussa painettuja sanottu.

Avioliitto on siis olemassa LISÄÄNTYMISEN TAKIA.!!

Entä ne avioparit jotka eivät ikinä saa lapsia???? Joista ei koskaan voi tulla isiä ja äitejä??

Vierailija
6/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mukava ja sopivan lyhyt (45 min). Ei pääse todellakaan pitkästymään. Saarnat ovat mielenkiintoisia ja puhuttelevia, veisattavat virret nostavat tunnelman lähes taivaisiin. Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluavat elämäänsä traditioita pyhäpäivien ratoksi.

Rauhanyhdistyksen seuroissa:

https://freepathways.wordpress.com/2009/11/13/mun-henkeani-salpaa/

Vierailija
7/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan käytännössä. Onko siellä puheita, luokkaopetusta,laulua, lapsille omaa ohjelmaa tms. ja kauanko kestää?

Käyvätkö kaikki ko. kirkkojen jäsenet joka sunnuntai kirkossa?

Luterilaisessa sunnuntaikokouksessa ei taida kovin moni kirkon jäsen käydä, sellaisessa olen tosin joskus ollutkin niin tiedän suunnilleen mitä tapahtuu :)

Pitäisi varmaan käydä joskus itse katsomassa, mutta näin alkuun jos täällä on asiasta tietäviä paikalla niin kiinnostaisi.

Aikuiset istuvat kokoussalissa "kirkkosalissa" ja lapset lähtevät pyhäkouluun, joka on aivan samanlainen kuin luterilaistenkin pyhäkoulu.

Saarnassa on sanan osuus, eli Raamatusta ja siihen liittyen. Sitten lauletaan. Rukoillaan. Sitten on yleiset tiedotukset.

Aika pitkälti samalla tavalla kuin luterilaisillakin, mutta vapaamuotoisemmin. Jos jollakulla on asiaa, sanottavaa, hän nousee ja sanoo sen. Esim. on jokin kokemus tms.

Joskus esitetään diafilmeja, jos paikalla on joku esim. lähetystyöntekijä tai vastaava. Joskus on vierailevasta seurakunnasta väkeä pitämässä saarnaosuuden ym.

Joskus kuoro ja joskus bändi, rumpuineen kaikkineen.

Vaihtelee siis, joka kerta vähän erilainen kokous.

Lapset hyörii siellä mukana, ne, jotka ei halua pyhäkouluun tai on liian pieniä. Joissakin seurakunnissa on leikkihuone, missä lapset on ja vanhemmatkin vahtimassa.

Kokouksen jälkeen on kahvit, mutta tämä ei kait toteudu kaikissa seuraunnissa joka sunnuntai.

Jos on ehtoollinen, se on erilainen kuin luterilainen. Pyöreissä jutuissa on muovipikarissa vahvaa marjamehua, ei viiniä. Leivästä muuretaan pala. Ehtoollinen nautitaan omalta paikalta ja sen saa vain upotuskasteen ottaneet.

Vierailija
8/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on se on aina itse käydä ja nähdä ja kokea.

Mormonien kokouksista en tiedä, voiko sinne mennä, jos ei ole kirkon jäsen, ja lestadiolaisista onkin jo tullut vastauksia, mutta Jehovan todistajien kokouksiin voi ainakin mennä. Siellä on hengellisiä lauluja, Raamattuun pohjautuva puhe, hyvin käytännön läheisiä ohjeita ja neuvoja elämään, ja kesto ehkä tunnin pari, keskenhän voi aina lähteä pois.