Olen kotiäitien aatelia
Hoidan kotona kahta alle kouluikäistä lastani. Meillä ulkoillaan, syödään kotiruokaa (usein luomua, usein kalaa, aina ainoastaan tuoreita kasviksia). Meillä askarrellaan, käydään uimassa, kirjastossa, jumpassa, kaikkea sopivasti. Isompi käy seurakunnan kerhossa (ei vie teidän verorahojanne). Lapsilla on tapaturma- ja sairausvakuutukset, ja heillä on molemmilla tilit, jonne laitetaan muutama euro kuussa sekä sijoitusrahastot.
Virikkeita heillä siis riittää. Me näemme ystäviä, käymme ravintoloissa syömässä, olemme käyneet lastenteatterissa ja tulemme käymään paljon myöhemmin kun lapset vielä kasvavat. He saavat harrastaa molemmat kahta sellaista harrastusta, mitä toivovat.
Minä itse liikun ja mies harrastaa myös liikuntaa hyötyliikunnan muodossa ja lenkkeillen, sekä talvella lautaillen. Minä käyn kaksi kertaa viikossa pilateksessa. Olemme terveitä, emme polta ja alkoholia juomme kohtuudella eli joskus lasilliset viiniä ruualla.
Mies säästää minulle eläkerahastoon, ettei nämä kotivuodet näkyisi siellä päässä ollenkaan. Miehellä on henkivakuutus, joka kattaa lainan ja yhden vuoden asumisen tässä, jos käy niin että hän kuolee ennen kuin olen palannut työelämään. Jos minä kuolen, mies pärjää kyllä rahallisesti mutta sitten on lapsilla hoitoon meno edessä nopeammin.
Tänä aikana kun olen ollut kotiäitinä, olen käynyt Punaisen ristin kurssit ja olen pian menossa ensimmäistä kertaa vapaaehtoistyöhön. Aihealueeni on nuoret ja maahanmuuttajat. Tämä on sitten sellainen työ, joka kannattaa yhteiskunnalle mutta josta minulle ei makseta mitään. Mitäs siihen sanotte? Kuinka moni teistä veroja maksavista äideistä voi sanoa samaa?
Muutaman vuoden päästä palaan kouluun, luen loppuun sen, mikä jäi kesken ja valmistun. En usko, että kortistoon sillä meillä on laaja tuttavapiiri ja minulla kotiäitiydestä huolimatta hyvät verkostot. OLen pätevä, olen motivoitunut ja olen jopa hyvännäköinen, enkä vielä edes neljääkymmentä ;)
Ja muuten, miksi kotiäidit eivät pitäisi mekkalaa itsestään? Asenteet meitä kohtaan ovat todella julmia, joten onhan meillä oikeus puolustautua teitä Oikean Totuuden ihmisiä vastaan ;)
Kommentit (37)
Eli olen oikeassa. Yleensä palstat ovat hiljaa silloin, kun joku osuu asian ytimeen.
Ohjelma mihin ton kaiken saa mahtumaan? Olen ehkä huono organisoija. Onko teillä lastenhoito apua vai saatteko keskenänne aikataulut sumplittua?
Ei kaikkea tarvitse tehdä koko aikaa :)
On meillä välillä isovanhemmat täällä, muutaman tunnin lapsia katsomassa.
Täällähän ainoat ihmiset joilla on oikeus elää ovat ne jotka eivät tee työtä eivätkä laita lapsiaan päivähoitoon. Kaikki äidit jotka tekevät työtä ovat pohjasakkaa ja syyllisiä kaikkeen pahaan mitä maailmassa on. Ainoastaan kotiäidillä on ihmisarvoa.
käytä meidän verovaroja?
Miten seurakunnan kerho Ei käytä verovaroja? Oletko kuullut yhteisö ja kirkollisverosta?
Uimahallit ja kirjastot pidetään pystyssä verovaroin ja jopa niihin johtavat tiet. Myöskin yksityiset lääkäriasemat saavat kela-korvausten myötä osansa.
Käytät joka ikinen päivä verovaroja, joten toivon ainoastaan, että miehesi on reippaasti netoomaksaja. Uskon myös, että kotihoidon tuenkin otat vastaan mieluusti.
jotenkin pelottavaa että noin ylimielisen kuvan itsestään antava on menossa vapaaehtoistyöhön. voin kuvitella sen alentuvan suhtautumisen autettaviin.
että varmasti tulee koko perheen kulut ja koulutukset maksetuksi. Ehkä miehelle tulee kohta joku lisäveromaksuun, kun Urpilainen keksiisolidaarisuusveron lisäksi laittaa vaimoveron.
Ei ap, mutta todellinen kotirouva
käytä meidän verovaroja?
Miten seurakunnan kerho Ei käytä verovaroja? Oletko kuullut yhteisö ja kirkollisverosta?
Uimahallit ja kirjastot pidetään pystyssä verovaroin ja jopa niihin johtavat tiet. Myöskin yksityiset lääkäriasemat saavat kela-korvausten myötä osansa.Käytät joka ikinen päivä verovaroja, joten toivon ainoastaan, että miehesi on reippaasti netoomaksaja. Uskon myös, että kotihoidon tuenkin otat vastaan mieluusti.
käytä meidän verovaroja?
Uimahallit ja kirjastot pidetään pystyssä verovaroin ja jopa niihin johtavat tiet. Myöskin yksityiset lääkäriasemat saavat kela-korvausten myötä osansa.Käytät joka ikinen päivä verovaroja, joten toivon ainoastaan, että miehesi on reippaasti netoomaksaja. Uskon myös, että kotihoidon tuenkin otat vastaan mieluusti.
teillähän on asiat upeasti.
Mihin ammattiin valmistut? Yritä saada jalkaa oven väliin jo opiskeluaikana, ettet jää suoraan työttömäksi, jos olet valmistuessasi jo yli 40 v.
Itse ajattelin tehdä vapaaehtoistöitä sitten kun lapset vähän kasvavat. Tein niitä jo ennen lapsia, mutta elämä töiden ja 2 pienen lapsen kanssa on aika kiireistä. Olen saanut lapset opiskellessani toista tutkintos, joten ihan kivaa nyt iltaisin olla vain, ilman mitään koulupaineita.
mitä mitä itse en koskaan halua joutua tekemään.
Ja kun ei kiitosta ja paijausta heru muuten niin tullaan pätemään vauva-palstalle. Hohhoh, lähinnä hymyilytät "täydellisyytesi" kanssa ap.
Mitä, neljäkymppiä kolkuttelee ovella ja opinnot kesken? Hyvä että löyty tota kotiäitihommelia, että sentäs jotain puuhaa riittää.
Niin oliko tässä joku kysymys, mihin kaipaat vastausta?
Ymmärtäisin jos olisit alle 30-vuotias, mutta ikää on 10 vuotta enemmän ja silti koulu kesken. Eikö ne keskeneräiset opinnotkin vanhene?
meille hakee aina joskus jokun "kaverin vaimo". Ne hakemukset menee välittömästi pinon alimmiksi. Yksinkertaisesti tuttuus ei ole se kriteeri, jolla töitä saa.
Aina luulee, että muut on kateellisia :-S
vai pitäisikö sanoa onneton?
Mihin luulet tuolla kirjoituksellasi pääseväsi?
Varmasti tulet arvostelun kohteeksi niin hyvässä kuin pahassa.
Onneksi minulla on elämän arvot ja asenteet kohdillaan. minun ei tarvitse tulla tänne hehkuttamaan onnellisuuttani ja pönkittämään itsetuntoani.
Kaikkea hyvää Sinulle elämässäsi ja luehan opinnot kunnialla loppuun.
Terv. Eräs, joka on joutunut laittamaan elämänarvot uuteen järjestykseen
Mitä, neljäkymppiä kolkuttelee ovella ja opinnot kesken? Hyvä että löyty tota kotiäitihommelia, että sentäs jotain puuhaa riittää.
Mitä? En ole täyttänyt kolmeakymmentäkään vielä :D
Onnea joka tapauksessa onnellisesta elämästä!
vai pitäisikö sanoa onneton?
Mihin luulet tuolla kirjoituksellasi pääseväsi?
Varmasti tulet arvostelun kohteeksi niin hyvässä kuin pahassa.Onneksi minulla on elämän arvot ja asenteet kohdillaan. minun ei tarvitse tulla tänne hehkuttamaan onnellisuuttani ja pönkittämään itsetuntoani.
Kaikkea hyvää Sinulle elämässäsi ja luehan opinnot kunnialla loppuun.
Terv. Eräs, joka on joutunut laittamaan elämänarvot uuteen järjestykseen
Ai, jos haluaa tuoda esiin sen faktan, että itse ei ainakaan ole kotona makaava luuseri, niin ei ole elämänarvot kohdillaan?
Minulla on hyvä itsetunto, ja nimenomaan siksi haluan kertoa teille täällä, että on olemassa toisenkinlaisia kotiäitejä kuin ne, mitä te jaksatte aina mielikuvituksettomasti parjata.
Kel on onni, se onnen kätkeköön pitää näköjään taas kerran paikkansa.
mutta en valitettavasti sinunkaltaisiasi pätemisen tarpeisia. Ihan rehellisesti, arvostan paljon enemmän yh:ta, joka raataa pienipalkkaisessa työssä ja saa lisänä asumistukea, koska hän tekee sen itse. Hän ei yritä päteä miehen palkalla, miehen maksamilla harrastuksilla ja eläkerahastolla eikä opiskeluilla, jotka miehen palkka mahdollistaa.
Etkö näe? Et ole mitään ilman miestäsi. Et pystyisi olemaan kotona etkä tarjoamaan lapsillesi harrastuksia etkä opiskelemaan tutkintoasi. Miehesi maksamat verot saattavat olla suuret ja hän saattaa olla veronmaksajien aatelia mutta sinä et ole ilman häntä mitään.
Me muut veroamaksavat äidit, olemme sitten pienipalkkaisia tai suuripalkkaisia, emme ole kerskumassa täällä oivalla puolisolöydöllä, koska meillä on muitakin näyttöjä, joilla päteä. Sinä pädet miehelläsi. On noloa päteä asioilla, joiden eteen ei ole tehnyt yhtään mitään.
Niin.. Mutta pistämpä sua paremmaksi, olen aatelissukua itse. Kaikki muut kuvailemasi asiat ovat joko yhtä hyvät, ellei paremmat kuin sinulla. Paitsi etten ole lähelläkään 40v, siitä -15v. +lapseni ovat aina olleet kehityksessä muita edellä :)
Ohjelma mihin ton kaiken saa mahtumaan? Olen ehkä huono organisoija. Onko teillä lastenhoito apua vai saatteko keskenänne aikataulut sumplittua?