Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsen imetyksen voi lopettaa hyvillä mielin?

Vierailija
13.11.2012 |

Melkein 9 kk vauva on vielä osittaisella imetyksellä. Olen pohtinut imetyksen lopettamista,en kuitenkaan tunne olevani valmis lopettamaan. Milloin 'pitäisi' olla?! Vauva saa paljon muuta ruokaa,myös korviketta jonkin verran. Olen yllättynyt miten paljon tunteita ja luopumisen tuskaa liittyy imetyksen lopettamiseen jo ajatustasollakin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 2 kk lasta ja aion imettää 2-vuotiaaksi asti, ellei lapsi halua lopettaa sitä ennen.

Vierailija
2/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta jos voisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi lopettaa?

Kyllä se olo tulee sitten kuukauden tai vuoden päästä että tämä oli tässä vaikka lapsi söisi lettuja ja joisi limsaa.

Teette niinkuin hyvältä tuntuu.

Vierailija
4/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vieläkö kannattaa elvyttää maidontuloa,on selvästi vähenemään päin. En haluaisi lopettaa imetystä,mutta muu ravinto ottaa koko ajan isompaa osaa ruokavaliossa. Hyötyykö vauva muutamista imetyskerroista vuorokaudessa. Itselleni ne ovat rauhallisia hetkiä vauvaa tuijotellen. Ap

Vierailija
5/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 2 kk lasta ja aion imettää 2-vuotiaaksi asti, ellei lapsi halua lopettaa sitä ennen.

mutta ihan hyvillä mielin imetys loppui yhteisymmärryksessä, kun lapsi oli 1 v 10 kk ikäinen - lapsi vähensi itse rinnalla käymistä, ja kun yhdessä välissä tajusin, että edellisestä imetyksestä on neljä päivää, totesin, että eiköhän se ollut siinä. Lapsi pyysi rintaa vielä parin päivän päästä tuosta, mutta tyytyi siihen, että sanoin maidon loppuneen (tuskinpa sieltä enää juuri mitään olisi tullutkaan).

Vierailija
6/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vieläkö kannattaa elvyttää maidontuloa,on selvästi vähenemään päin. En haluaisi lopettaa imetystä,mutta muu ravinto ottaa koko ajan isompaa osaa ruokavaliossa. Hyötyykö vauva muutamista imetyskerroista vuorokaudessa. Itselleni ne ovat rauhallisia hetkiä vauvaa tuijotellen. Ap

koska maito on tärkeä osa myös vauvan ravintoa. Kun imetät, sun ei tarvitse juottaa korviketta tai lehmänmaitoa. Maitoa tulee sopivasti vauvallesi.

Vierailija
7/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolloin tuli mitta täyteen

Vierailija
8/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk jälkeen voi jo tutkimustenkin mukaan olla tyytyväinen. :) Vuoden ikäisenä olisin tosi tyytyväinen, niin ei tarvitsisi korvikkeisiin koskea. :)

Vierailija
9/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyy se! Maito on aina hyödyllistä, oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Maito mukautuu lapsen tarpeisiin kun lapsi kasvaa, ja se pieni määrä mitä esim taapero syö, sisältää tosi paljon vitamiineja ja hyviä rasvoja ja vaikka mitä. Muistaakseni 1-vuotias saa kahdella imetyskerralla ainakin yli 50% päivittäisestä c-vitamiinin tarpeestaan.

Vierailija
10/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri se hyoty, minka sanoitkin. Rauhallisia hetkia vauvaa tuijotellen. :) Lisaksi vauvalle siita on jonkin verran hyotya, esimerkiksi jos sa saat flunssan, niin vauva saa automaattisesti vasta-aineita kyseista flunssaa vastaan. On imetyksen jatkamisesta muitakin hyotyja, mutta ma en nyt muista niita. Mutta imeta niin pitkaan kuin silta tuntuu, yleensa maitoa tulee niin kauan kuin vauva imee, eli ei sun luultavasti mitaan erityista tarvitse tehda maidontuotannon kasvattamiseksikaan. Ei se maito samalla tavalla pakkaannu enaa rintoihin isomman vauvan kanssa kuin silloin pikkuvauva-aikana. Eli vaikkei silta tunnu, niin kylla sielta maitoa tulee. :)

Vierailija
11/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa yläasteen on hyvä lopettaa :)

t. mamma joka imetti kaikki 10 lastaan yläasteelle asti!!!!

Vierailija
12/14 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin odottaa tunnetta,että tämä riittää :) minulla on isompikin lapsi,mutta ei onnistunutta imetystä takana. Oikeastaan olen aika tyytyväinen,että olen näinkin pitkälle päässyt.. Yllätyin vain sitä,että imetyksellä on sittenkin väliä minulle. Raskausaikana luulin vielä,että vihaan sitä ja se on pakollinen paha. Ap

Vierailija
13/14 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä isommaksi lapsi kasvaa, sitä helpompaa imetys on. Itellä jo isompi laps enkä sit lopettanutkaan vaikka ennen aattelin et 6 kk lopetan. Mitä enemmän on lukenut asiasta sitä iloisempi oon ollu siitä et jatkoin :))

Vierailija
14/14 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että imetän kunnes alkaa olla jotain merkkiä, ettei se ehkä ole enää kovin tärkeää lapselle/ei halua sitä. Vähensin tietoisesti 12kk jälkeen kahteen kertaan vuorokaudessa (aamu ja ilta) että söisi paremmin kiinteitä (sai sitä ennen niin paljon maitoa ettei oikein ruoka uponnut, eikä varsinkaan lehmänmaito) ja etten olisi niin sidottu (ei koskaan juonut korviketta eikä pumppaamalla enää irronnut). 14kk jäi joskus välistä jompi kumpi, eikä tuntunut haittaavan. Hieman ennen 15kk ikää alkoi kieltäytyä iltatissistä välillä raivoisastikin, aamulla kyllä maistui. Maito alkoi olla aika tiukassa kun imetykset jäi usein yhteen kertaan päivässä, ja siitä tuli kiukkua, joten päätin olla antamatta enää. viikon verran yritteli vähän aamuisin kaivella tissiä esille, venytteli mun paitaa :D mutta ei tuntunut olevan mitenkään vaikeaa olla ilmankaan. Sitten se jo unohtui. Silloin oltiin juuri päästy siihen, että maitotuotteita meni pinnistelemällä se 5dl joka päivä, sen jälkeen alkoi maistua huomattavasti paremmin :)

Olen oikein tyytyväinen imetysajan pituuteen. Ehkä 1,5v olisin jo yrittänyt vieroittaa viimeistään, jos ei olisi itse luopunut, koska olisi jo jotenkin liian ison tuntuinen tissille.

Tänään neiti täyttää 1v5kk ja on ihan mahdottoman hyvä syömään, ihan itse lusikalla menee kaikki :)Eilen maistoi mun tissiä, mitä ei ole tehnyt sitten imetyksen lopun! vissiin tuli joku takauma XD