Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea hCG, mistä voi johtua?

Vierailija
14.11.2012 |

Minulla oli seulonnassa muut ok, mutta hCG oli 2.7 MoM, eli 2.7 kertaa isompi kuin "normituloksella". PAPP-A oli jotakin 0.9. eli ihan ok vaikka sekin 1:n huonommalla puolen.

Onko muilla ollut hCG koholla ja tiedättekö mistä syystä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tosin pappa usein matala.

Me taas kärähdettiin niskaturvotuksesta joka oli 2,8mm :(

Vierailija
2/13 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi se voi olla koholla jos on ollut lapsettomuushoidoissa. Olisi vain kiva kuulla esimerkkejä, joissa on ollut koholla muusta kuin kahdesta edellä mainitusta syystä johtuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska istukka jo falskaa.

Mulla oli kaikki hormoniarvot ihan päin seiniä. Kromosomit oli ok lapsivesipunktion mukaan ja terveeltä vauva vaikuttaa. Raskausmyrkytys tuli tässä raskaudessa (ensimmäisessä ei tullut).

Vierailija
4/13 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaavasti PAPP-A oli hieman normaalia korkeampi

Vierailija
5/13 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ekassa hcg 1.3 mom. Tässä tosiaan 2.7. Pelottaa :'( Vaikka kyllä raskausmyrkytyskin kuulostaa kromosomivirhettä paremmalle. Mutta onkohan tässä raskaudessa nyt pakostikin jotakin vikaa?

Vierailija
6/13 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaavasti PAPP-A oli hieman normaalia korkeampi

Voisiko raskauden kesto olla arvioitu väärin? Eli olisitkin vaikka viikon pidemmällä kuin mitä lappuihin on merkitty? Tuollainen 2.7 heitto ei enää selity väärin arvioidulla raskaudenkestolla. Paljonko arvot olivat?

Vierailija
7/13 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin muitakin asioita, jotka saattavat liittyä korkeaan hcg-arvoon. Eli istukan toimintahäiriöt ja sikiön kasvun hidastuminen, istukan irtoaminen, ennenaikainen synnytys, ja sitten tuo raskausmyrkytys.

Neuvolassa ei ollut tuloksista sen kummempaa puhetta, koska seulan kokonaistulos oli negatiivinen. Mietityttää vain ihan hirveästi tuo asia.

Vierailija
8/13 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tosiaan ole kyse rypäleraskaudesta eikä lapsettomuushoidoista. Joku muu aiheuttaa tuon.

Vierailija
9/13 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 30v,no verikokeet eivät ole edes luotettavia

Vierailija
10/13 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappa oli jotain 0.1 ja ne loput arvot kanssa ihan miten sattuu. Ei niistä arvoista mitään mainittu ja en minua sne enempää syynätty. Itse pyysin nähdä ne kun seulan riskiluku oli niin korkea. Raskausmyrkytys tai muita onglemia voi tulla vaikka arvot olisi ihan ok.

Löysin muitakin asioita, jotka saattavat liittyä korkeaan hcg-arvoon. Eli istukan toimintahäiriöt ja sikiön kasvun hidastuminen, istukan irtoaminen, ennenaikainen synnytys, ja sitten tuo raskausmyrkytys.

Neuvolassa ei ollut tuloksista sen kummempaa puhetta, koska seulan kokonaistulos oli negatiivinen. Mietityttää vain ihan hirveästi tuo asia.

Vierailija
11/13 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 30v,no verikokeet eivät ole edes luotettavia

Neuvolassa ne oli siinä samassa lapussa jossa oli riskilukukin. En ole alle 30v.

Vierailija
12/13 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 7.3 Mom tuo sama. Vauvalla kaikki hydin. Mutta pelottaa kyllä että onko mulla joku syöpä tai jotain vakavaa, syöpä voi nostaa tota arvoa nimittäin. Onko muilla ollut korkeita arvoja?

Vierailija
13/13 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain tietoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan