Kävin lenkillä, millainen kunto mulla mielestänne?
20 minsaa reipasta juoksua, 5 minsaa kävelyä, 5 minsaa hölkkäilyä ja lopuks 10 minsaa kävelyä.
Olenko kehityskelpoinen? Alkoi sattua jalkapohjan lihaksiin, niin en voinu juosta kuin ton 20 minsaa putkeen. Tavoite olisi joskus juosta tunti putkeen. Mitenköhän pitkään menee? :)
Kommentit (9)
Kannattaa aloittaa maltillisemmin, muuten saat vain penikkataudin, etkä enää sen jälkeen juokse.
ja noudata sitä. Jos hötkyilet, seurauksena voi olla vain rasitusvammaa.
20 min juoksua on ihan hyvin.
Jaksan kävellä 10km vauhdilla 6km/h ja juosta välillä 2min kerrallaan ja sitten taas kävellä. Eli ihan eri sarjassa painitaan.
T: 166cm/ 88kg ja nivelrikko polvissa
Jaksan kävellä 10km vauhdilla 6km/h ja juosta välillä 2min kerrallaan ja sitten taas kävellä. Eli ihan eri sarjassa painitaan.
Aika haipakkaa kyllä kävelet jos tunnissa vetäset kympin. Muut juoksee sen samassa ajassa ja aika reipasta juoksua.
en ole aloittelija, mutta tällä hetkellä olen melko huonossa kunnossa. Olen ns. satunnaisliikkuja. Tulee välillä sellaisia jopa kuukausien mittaisia urheilukausia ja sitten homma lopahtaa joksikin aikaa.
Nyt kävin n. viikon tauon jälkeen taas tuollaisella juoksu-kävely-lenkillä. Ennen juoksin vain 30 minsan lenkkejä, enkä kovin lujaa. Nyt tuntui tuo 20 minsaa jo aika kaameelta etenkin jalkapohjissa, vaikka samat kengät on kuin aina. Taitavat vain olla nekin lihakset heikentyneet. ;)
Tiedän kyllä, että ei saisi aloittaa liian lujaa, mutta olen vähän liian malttamaton ja vedän sitten aina vähän liian paljon heti alkuun. Ensi kerralla voisin kokeilla 5 min juoksua 5 min kävelyä vaikka tunnin verran. Miten ois?
Ai niin BMI on 23 joten ylipainon ei pitäisi haitata juoksua. ap
kävelen seraavan jne..
-t. yksi joka sai törkeen penikkataudin intoilustaan
Tyyppihän kertoo kävelevänsä 10 km:n matkan nopeudella 6km/h:ssa. Miten tuo oli niin vaikeaa ymmärtää?
Aika haipakkaa kyllä kävelet jos tunnissa vetäset kympin. Muut juoksee sen samassa ajassa ja aika reipasta juoksua.
Se, että pääset lenkille on merkki siitä, että olet kehityskelpoinen!
Ja juuri noin tuleekin lenkkeily aloittaa. Isot tsempit harrastukselle ja muista nauttia siitä mitä teet!
Jalkapohjan kipeytyminen voi johtua monesta eri asioista, kuten kengistä (miten ne natsaa sun jalkapohjien kanssa). Kalleimmatkaan kengät eivät välttämättä ole parhaat. Valitettavasti oikean kengän etsintä voi vaatia aikaa. Toisaalta jos kenkä istuu jalassa kuin hansikas, on todennäköisyys suuri. :)