Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta menee hermot, teini ärsyttää tahallaan - joka asiassa

Vierailija
13.11.2012 |

Ei siivoa huonetta, kun häntä ärsyttää kun käsketään eli ei siivoa kiusallaankaan

Ei mene koiran kanssa ulos samasta syystä

Etsii jotain esim kaapista ja ei "muka löydä" tyyliin katsoo joka hyllylle ja joka purkkiin paitsi siihen missä tavara on... koska suuttui kun en antanut hänelle tavaraa pyynnöstä. Sitten kiukuttelee "kun ei löydä, kun minä olen piilottanut"

Samalla tavalla ei löydä pestyjä vaatteita ja taas syy suuttua

Lupaa ja lupaa kaikkia, mutta jos on pahalla päällä kun pitäisi toteuttaa niin ei pidä lupaustaan

Haukkuu kotiruokaa jatkuvasti

Tietsikkakielto/kaverikielto/tv-kielto auttavat vähän aikaa, mutta kun rahgastus on ohi, sama jatkuu

MENEE NIIN HERMOT, olenko huomaamatta koko kiukuttelua, kun tekee sen minua ärsyttääkseen. Lopettaisiko jos en menisi mukaan ts. en kommentoisi mitään

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:20"]

Siis teineiltä ei voi vaatia mitään, koska on kuohuntavuodet menossa? Eipä ole ihme, että lapset ja nuoret voivat niin pahoin nykyisin, kun mitään rajoja ei ole. Sääli, että nämä teidän kakarat ovat minun herranterttujeni urheiluseuroissa jne.

Tuo ei ole kuria. Sinä et varoittele. Ilmoitat että näin tapahtuu jos teet näin. Siitä ne rangaistukset vain kovenee. Jos minun lapseni jättää astioita pitkit asuntoa niin tulee heti rangaistus. Sama koskee vaatteita tai kirjoja ja mitä tahansa muutakin

Vierailija
42/49 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 11:02"]

ulos sillä nipottamisella. Vain perheenäiti tietää, miten hommat tehdään oikein tai häntä sitten niin ärsyttää.

Teinit ei viihdy kotona mäkättävän äidin luona ja mies lähtee kavereiden luo kun ei kestä sitä mäkättävää vaimoa.

Antakaa niiden muidenkin perheenjäsenten hengittää hiukan.

[/quote]

Tämä on niin totta. Todella harvoin näkee näin hyvää kirjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meillä tapahdu noita pieniä ihmeitä? Vaikken nipota teinin huoneen siisteydestä vaan annan elää niinkuin tykkään, huone on kuin kaatopaikka. Eikös se tämän ketjun logiikan mukaan pitäisi pysyä kohtalaisessa kunnossa?

Vierailija
44/49 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 08:04"]

Miksei meillä tapahdu noita pieniä ihmeitä? Vaikken nipota teinin huoneen siisteydestä vaan annan elää niinkuin tykkään, huone on kuin kaatopaikka. Eikös se tämän ketjun logiikan mukaan pitäisi pysyä kohtalaisessa kunnossa?

[/quote]

Ei tapahdu ihmeitä meilläkään. Lopetin vaatimisen ajat sitten, ja kaaos neidin huoneessa on ja pysyy.

Vierailija
45/49 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas! Kyllä ihminen saa käyttäytyä inhimillisesti ja näyttää tunteensa, myös äiti! Jospa hermostutkin kunnolla ja annat kuulla kunniansa. Ehkäpä juuri hakee rajoja ja jatkaa vaan koska raja ei tule lainkaan vastaan. En ymmärrä tota et leikitään ettei mikään haittaa. Ei se teini enää tyhmä ole. Tietää kyllä että haittaa. Toimii pikkulapselle tuo huomiotta jättäminen.

Vierailija
46/49 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini saa kuukausirahaa ja sen saamisen ehtona on oman huoneen siistinä pitäminen (kerran viikossa tavarat järjestykseen eli pois lattioilta ja likavaatteet pyykkiin,kerran kuussa kunnon siivous ja pari kertaa kuussa imurointi), astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys joka päivä ja roskien vieminen ,kun roskikset täyttyy.Tämä on toiminut hyvin, koska ei saa muualta rahaa ja tarvitsee rahaa esim.mopolla ajeluun ja löpön ostoon :) Jos hommat ei hoidu sovitusti, niin kuukausiraha ei napsahda tilille. Muutaman kerran on jätetty maksamatta ja teini onkin kärvistellyt sit jonkun aikaa tyhjätaskuna. Ja maksetaan siis 50 e kuussa. Useimmiten hoitaa hommansa mukisematta,mutta onhan tätä harjoiteltu kohta 3 vuotta :)

Vierailija
47/49 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit pesee itse vaatteensa,osaavat kokata,käydä kaupassa ostamassa mitä tarvitsee,myöskin wc paperia(jotkut nuoret katsovat kieroon kaupassa kuulemma),omat huoneet eivät ole tip top ei todellakaan,mutta niinkuin joku tuossa laittoi oven saa kiinni,kun ei siivous maita.

Vierailija
48/49 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vielä pari vuotta sitten teininä olleena muistan kirkkaasti, minkälaista on olla teini. Hormonimyllerrykset saattavat olla ihan kauheita, eli teini ei aina tahallaan ole äreänä ja tiuskimassa. Kyllä sitä teiniä itseäänkin varmaan ärsyttää, kun on ihan syyttä suotta vihainen ja ikävä olo. Huoneen siivoamisen käskeminen ärsyttää ihan oikeasti, tuntemattomasta syystä.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että teinille pitäisi antaa kaikki periksi ja joustaa kaikissa säännöissä. Kunhan vaan otat teinin hormonivihat huomioon. Muistat varmaan itsekin, millaista hormonimyllerrys oli raskaana ollessasi.

Vierailija
49/49 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä asian olevan enemmän niin päin, että teiniä ärsyttää ja teini purkaa ärsytyksensä lähimpänä olevaan ihmiseen, eli äitiinsä, kun että teini tahallaan ärsyttää sinua saadakseen aikaan jonkunlaista reaktiota tai vaan ihan ärsyttämisen vuoksi.