Seksuaaliset naiset! Mitä seksihaluinnelle on tapahtunut vaihdevuosien jälkeen?
Olen itse ollut aina seksuaalisesti halukas (siis ihan pienestä pitäen) ja nyt 40-vuotiaana mietityttää, miten halut muuttuvat vaihdevuosien jälkeen? Loppuuko haluaminen? Vaikea kuvitella :-)!
Kommentit (6)
Näin on päässyt käymään.
Välillä on päiviä, että voisi vain puuhastella seksi parissa aamusta iltaan.
Ja olen ollut nykyisen mieheni kanssa koko suhteemme ajan erittäin aktiivinen seksuaalisesti.
Vaihdevuodet mulla oli jo muutama vuosi sitten.
Seksi vain paranee iän myötä. Olen myös aina ollut seksuaalisesti aktiivinen. Enää ei ole raskaaksi tulon pelkoa ja voi nauttia seksistä täysillä, ilman häiriötekijöitä. Omaan vartaloonsa ja sen virheisiin ja puutteisiin voi nykyään suhtautua jopa huumorilla.
Siinä se kumppanikin vanhenee rinnalla samaa tahtia. Meillä ainakin seksielämä vireää, vaikka ikää N53 ja M48. Seksi on hyvä lääke kaikenlaisiin vaihdevuosivaivoihin, muistakaa se naiset!
En osaa sanoa, kummasta oma seksuaalisuuteni hienoinen hiipuminen johtuu, siitä, että en voi sitä toteuttaa, vai vaihdevuosista. Mutta totta se on, ettei enää haluta yhtä usein kuin ennen. Ja kun olisi ollut mahdollisuus syrjähyppyyn, en uskaltanut, osittain siksi, kun pelkäsin, etten ehdi mukaan. Virittely vie nimittäin kauemmin kuin nuorena, vaikka nautinto on ehkä jopa suurempi. Siis silloin harvoin, kun siihen on mahdollisuus.
Mulla nuo oireet (lähinnä vain hikoilu) alkoi 48v ja nyt 52v:nä satunnaisesti lämpöilyä ehkä kerran kuukaudessa (ei hikoilua enää). Menkat on tulleet 4 vuoden aikana 4x. Joten kertaheitolla pääsin kaikesta vaivasta...
Miehen kanssa menee paremmin kuin ikinä, 1-3x viikossa "pöllytetään vällyjä" oikein kunnolla, kiihottuminen ja kostuminen parempaa kuin aikoihin!
Uskon että tuokin on enemmän korvien välissä kuin todellinen ongelma
Luulen, että omat haluni eivät myöskään katoa mihinkään :-). Oli kiva kuulla kommentteja! Ap
erohan siitä sitten tuli.
Seksiä viimeksi vuonna 2008