Puhelinmyyjä kysyi lapselta minun numeroa.
Kiva tapa kalastella numeroita. Ensin olin vihainen lapselle, kun oli antanut numeroni myyjälle, mutta myyjähän tuossa toimi väärin. Nyt lähti markkinointikielto kaikkiin numeroihimme.
Olen toosi monta kertaa kertonut lapseni puhelimeen, ettei siihen saa soittaa myyntipuheluita, vaikka alaikäisen liittymä onkin minun nimissäni. Mutta ei ne usko millään. Arg!
Kommentit (12)
7vee poikani oli tokaissit myyjälle joka yritti sitkeesti ala-ikäiselle myydä että etkö sä tiiä että ei lapset voi tilata lehtiä.
No, huh... Onneksi antoi vain puhelinmyyjälle, eikä millekkään sekopäälle.
Itse olet toiminut väärin, kun et ole ohjeistanut lastasi, ettei puhelinnumeroa jaella jokaisella sitä kysyvälle. Turhva lapselle on suuttua, jos ei ensin hoida omaa osuuttaan.
omalla nimelläsi ei puhelinmyyjä voi tietää, että kyseessä on lapsen numero. Eikä sitä aina tiedä edes taho, joka laatii soittolistat.
Kiellä lastasi ensin jakamasta sinun, että omaa numeroaa, jokaiselle sitä kysyvälle ja ota myös huomioon markkinointikielto on tarjonnan rajoittamista EI estämispalvelua ja varsinkin, jos asiakas itse ehdoin tahdoin tyrkyttää tietojaan jokaiseen mahdolliseen kinkkubingoon, on melko turhaa purkaa turhautumistaan, jos myyjät soittelee.
Ei sitten ole tullut pieneen mieleesi lapselle opettaa ettei numeroa siis ei kenenkään numeroa jaeta jokaiselle vastaan tulevalla ja sitä kyselevälle. Hyvä tosiaankin ettei millekkään sekopäälle antanut.
Pirkko 60v avaa liittymän omalla nimellään ja kaikkien pitäisi auttamatta tietää, että sitä käyttää Jesse 5v.
Meilläkin lasten puhelimet on miehen nimissä, mutta ei niihin kyllä myyjät soittele, numerot salaisia ja niissä on markkinointikielto.
Lapset on myös opastettu, ettei arvontakupongeihin, rekisteröitymisiin ja nettipelihin yms. numeroa laiteta. Eikä myöskään isän tai äidin numeroa anneta kenellekkään ilman lupaa ja omakin kanssa pitää käyttää harkintaa.
kuka sen "omistaa" ja myös kuka sitä käyttää, eli voi aavistaa että lapsi kyseessä.
Oma äitini sai pikavippimainospuheluita, kun luulivat teinitytöksi kun oli isäni omistama liittymä ja hänellä se vain käytössä.
Lapsellesi mihin kaikkeen lipuun ja lappuun lapsesi on numeronsa laittanut. Ei siinä estot yms. paljon auta jos numeroa jakelee.
Lapsellesi mihin kaikkeen lipuun ja lappuun lapsesi on numeronsa laittanut. Ei siinä estot yms. paljon auta jos numeroa jakelee.
Jos puheluita tulee tooosi monta kertaa, kannattaa tosiaankin ottaa asia puheeksi.
Kertokaa, että ne tulee teidän lapsillenne. Osaavat sitten opastaa teitä, mitä teidän tulee ottaa huomioon ja mistä asioista sen lapsen kanssa kannataa puhua.
Meillä perussääntönä on, että jompi kumpi vanhemmista vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheiluihin tai jos emme ole paikalla niihin ei vastata.
Hyvä puolena pitänee ottaa, että puhelut ovat olleet myyntipuheiluita, eikä kukaan ole ruvennut huohottamaan ja kyselemään, mitä lapsella on päällä...
7vee poikani oli tokaissit myyjälle joka yritti sitkeesti ala-ikäiselle myydä että etkö sä tiiä että ei lapset voi tilata lehtiä.