Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutis-kaupoista: kun ostaja ei maksa?

Vierailija
11.11.2012 |

En oikeastaan odota saavani täältä mitään tukea, mutta ehkä joku varovaisempi tajuaa homman ja haluan ainakin tehdä tämän huijarin tiedoksi...

Myin lasten harrastusvälineitä, kalliit taitoluistimet huuto.netissä ja ostaja ilmoittautui yksityisviestin kautta. Halusi ostaa luistimet. Ulkomaille muuton vuoksi postitin luistimet ennen sitä päivää kuin hän ilmoitti pysyvänsä maksamaan luistimet, mutta lupasi maksun jälkikäteen vuoren varmuudella.

Postitin luistimet ja sovittuna maksupäivänä hän maksoi 70 € (sovittu hinta 110€) ja ilmoitti maksavansa loppuerän myöhemmin. Lukuisista viesteistä huolimatta loppuerää ei tietenkään kuulu ja koska kauppa käytiin lopulta huutiksen ohi, en pysty palautettakaan jättämään ja kohdekin on vanhentunut, koska kärsivällisesti maksua kyselin moneen kertaan.

En itse pystyisi ikinä käyttämään lapsellani varastettuja luistimia, mutta joku näköjään pystyy

Ostaja on Rymättylästä ja nimikirjaimet R.T.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ostajalle viestiä että ellei rahoja kuulu tiistaihin mennessä niin teet rikosilmoituksen, olet odotellut jo riittävän kauan.

Vierailija
2/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olisin itsekin saattanut tehdä saman mokan, kylläkin vain halvemman kohteen kanssa. Jotain parin euron myyntejä saatan postittaa ennen kuin maksu näkyy tilillä, jos on muuta menoa postille päin, jos ostaja on sanonut maksaneensa jo. Pari kertaa sitten maksua ei ole tullutkaan. Harvinaista se kyllä on. Sait ap sentään osan rahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimus tehdään, siinä on pystyttävä, ei siinä ole väliä kumpi postittaa ensin.

Tee AP rikosilmoitus vaan huijarista.

Vierailija
4/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi että olit hyväuskoinen. Voi kai tosta rikosilmoituksen tehdä mutta en tiedä kuinka vakavasti poliisit asiaan suhtautuu. Rahoja tuskit saat ainakaan poliisin avustuksella.

Vierailija
5/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tosiaan ole muuta tehtävissä kuin rikosilmoitus. Teet sen netissä, näinhän huuto.net itsekin ohjaa tekemään. negatiivinen palaute ja rikosilmoitus.

Sen sijaan mustamaalaus täällä ei ole kovin fiksua, voit pahimmillaan itse saada syytteen.

Mulle on itselle käynyt ihan samoin, tosin summa oli jotain 2 euroa. Olin myynyt useamman tavaran ja lähdössä postiin. Ostaja oli sanonut maksaneensa. Ajattelin että menköön samalla postireissulla. Rahoja en tietenkään ikinä saanut.

Vierailija
6/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Ihan otan omaan tyhmyyteni tämän kaupan ja halusin tietenkin muutossa eroon luistimista.

Kyseessä on kuitenkin suomalaisessa mittakaavassa suht. pieni piiri joka näin laadukkaita luistimia varsinkaan tosi pienille lapsile ostaa ja uskoin ostajan varmaan maksuun. Isoimman osan 70 € jo sainkin ja siksi loppujen 40 € maksaminen tuntuu lähinnä piittaamattomuudelta ja siksi siitä tänne kirjoitin. Myin kohteen ohi huuto.netin, jote tietenkin kärsin tappion omissa nahoissani ja olen ilmoittanut huutikselle kohteen nimimerkin. Mutta älkää siis ostako/myykö pienten lasten taitoluisteluvarusteita Rymättylään jos ostajan/myyjän nimi on R.T:

Vierailija
7/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikosilmoituksen tuosta. Mä en ymmärrä miksi et tekisi?

Meillä on kolme kertaa käynyt netistä ostettujen juttujen kanssa huonosti.

Eka oli isoin summa, melkein tonni, jolla ostettiin työkaluja ulkomailta. Mies oli niin V*tun tyhmä, ettei toiminut ajoissa, vaikka kehoitin, ja kun oli mennyt yli 3kk, niin rahoja ei saanut enää Visan kautta takaisin, kun muuten olisi saanut.

TOka tyyppi ei lähettänyt maksettua tuotetta--> rikosilmoitus--> vajaan vuoden päästä tuo nuori jannu soittaa itku silmässä miehelleni ja lupaa lähettää tuotteen, ja lähettääkin sen. Poliisit olivat siis käyneet puhuttelemassa tuota jamppaa.

KOlmas on vielä kesken, pleikka ostettiin, eikä myyjä lähettänyt, mulla olikin kyllä vähän huono viba siitä koko ajan. Mutta katsotaan mihin tuo sitten johtaa.

mies on aika höveli noita nettiostoja tehdessään, itse olen tarkempi ja tiukempi, ja mulla ei ole mitään koskaan vielä käynytkään *koputtaa puuta*

Vierailija
8/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin saattanut sortua vastaavassa tilanteessa.

Tekisin rikosilmoituksen ihan sen vuoksi jos ostaja harrastaa huijausta laajemminkin.

Hyvä kun ilmoitit nimimerkin huutiksen ylläpitoon!

Luin ehkä aloituksen huonosti mutta etkö ole saanut enää yhteyttä ostajaan? Toimiiko sähköposti, onko puhelinnumero käytössä?

Vierailija
9/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen ihan sen vuoksi jos ostaja harrastaa huijausta laajemminkin.

Luin ehkä aloituksen huonosti mutta etkö ole saanut enää yhteyttä ostajaan? Toimiiko sähköposti, onko puhelinnumero käytössä?

Kylllä mulla on ostajan koko nimi ja osoite tiedossa, samoin puhelinnumero. Huomaan kaupan vanhentuneeksi Huuto.netin kautta, eli en löydä enää huutajan tunnusta. Olen laittanut sähköpostiviestejä, mutta ei ostaja ole enää vastannut. Minulla on kuitenkin kaikki sähköpostiviestintä tallessa. 40 € on niin typerä summa käydä oikeutta, mutta en ikinä itse pystyisi laittamaan lapselleni jalkaan luistimia jotka on varastettu. Kyse on enemmän periaatteesta, en tajua millainen ihminen toimii näin? Siis käyttää lapsella varastettuja varusteita?

Vierailija
10/10 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain rahat takaisin, kun pistin myyjälle tekstiviestin, jossa ilmoitin, että teen hänestä rikosilmoituksen jos ei seuraavaan keskiviikkoon mennessä ilmoita koska maksaa ja jos rahoja ei näy silloin kun pitäisi.

Suosittelen siis ensiksi rikosilmoituksella uhkaamista ja sen tekemistä jos ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi