Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, vatuttaa ja kovast vatuttaaki toi meidän terkka-asema. Päivystysasiaa. ov

Vierailija
13.11.2012 |

Jonotan polvileikkaukseen, ollut jonossa kohta puoli vuotta, MUTTA koska jono on helkkarin pitkä, se on erittäin epätodennäköistä, että pääsisin parin viikon sisällä sinne leikkaukseen.

Kyselin jonotustilannetta viime viikolla ja silloin vastaus oli, että menee luultavasti tammikuun puolelle (great!).

Ei siinä mitään, mutta polvi on pahentunut viikko viikolta. Eilen tuo taas vaihteeksi muljahti pahasti lenkillä ja tulos -> helvetin kova kipu, en pysty kunnolla astumaan tuolla, saatikka varaamaan painoa sille.

Burana 400 ei auta, kylmä pussi ei auta. Lämpöpussia en ole kokeillut, se ei ole auttanut muulloinkaan.

Soitin aamulla terkka-aseman päivytykseen, jonotin 15 minuuttia (tuuttasi varattua koko ajan) ja kappas, ylläripylläri: EI AIKOJA. Tulkaa iltapäivällä käymään.

No kävin ja tulos: ei aikoja, mene yhteispäivystykseen keskussairaalaan. Huoh, jos siellä aletaan jotain vinkumaan, niin sitten mä räjähdän. No perhana mennään sitten jonottamaan, että saisin vahvan kipulääkkeen, tuo polvi nimittäin vaikuttaa taas uniinkin eli en pysty kunnolla ja olen aamulla kuin perseeseen ammuttu karhu.

Ja joo, tämähän EI ole mikään päivystysasia, TIEDETÄÄN. Mutta minkäs tässä voisi tehdä. Kun tavis aikoja ei saa kuin johonkin kahden viikon päähän tms.

Ja joo, yksityinenkin on keksitty, mutta työttömällä ei ole varaa mihinkään yksityisiin. Saatikka yksityisellä tehtyihin isompiin avoleikkauksiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi käyt lenkillä? Itse olin vasta niskaleikkauksessa, ja kyllä multa kiellettiin jo ajat sitten monenlainen liikunta (niskaa kohdistuva, venytykset , sekä kaikki pomppiva, tärähtelyä aiheuttava liikunta). Kävellä sai ja hiihtää yms rauhaisaa liikuntaa sai harrastaa... Ja eikös leikkauspäätöksen jälkeen ole 6 kk hoitotakuu, eli sun pitääsi päästä pian siihen. Mä itse jototin sen 5 kk ja 29 päivää :-)

Vierailija
2/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptin, ja olet tyytyväinen? Ookka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptin, ja olet tyytyväinen? Ookka.

Vai luuletko, että ne jotain tekisi asialle? Muuta kuin antaisi sen reseptin. Vai pitäiskö tässä sitten vaan kärvistellä kivusta? En mä ole mikään ihmeidentekijä, joka pystyy taikomaan sen leikkausajan NYT heti. Kyllä mua jo risoo tuo jonottaminen, varsinkin kun se puoli vuotta tulee kohta täyteen.

Kakkoselle, ei ole kielletty liikkumasta ja lääkäri itse asiassa suositteli pientä liikuntaa. Ja koska mulla on koira, niin sen kanssa on pakko käydä lenkillä, satoi tai paistoi ja oli polvi sitten kuinka kipeä tahansa. Polvi tuki mullao n yleensä lenkillä, mutta eilen ei ollut (pakko on välillä pitää taukoa tuon pidossa).

Vierailija
4/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa mä olen ottanut enemmän kuin yhden. Tavis päivänä menee 2 tablettia päivässä. Tänään on mennyt jo kolme. Ei auta, niin ei auta.

Vierailija
5/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa mä olen ottanut enemmän kuin yhden. Tavis päivänä menee 2 tablettia päivässä. Tänään on mennyt jo kolme. Ei auta, niin ei auta.

kuin kaksi nelisatasta, joten ota sitä nyt ensiavuksi, kolmasti päivässä, eli yhteensä 6kpl 400:sta.

Vierailija
6/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mä sinuna käyttäisin sitä tukea aina ulkoillessa. Voisiko joku muu ulkoiluttaa koiraa, koska ei se mahdollisesti riuhtova koira ole hyväksi polvivammaiselle.

Vierailija
7/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otti silmään ja vielä koiran kanssa, joka vetää epätasaisesti, ei sovi polvivaivaiselle.

Vierailija
8/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana 800, jos on kovempi särky. Ja se tepsi.. Muuten riitti yksi tai maksimissaan kaksi 800 per päivä.

Vierailija
9/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään :)

Ja tuo polvi siis muljahtelee ihan ilman koiraakin. Esim. sisällä saattaa muljahtaa yks kaks.

Ja eipä ole ketään, joka voisi auttaa koiran kanssa. Kysytty on ja monelta onkin.

Vierailija
10/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesti päivässä?

En ihan heittämällä usko, tai ainakin sun lääkäris on huono.

Vierailija
11/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kasisatasta.

Kylmä ei auta, olen hautonut kylmäpussilla jo yli tunnin.

Vierailija
12/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla ei ainkaan suurin osa kipulääkkeistä kauheasti auttanut. Mutta aika yleensä auttaa, viikon parin päästä olo koheni. Mutta ei kai lääkärikään kauheasti voi auttaa muuten kun antamalla lisää kipulääkettä.

Kysele eri vaihtoehdoista. onko kipu jatkuvaa vai onko kipu välillä poissa? Myös kipukynnystä nostavaa lääkettä tulee harkita.

Vierailija
13/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävelet polven kanssa ylipäätänsä? Tuskin tänään lenkille ainakaan...

Vierailija
14/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on aikaisemmin ollut ajoittaista (=mennyt ohi särkylääkkeellä), mutta nyt on n. viikon verran kipu kovennut ja eilisen jälkeen särkenyt koko ajan.

Polvi on vähän turvoksissa. Ja pakko oli koira käyttää aamupissillä. Päivälenkki oli tällä kertaa lyhyt, korttelin ympäri.

Vierailija
15/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pääse lääkäriin ja saa lisää lääkkeitä, elät niillä buranoilla, joita apteekista saat ilman reseptiä, otat 3 kertaa päivässä sen 800 yhteensä, viikon ajan.

Käytät tukea siinä polvessa koko ajan, kun vähääkään liikut.

Vierailija
16/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat niitä kipulääkkeitä ainakin. Eiks teillä voi saada reseptiä uusittua niille vahvemmille kipulääkkeille( jos lääkärillä on tieto sun leikkaukseen jonotuksesta)? Mä ainakin sain työterveydestä uusittua ilman lääkärillä käyntiä, eli kipulääkkeet ei ennen leikkausta loppuneet kesken.

Vierailija
17/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyse ei olekkaan elämästä ja kuolemasta. Pyydä kipupiikki, lääkkeet kotiin ja ainakin yksi keppi. Voit kävellä sen kepin avulla kun ulkoilutat koiraa, jos se kerta ei vedä. Mitä vähemmän painoa ja rasitusta polvelle tulee, sen parempi. Toivottavasti tuo kiran ulkoilutus on ainoa liikunta mitä harrastat, sillä tuo kolme kertaa päivässä kävely menee mielestäni vähäisen liikunnan ja normaalin liikunnan rajoille. Ja käytät sitä polvitukea EHDOTTOMASTI! Voit kotona ja töissä sitten rajoittaa sen käyttöä, jos ahdistaa liikaa, mutta ulkoillessa käytät.

Paska tilanne, mutta onneksi se puoli vuotta täytyy kohta, et lopeta taistelua tai odota päivääkään sen puolen vuoden jälkeen, koska laki on puolellasi. Kuka koirasi muuten hoitaa sitten, kun olen sairaalassa ja jalka paketissa?

Vierailija
18/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereille hoitoon, varalta löytyy sitten äitini, jos leikkaus on juuri kaverien matkan aikana.

Kävin nyt siellä päivystyksessä ja just tulin kotiin.

Sain vahvempaa kipulääkettä (ei Buranaa) ja toisen lääkkeen varuiksi, jos tuo Voltare ei auta (toinen lääke on Banacol).

Sain lisäksi kipulääke piikin.

Keppiä/keppejä en saanut.

En harrasta muuta liikuntaa, harrastan kyllä tanssia, mutta toinen tanssi harrastus on ollut nyt keväästä asti tauolla, toisen harrastuksen harkoissa käyn, mutta istun vaan ja katson muiden tanssia (tuolla ei ole pakko tanssia, jos ei halua ja meidän porukka on niin mahtava, että me jutellaan kaikesta maan ja taivaan välillä tauoilla eli tuo on ns. pään tuuletus ilta).

Eli koiran lenkitys on ainoa liikunta mitä tällä hetkellä harrastan. Aamulenkki on n. 15-20 minuuttia, päivällä yleensä mennään puistoon (n. parin miinutin kävely sinne ja takaisin) tai sitten n. puolen tunnin hidas lenkki. Illalla sitten n. puolen tunnin lenkki.

Vierailija
19/19 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on jo jotain :) Vielä kun saisit sen kepin, se oikeasti auttaisi siihen polven rasitukseen todella paljon. Voimia sulle ja toivottavasti jalkasi saadaa kuntoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän