Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua oikeesti harmittaa, etten saa keneltäkään joululahjoja =(

Vierailija
12.11.2012 |

Omalta mieheltä saa jotain, minkä olen itse rautalangasta vääntänyt, että osta tämä kirja/koru/hajuvesi. Minusta lahjan kuuluu olla yllätys, saajalleen mieluisa, nätistä paketissa jne. Itse näin toimin ja annan lahjat vanhemmillini, appivanhemmille, miehen siskolle, veljelleni ja hänen vaimolleen. Ei mitään kallista, mutta silminnähden ilahtuvat paketista ja usemmiten sisällöstäkin. Itse saan korkeintaan koko perheelle yhteiseksi tarkoitetun suklarasian, jota en edes voi laktoosivaivan taka syödä =(

On jopa noloa lahjojen jakohetkellä, kun lapset kovaan ääneen kyselevät, että äiti mitä sinä sait ja en saanutkaan mitään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua harmittaa enempi lapset,jotka ei saa joululahjoja...siksi osallistun joulupuu-keräyksiin

Vierailija
2/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vuohia ja muita keräysjuttuja saamme. Ehkä suklaata tai viinipullon. Minulla on jo kaikkea.

En ymmärrä miten joku aikuinen, jolla on omat tulot, voi kaivata lahjoja. Ex-anopilta tuli aikoinaan jotain kiroileva siili tyynyliinoja alesta ja muumipaituileita. Sitten niitä piiloteltiin ja kun anoppi tuli kylään, etittiin hulluna. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita vinkki miehelle sähköpostilla "täältä käy mikä vain".

Mulla toimii näin mm. colore, dotty and Betty jne. tai sanon, että mikä tahansa rice tai Pip studio olisi kiva.

Anna vinkki, mutta älä rajaa liian tiukaksi, että yllätyt : )

Minä rakastan joululahjoja, muilloin ei ole nin väliksikään, mutta jouluna kyllä. Ollaan rajattu, että ostamme toisellemme vain kymmenen pakettia. (paketti on. esim. Helsingistä ostettu herkkusalmiakkipussi, jota ei meidän kyliltä saa tai pino sarjakuvia divarista tai kolmen euron kynsilakkoja muutama)

Vierailija
4/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antamisen moni mieltää rakkaudenosoituksena. Onhan siinä monella ajatusta mukana, kun hankkii ja paketoi lahjan. Toisille se sitten on ehkä pakkopullaa, sekä antaminen että saaminen.

Itse ymmärrän ap:tä oikein hyvin. Meillä samanmoinen tilanne yleensä. Teenkin usein niin, että säästän esim. töistä saamani joulumuistamisen aattoon, jotta äidilläkin olisi edes jotain avattavaa. Olen myös miettinyt tehdä noin kuin nro 2 neuvoi, mutta koska rakastan lahjojen yllätysmomenttia, niin enpä ole sitten viitsinyt niin tehdä.

Vierailija
5/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoa että lapsia Joulupukki muistaa!

No saako isäkään mitään lahjoja? Mitä noloa tuossa on? Korkeintaan se että sinä olet lapsi.

Vierailija
6/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa aikuiset eivät osta mitään toisilleen ja se on syy, että tykkään viettää joulua enemmän heidän kanssaan. Korkeintaan iltaa varten voidaan tuoda viinipullo.

Minä nautin jouluna ruuasta, lasten ilosta ja rauhallisestä istuskelusta läheisten kanssa. Saattaa kuulostaa tekopyhältä.

Minusta on jotenkin noloa kun aikuiset toivovat lahjoja ja niitä Iittala-villasukka-konvehti-sodastream-paketteja availlaan ja hihkutaan.

Vierailija
7/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinpiirtein ainoa lähes lahjoitta? Aika törkeää, kyllä minäkin jättäisin jo antamatta muille itsekin. Meillä saa kaikki, aikuiset ja lapset lahjoja ja hauskaahan se vain on, en jaksaisi hävetä hyvää perinnettä. Ongelmana lahjojen annonhan lähinnä näkevät ihmiset, jotka eivät viitsi tai osaa keksiä mitään.

Vierailija
8/17 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinäkin voisit jättää muiden lahjomista vähemmälle jos tuossa ei ole mitään vastavuoroisuutta ??

Mitäpä jos tänävuonna et pyytelisi mitään mieheltäsi vaan kävisit ostamassa jotain vähän kalliimpaa ja ekstra kivaa itsellesi. Paketoit sen tosi kauniisti. Laitat sen lahjojen joukkoon ja seuraat huomaako mies edes ihmetellä keneltä sait tuon lahjan. Jos mies kyselee niin hymyilet vain salaperäisesti...

Vierailija
9/17 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostaisi muille lahjoja, jos en itse saisi mitään koskaan. Mä rakastan saada lahjoja, mutta yleensä mun pitää vihjata niistä mun miehelle, meillä on niin erilainen maku, että jos hän ostaa oman mielensä mukaan, niin menee metsään ja pahasti. Ja ihan joka asiassa.

Tänä jouluna, et anna kenellekään muulle kuin lapsillesi lahjoja ja suklaalevyt perheille yhteisiksi. Jos ihmettelevät asiaa, niin sanot ihan suoraan, että sä olet joka vuosi panostanut muiden lahjoihin eikä kukaan ole vaivautunut ostamaan sulle mitään ja nyt tuli mitta täyteen.

Vierailija
10/17 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen idea on hyvä, tuollaisen arvoituspaketin ostaisin itsellenikin.:P Siinähän ihmettelisi, kuka on osannut ostaa hienon hajuveden ja suosikkimerkkieni kynsilakkaa jne.

Vierailija
11/17 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen idea on hyvä, tuollaisen arvoituspaketin ostaisin itsellenikin.:P Siinähän ihmettelisi, kuka on osannut ostaa hienon hajuveden ja suosikkimerkkieni kynsilakkaa jne.

Minusta on mukava ilahduttaa muita, harmi etteivät muut oikeesti tajua, kuinka kiva on saada lahjoja ja tee sitä samaa mulle. Esim mieheni saa lahjan vanhemmiltaan ja siskoltaan, mutta minä en. Mun vanhemmat taas ei anna kenellekään, lapsille 20e per naama rahana.

ap.

Vierailija
12/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hauskinta joulussa on antaa hyvin mietittyjä lahjoja. Ei tarvitse olla kalliita, mutta oikea lahja oikealle henkilölle on päämäärä.

Jouluun kuuluu kirjoja, suklaata ja itse tehtyjä ruokia. Kotoa perittyjä tapoja vaalitaan; siivotaan puunataan ja leivotaan se joulu alkamaan.

Vierailija
13/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki saavat lahjoja, myös äiti. Minä olen aina saanut vähiten, ja lapset ovat sitä joskus ihmetelleet. Olen sanonut heille, että se johtuu siitä, etten välitä tavarasta, ja että ainut mitä oikeasti toivon, on mukavaa yhdessäoloa.

Aikuisten välistä lahjomista meillä on vähennetty sukulaisten kesken, vanhemmat ja appivanhemmat saavat kortin ja kun käymme joulunaikaan heillä, viemme jonkun joulukukan. Minä saan mieheltä lahjan, joka on aina yllätys. Mutta tosiaan, en niistä lahjoista niin kovin paljoa perusta muuta kuin niin, että lapset saavat niitä sopivasti.

Vierailija
14/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä nyt väärin tahallasi: ei kukaan muukaan aikuinen saa lahjoja vaan lapset ja nuoret.

Kunhan poraa kun tainnut jäädä lapsuus kesken. Joulu on lapsien juhlaa.

Vierailija
15/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinäkin voisit jättää muiden lahjomista vähemmälle jos tuossa ei ole mitään vastavuoroisuutta ??

Mitäpä jos tänävuonna et pyytelisi mitään mieheltäsi vaan kävisit ostamassa jotain vähän kalliimpaa ja ekstra kivaa itsellesi. Paketoit sen tosi kauniisti. Laitat sen lahjojen joukkoon ja seuraat huomaako mies edes ihmetellä keneltä sait tuon lahjan. Jos mies kyselee niin hymyilet vain salaperäisesti...

Vierailija
16/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap antaa lahjoja muillekin aikuisille. Ja lässytä vaan itsellesi tuosta lasten juhlasta. Ensinnäkin kaikilla ei edes ole lapsia, toisekseen itselläsi vain puuttuu lapsenmieli ja ilo ja haluat viedä ne muiltakin. Lahjoja saavat saada myös aikuiset.

Ymmärrä nyt väärin tahallasi: ei kukaan muukaan aikuinen saa lahjoja vaan lapset ja nuoret. Kunhan poraa kun tainnut jäädä lapsuus kesken. Joulu on lapsien juhlaa.

Vierailija
17/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei vaan tässä elämässä voi saada. Esim. minusta olisi kiva, jos ylipäätään olisi mies!!! Ehdotan, että teet, niinkuin täällä on jo sanottukin, osta jotain kivaa itsellesi (hajuvesi, hyvä kirja tms.) ja paketoi se. Itsekin teen näin ja olen "lahjastani" iloinen. Ja lapset eivät ihmettele, kun äiti ei saa mitään.