Voidaanko tämä kääntää meitä/minua vastaan?
Pojalla ongelmia koulussa (keskittymisvaikeutta, oppimisvaikeutta) ja myös kotona.
Olen pyytänyt tutukimusta ja nyt pääsemme. Huomasin kaikista papereista jotka lähtivät koulusta tutkittavalle taholle, että niissä lukee monessa kohdassa "äiti vaatii" sitä ja tätä ja tuota.
Voidaanko tämä kääntää meitä/minua vastaan jollain tavalla? Joudutaanko syyniin? Meinaan siis siinä mielessä, että se ongelma onkin minulla ei pojalla.
Kommentit (4)
Voidaan. Ja näin tietysti mielellään tehdään, jos lapsen ongelmaa ei ihan just löydy. Onhan se selvä, jos lähettäjä itse ei löydä ongelmaa, se haluaa sormella osoittaa, että ongelma on jollain muulla.
erityislasten vanhemmat joutuvat vaatimaan tutkimuksia ja kuntoutuksia. kokemusta on.
ei sitä tietä vastaan käännetä eikä ole tarkoitettu.
Mutta toisaalta kaikki erityislasten vanhemmat joutuvat aina syyniin, koska pitäähän se varmistaa, että onko lapsi todella aivoiltaan erilainen vai onko ongelma sittenkin helpommin ratkaistavissa neuvomalla kasvatuksessa ja terapoimala traumoista. Eli tietty "syyni" kuuluu tutkimuksiin aina ja automaattisesti. Ei siltä voi välttyä eikä sitä kuulu halutakaan.
siellä lukee noin, että tiedetään kenen aloitteesta tutkimukset on alunperin aloitettu.