Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voisit päättää , missä kuussa halusit et lapsesi syntyy ja miksi?

Vierailija
13.11.2012 |

Koska olisit mieluiten viimeisilläsi raskaana? Entä koska alkuraskaus mieluiten? Entä missä kuussa haluisit sen vauvan syliisi? Miksi?

Joo on tyhmää, mutta niin moni muukin täällä!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäisin lasketun ajan olevan syksyllä, niin että kesällä saa esitellä mahaa ja pukeutua kevyesti, mutta jos lasta ajattelen, niin haluaisin lasketun ajan keväälle, jolloin päivät pitenevät ja yöt valaistuvat. Luulen että tämä vaikuttaa lapsen personaankin piristävästi.

Vierailija
42/45 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse haluaisi olla kesällä raskaana joten ehkä se toukokuu olisi juuri sopiva. Vauvaa olisi helppoa kuljettaa vaunuilla lämpimällä säällä ja imettää missä vain.

Omat lapseni ovat syntyneet tammi- ja helmikuussa. Halusin lasten syntyvän alkuvuodesta koska olen itse syntynyt loppuvuodesta enkä halua samaa kohtaloa lapselle. Siis muutenhan ei olisi ongelmia, mutta ei ole kivaa olla fyysisesti luokkakavereitaan huomattavasti kehityksessä jäljessä (olin todellinen late bloomer lapsena/nuorena).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isommat lapset on loppuvuoden lapsia, loka- ja marraskuussa syntyneet.

Kuopus syntyi toukokuussa ja se oli kyllä hieno kuukausi. Loppuraskauden aikana ei enää tarvittu toppatakkia, joten pystyin käyttämään perustoppistani raskauden ajan.

Kun vauva syntyi, päästiin heti ulos. Yövalvomiset oli helpompia, kun yöllä oli valoisaa. Ulkona imettäminen oli helpompaa. Vauvaa saattoi helposti pitää liinassa ulkona. Talvivauvan kanssa piti päättää, ottaako sen toppahaalarissa takin päälle, jolloin tulee kuitenkin helposti kylmä, vai pistää villahaalarissa oman takin alle, jolloin sitten vauvan ottaminen pois liinasta vaatii ylimääräistä vaatekertaa mukaan.

Meille ei enää vauvoja tule, mutta jos tulisi, ei niitä kyllä oikeasti yritettäisi mihinkään tiettyyn vuodenaikaan tähdätä. Ajatuksena toukokuun vauva vaan on kivoin.

Vierailija
44/45 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syntyi tammikuun lopulla (tosin 3 viikkoa etuajassa).

Alkuraskaus meni kesällä ihan mukavasti. väsymystä saattoi nukkua kesälomalla pois.

Pienen vauvan kanssa vaunuilu talvella onnistui hyvin.

kesällä oli jo sen verran isompi että saattoi nauttia lämmöstä kevennetyissä vermeissä.

Ensaialkelien opettelu ulkona kävi klätevästi lumisessa maassa - ei tullut asfalttiihottumaa nii.

Mies tosin kärsi siitä ku odotin keskellä talvea viimeisilläni; ulkona paukkupakkaset ja mulla aian hiki sisällä siispä käänsin kaik patterit kiinni ja suihkun aina kylmäksi :D

Vierailija
45/45 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene edellinen kesä pilalle pahoinvoinnissa, jos raskautuu loppukesästä. Raskauden väsyttävin vaihe on silloin, kun muutenkin harmaata ja pimeää, saa luvan kanssa olla väsynyt. Sitten taas lopuraskauden aikana alkaa jo olla kevättä ilmassa, piristää mieltä. Vauva kun syntyy huhtikuussa ei tartte miettiä voiko nukuttaa ulkona ja on lopukeväästä helppo pukea. Vauvakesästä ehtii nauttia, kun keväällä syntyneen vauvan jkanssa jo uskaltaa lähteä liikkeelle ja vauva nukkuu vielä paljon, voi nauttia kärrylenkeistä toreilla ja turuilla. Seuraavana kesänä ob kiva kun lapsi on jo reilui yksi v eli kävelee niin elpompi aloittaa puistoelämä, ei tartte kontata pikkupolvia puhki ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän