Mitä ihmettä, pettäjämies haluaa palata yhteen ??
Olemme eronneet mm. pettämisen ja valehtelun takia. Lisäksi miehellä ei koskaan ollut aikaa perheelle vaan ykkösenä oli työ ja kaverit.
Erosimme ja nyt olen asunut yksin (lasten kanssa) jo n. puoli vuotta. Olen tottunut tilanteeseen, mitään uutta ihmissuhdetta minulla ei ole. Lapsetkin tottuneet, koska mies oli muutenkin niin paljon poissa fyysisesti tai poissaoleva mieleltään.
Nyt yhtäkkiä mies haluaakin palata yhteen, sanoo, että tajuaa vasta nyt, mitä on menettänyt, että olemme hänelle kaikki, ja hän haluaa aloittaa alusta. Itse olen pelännyt koko ajan, että mies löytää uuden parisuhteen, mutta nyt en enää tiedä, mitä ajatella. En oikeastaan enää pahemmin mieti hänen asioitaan, ne eivät juurikaan hetkauta minua. En tiedä, rakastanko häntä enää.
Kadunkohan silti myöhemmin, jos nyt en palaa ehjään perheeseen?
Kommentit (16)
Mites teillä arki sujui muuten, kun vielä asuitte saman katon alla? Mies huiteli missä milloinkin ja sinä hoidit lapset, siivoukset, pyykit, ruuanlaiton, kaupassakäynnin jne? Jos näin oli, niin kommentoija nro 8 on saattaa hyvinkin olla oikeilla jäljillä.
Ehän sun tarvi tyrmätä miehen ehdotusta. Mutta ei myöskään rynnätä suinpäin takaisin vanhaan. Menkää terapiaan selvittelemään, että mitä te kumpikin oikein haluatte.
Suoralta kädeltä ei kannata tyrmätä miestä. Mies on voinut oikeasti muuttua. Mutta älä myöskään muuta heti yhteen, siltä varalta jos ei olekaan muuttunut. Seurustelkaa mutta asukaa omissa asunnoissa. Kerro miehelle että sinun on vaikea luottaa ja sen vuoksi haluat alussa toimia noin.
Tarkkaile miestä, onko muutos todellista vai esittääkö. Jos vain esittää, kyllä todellinen luonne tulee esiin muutamassa kuukaudessa. Onko taas jatkuvasti menossa kavereille tai työpäivät venyvät venymistään. Tarkkaile yrittääkö hienovaraisella mielistelyllä saada sinua taipumaan tahtoonsa tai vaatiiko jotain ihme kunnioitusta siitä jos vaivautuu tekemään jotain mikä kuuluu normaalielämäään. Tyyliin tiskasinpa, kyllä mä nyt oon ansainnut loputonta hehkutusta erinomaisuudestani... Pyydä kylään, meneekö pyytämättä auttamaan lapsia läksyissä, iltapesuissa tms. Vai täytyykö joka kerta sanoa ennen kuin persiis nousee sohvasta.
Muutaman kuukauden kun jaksat odottaa, naamio luiskahtaa jos vain esittää.
Jos otsikkona on "pettäjämies haluaa yhteen", siitä kuvastuu oma asenteesi jo valmiiksi mieheen. Et näe häntä siis persoonana, vaan pelkästään pettäjänä. Älä palaa yhteen sellaisen kanssa.
samaa täällä mietin itsekin...
elämänlaatu ollut parempaa eron jälkeen. mutta joskus surettaa kun ei ole ehjää perhettä. jos sitä vielä kokeilis... mutta ei taida olla sen arvoista.
Mies käyttää suo sen aikaa, kun löytää uuden ja jättää taas. Kerran pettää- aina pettää!
koeajalle miehen, mutta muista koko ajan, ettei siihen välttämättä voi luottaa.
Tosi kauan itse odottaisin nähdäkseni, voinko luottaa. Jos mies suostuu koeajalle, voisin harkita. Silti koko ajan epäilys mielessä.
Jos et sitä (= epäilystä) jaksa, älä ota.
ei teidän perhe ole tule olemaane ehjä, se on laastaroitu yhteen uudelleen ja katkeaa uudelleen pian miehen löytäessä uuden naisen. Oletko varma että jaksat käydä kaiken uudelleen myöhemmin läpi ja lapset annatko heidän kärsiä uudestaan sen että isä lähti taas??? Mieti nainen mieti.
yhteenpalaamisen vastineeksi vaatisin "takuun", esim avioehdon eron varalta jossa minä saisin talon.
elämä on parempaa kuin ennen ja olemme avoimwmpia ja onnellisia. Ei kukaan ole täydellinen.
nämä ovat asioita, joissa ei vaan voi sanoa, että tee niin tai tee näin.
10 vuotta sitten olisin vielä sanonut sinulle, että älä vaan ota takaisin.
Mutta itse nyt uskottomuuden läpikäyneenä, eronneena ja takaisin yhteen palanneena on ehdottomuus lähtenyt.
Teet juuri kuten sinusta parhaalta tuntuu.
Muista, että pettäjä todellakin voi muuttua ja katua niin syvästi että on paha elää!!
Nimimerkki "kokemusta on"
Tsemppiä! :-)
sinulla on ollut syyt eroon, olet selvinnyt siitä, joten unohda ex. Kun arki palaisi normaaliksi, niin ex rupeaa käyttäytymään huomaamattaan ihan samoin kuin ennenkin.
Mä en sano mitään suuntaan tai toiseen sen suhteen onko mies oikeasti muuttunut vai ei. Itse tiedän pari tapausta, jossa mies todellakaan ei sitten loppupeleissä muuttunutkaan, enkä oikeastaan yhtään, jossa olisi muuttunut.
Mutta se mitä sun täytyy tehdä, on asettaa todella selvät rajat yhteenpaluullenne. Mitä SINÄ haluat? Sun ei tarvitse nyt yhtään miettiä sitä mitä mies tahtoo, koska hän on se joka on kaiken mokannut.
Millaisen parisuhteen? Miten aluksi? EI todellakaan kannata avata ovia miehelle ja toivottaa tervetulleeksi takaisin pikku syöttilääksi elämään hotellissa ja laiminlyömään perhettään.
Asukaa ensin erillään, ja katso kuinka paljon mies todella haluaa teidän kanssanne olla. Eikä mitään kuukautta, vaan asukaa erillään puoli vuotta-vuosi. Siis pistä se mies todella tekemään töitä yhteen palaamisen eteen.
Jos ykkösenä on työnteko ja kaverit niin en ottaisi takaisin.