Korkea hCG, mistä voi johtua?
Minulla oli seulonnassa muut ok, mutta hCG oli 2.7 MoM, eli 2.7 kertaa isompi kuin "normituloksella". PAPP-A oli jotakin 0.9. eli ihan ok vaikka sekin 1:n huonommalla puolen.
Onko muilla ollut hCG koholla ja tiedättekö mistä syystä?
Kommentit (13)
Lisäksi se voi olla koholla jos on ollut lapsettomuushoidoissa. Olisi vain kiva kuulla esimerkkejä, joissa on ollut koholla muusta kuin kahdesta edellä mainitusta syystä johtuen.
koska istukka jo falskaa.
Mulla oli kaikki hormoniarvot ihan päin seiniä. Kromosomit oli ok lapsivesipunktion mukaan ja terveeltä vauva vaikuttaa. Raskausmyrkytys tuli tässä raskaudessa (ensimmäisessä ei tullut).
Ja vastaavasti PAPP-A oli hieman normaalia korkeampi
Minulla oli ekassa hcg 1.3 mom. Tässä tosiaan 2.7. Pelottaa :'( Vaikka kyllä raskausmyrkytyskin kuulostaa kromosomivirhettä paremmalle. Mutta onkohan tässä raskaudessa nyt pakostikin jotakin vikaa?
Ja vastaavasti PAPP-A oli hieman normaalia korkeampi
Voisiko raskauden kesto olla arvioitu väärin? Eli olisitkin vaikka viikon pidemmällä kuin mitä lappuihin on merkitty? Tuollainen 2.7 heitto ei enää selity väärin arvioidulla raskaudenkestolla. Paljonko arvot olivat?
Löysin muitakin asioita, jotka saattavat liittyä korkeaan hcg-arvoon. Eli istukan toimintahäiriöt ja sikiön kasvun hidastuminen, istukan irtoaminen, ennenaikainen synnytys, ja sitten tuo raskausmyrkytys.
Neuvolassa ei ollut tuloksista sen kummempaa puhetta, koska seulan kokonaistulos oli negatiivinen. Mietityttää vain ihan hirveästi tuo asia.
Minulla ei tosiaan ole kyse rypäleraskaudesta eikä lapsettomuushoidoista. Joku muu aiheuttaa tuon.
Jos olet alle 30v,no verikokeet eivät ole edes luotettavia
pappa oli jotain 0.1 ja ne loput arvot kanssa ihan miten sattuu. Ei niistä arvoista mitään mainittu ja en minua sne enempää syynätty. Itse pyysin nähdä ne kun seulan riskiluku oli niin korkea. Raskausmyrkytys tai muita onglemia voi tulla vaikka arvot olisi ihan ok.
Löysin muitakin asioita, jotka saattavat liittyä korkeaan hcg-arvoon. Eli istukan toimintahäiriöt ja sikiön kasvun hidastuminen, istukan irtoaminen, ennenaikainen synnytys, ja sitten tuo raskausmyrkytys.
Neuvolassa ei ollut tuloksista sen kummempaa puhetta, koska seulan kokonaistulos oli negatiivinen. Mietityttää vain ihan hirveästi tuo asia.
Jos olet alle 30v,no verikokeet eivät ole edes luotettavia
Neuvolassa ne oli siinä samassa lapussa jossa oli riskilukukin. En ole alle 30v.
Mulla oli 7.3 Mom tuo sama. Vauvalla kaikki hydin. Mutta pelottaa kyllä että onko mulla joku syöpä tai jotain vakavaa, syöpä voi nostaa tota arvoa nimittäin. Onko muilla ollut korkeita arvoja?
Samalla tosin pappa usein matala.
Me taas kärähdettiin niskaturvotuksesta joka oli 2,8mm :(