Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko omasta kouluajastasi kiusaamistapauksia?

Vierailija
14.11.2012 |

Jotain tyyppejä joita kurmotettiin urakalla, ja joista kaikki "tiesivät", että ne ei kelpaa?

Mitä syitä kiusaamiselle oli?

Ajatelkaa, sellaista se on nykyäänkin. Ja se "kelpaamaton" saattaa olla oma lapsi. =(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajat kiusasivat muutamia oppilaita

Vierailija
2/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena tajuan olleen asperger. Ai kauhea. Lapsiraukka sai lopulta opettajilta erityisluvan olla välituntisin sisällä, niin kauheaa oli se ärsytys.

Toinen oli poika, joka oli jo seiskalla koulun suurin oppilas.Häntä kidutettiin koko yläaste.

Kolmas oli todella lahjakas poika, joka oli rikas. Hänet esim. haudattiin roska-astiaan lukuisia kertoja.

Sitten oli tyttö, jolla oli jotenkin erikoiset korvat. Ne leikattiin, mutta kiusaaminen ei loppunut koskaan.

Sitten oli yksi tyttö, joka ei osannut lukea vielä tokan alkaessa. Häntä kidutettiin tyhmyydestä yläasteen loppuun.

Onhan noita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen kiusaaminen johtuu vapaasta kasvatuksesta, mutta ennen oli kuri. Ja höpö höpö tuolle opettajat kiusasivat, ne pitivät yllä järjestystä.

Vierailija
4/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vittuilu ei ole järjestyksenylläpitoa

Vierailija
5/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen kiusaaminen johtuu vapaasta kasvatuksesta, mutta ennen oli kuri. Ja höpö höpö tuolle opettajat kiusasivat, ne pitivät yllä järjestystä.

Kolmonen on käynyt koulunsa 80-luvulla.

Vierailija
6/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Ihminen on pahimmillaan kuvottavan paha olento./i]

Meillä oli yksi ylipainoinen tyttö, josta luokan perällä istuvat pojat heittivät ivallisia sutkauksia. Muut höröttivät puolihäveliäästi niille. Mitään fyysistä kiusaamista ei tapahtunut, ja tuo tyttö tuli kyllä luokkakokouksiinkin, joten en sitten tiedä, kuinka pahalta se hänestä tuntui.

Luokalla oli toinen samankokoinen tyttö, ja muistan ihmetelleeni, miksi pojat pilkkasivat vain tuota toista. Itse hihitin muiden mukana. Aktiivisesti en kiusannut, ja ihan asiallisesti käyttäydyin, kun vaikka ryhmätöissä olin hänen kanssaan samassa ryhmässä, mutta aika neutraalit välit minulla oli hänen kanssaan.

Nyt jälkeenpäin kyllä hävettää se mukana hihittelykin. Ei sitä vain silloin tajunnut, ne letkautukset olivat meille kuin mikä tahansa vitsi. Kukaan ei ajatellut, miltä ne siitä tytöstä tuntuivat.

Vierailija
7/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaikki lihavat

- kaikki ei-muodikkaasti pukeutuvat jotka ei kuuluneet mihinkään "jengiin" (hevarit, punkkarit jne)

- liian nörtit pojat

- julki-uskovaiset

- muuten vaan oudot tai oudosta perheestä olevat

- ala-asteella monet "köyhien" perheiden ja yh-äitien lapset (näistä tuli yläasteella koviksia joita ei enää kiusattu)

itse olin kiusattu myös.

Vierailija
8/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaikki lihavat

- kaikki ei-muodikkaasti pukeutuvat jotka ei kuuluneet mihinkään "jengiin" (hevarit, punkkarit jne)

- liian nörtit pojat

- julki-uskovaiset

- muuten vaan oudot tai oudosta perheestä olevat

- ala-asteella monet "köyhien" perheiden ja yh-äitien lapset (näistä tuli yläasteella koviksia joita ei enää kiusattu)

itse olin kiusattu myös.

- ulkomaalaiset tai ulkomaalaistaustaiset

- muuhun uskontokuntaan kuin ev-lut tai ateisteihin kuuluvat

Vierailija
9/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka puhuivat kaiken ajattelematta. Pienikokoisia pääsäänöisesti ja useimmiten hyviä arvosanoja saavia.

Vierailija
10/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on käynyt koulunsa 80-luvulla.

Kyllä opettajat muuten kiusaavat!

T. Opettajan kiusaamaksi joutunut, 90-luvun lopulla (!!!) koulun aloittanut

Vierailija
11/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. itseäni sanottiin pari kertaa hikariksi, mutta kunnon systemaattista kiusaamista ei ollut. Hyvät opettajat sattui kohdalleni.

Vierailija
12/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin ja kävin kouluni 90-l Helsingissä ns. hyvällä alueella, ja meillä kiusaamista oli TODELLA PALJON eikä koulu tai opettajat koskaan puuttuneet siihen millään lailla. päinvastoin monet opettajat kiusasivat itsekin niitä luokan sosiaalisessa asemassa heikoimpia ja epäsuosituimpia.

ainoastaan ala-asteella muistan että erään lapsen kohdalla yritettiin puuttua todella rankkaan kiusaamiseen. tosin loppumaan sitä ei saatu.

Vierailija
13/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään pahaa tapausta. Mutta pari vuotta nuorempi tyttö naapurustosta oli "kiusattu". Lehdessäkin porasi sita aikuisiällä ja voin sanoa, että oli maailman ikävin lapsi ja itse hirveä kiusankappale. Määräili toisia ja pompotti, ja sitten kiusattiin, kun toiset ei alistuneet siihen pomotukseen. Minua tuon tytön touhut ei koskettaneet, kun olin pari vuotta vanhempi, mutta ongelmana hänet koettiin ympäristössä, koska muut lapset kärsi hänen toiminnastaan. Koulussa alkoi sitten jossain vaiheessa poru koulukiusaamisesta ja eräs opettaja sanoi niin hyvin mulle vuosia myöhemmin: "se oli sen Maijan kohdalla kiusaamista, kun toiset ei totellut sen määräyksiä..." Ja tämä ihminen on sitten julkisuudessa antanut monesti kasvot kiusaamiselle.

Vierailija
14/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja kiusasi muutamaa oppilasta luokallani. Muuta kiusaamista ei ollut, koska koko luokka liittoutui opettajaa vastaan.

Yläasteella seiskalla yhtä poikaa kiusattiin niin, että joutui vaihtamaan koulua. En osallistunut kiusaamiseen, mutta en kyllä puolustanutkaan poikaa, mistä olen jälkikäteen tuntenut todella huonoa omaatuntoa. Sitä kiusaamista ei vaan vielä siinä iässä oikein tajunnut, eikä sitä, että toisesta tuntui niin pahalta.

Minua ei ole koskaan kiusattu, vaikka olen ollut aika erikoinen ja vielä hyvä koulussa. Olen joskus tuota ihmetellyt, mutta olisin varmaan vain pitänyt kiusaajia niin idiootteina, että kiusaaminen olisi tavallaan mennyt hukkaan...

Vierailija
15/15 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tavaroita varastettiin ja heitettiin roskiin tai ojiin. Minua haukuttiin ja tönittiin. Minua kiusattiin, koska käytin veljeni vanhoja vaatteita. Meillä ei paljoa rahaa ollut, mutta kyllä meillä uusiakin vaatteita oli ja silloin kun oli, meitä kiusattiin, että nyt joudutaan olemaan syömättä 3 viikkoa. Aina meillä oli ruokaa kuitenkin kotona vaikka tiukkaa teki.

Minua kivitettiin bussipysäkillä, kaadettiin kumoon, haukuttiin ja lyötiin. En uskaltanut enää kertoa vanhemmille, kuinka minua kiusattiin. Äiti puhui aina opettajien ja rehtorien kanssa, mutta kukaan ei tehnyt asioille ikinä mitään. Ja voi kyllä, minua kiusattiin jopa opettajan taholta! Hän halveksui minua ja siskoani, olimmehan sentään tavallisten duunareiden lapsia, hänen lapsensa sentään oli korkeasti koulutettujen lapsia. Opettaja haukkui minua tyhmäksi, vajaaksi, vähä-älyiseksi yms. Hän antoi minulle huonoja numeroita tahallaan. Meille tuli erillinen äidinkielenmaikka, joka ihmetteli huonoja numeroitani äidinkielestä ja hän halusi lukea kaikki jutut mitä olin kirjoittanut. Numerot nousivat ja opettaja sai satikutia, koska oli arvostellut minua väärin perustein.

Ammattioppilaitoksessa minua edelleen haukuttiin ja pahoinpitelykin jatkui...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä