Aarteenetsintä tai temppurata, miten toteuttaa???
Mulla on ensi viikolla edessä työssäoppimisjaksolla toimintatuokion järjestäminen.
Olen miettinyt aarteenetsintää tai temppurataa, mutta miten tuon voisi käytännössä toteuttaa?
Eli mitä laittaa aarteeksi tai millainen temppurata käytännössä olisi?
Lapset ovat 2,5-5v.
Olen itse nyt kauheassa flunssassa ja kuumeessa ja tuntuu, ettei ajatus toimi ollenkaan...
Kommentit (6)
niin kipeä, ettet oikeasti jaksa yhtään mitään? Minä olen ollut, onneksi ei ollut sillon työssäoppimisjaksoa koulussa ja olen kyllä nyt työelämässä silti keksinyt paljon tekemistä eri ikäisille lapsille.
ota sairauslomaa. Suunnittele temppuratas sit kun oot terve.
Järjestätkö tuokion sisätiloissa vai ulkona?
No temppurata on tuon ikäisille yksinkertainen. Tehtäviksi ryömintää, kuperkeikka hyppely jne. Opetat ensin reitin ja temput ja sitten teette.
Tuon ikäiset ei vielä juuri karttaa osaa lukea, mutta esim valokuvien/piirustusten avulla voivat löytää. Tai sitten perinteiset polttaa/jäätää -ohjeet.
Mä teen usein kotona niin, että piirrän vaikka olohuoneesta karkean kuvan ja vaikka välipslaomppu on sitten aarre. Sehän voi olla päiväkodissa vaikka tarra tai vaikka nappi, jonka käyttävät seuraavan päivän askartelussa.
Vihjeitä, esimerkiksi paperille piirrä tuoli, jonka alle rasti. Tuolin alla olisi sitten seuraava, samantapainen vihje..jne Lopussa palkintona voisi olla jotain pientä kivaa, pari kolikkosuklaata/tarra yms.
Temppurata on helppo toteuttaa sisällä tai ulkona. Hyppelyitä hiekkaan piirrettynä, sisällä merkit voi tehdä sähköteipillä lattiaan. Ulkona liukumäki tai mitä nyt leikkipuistossa onkaan.. Sisällä tuoleista ja kankaasta ryömimistunneli, hernepussin heitto ämpäriin jne.. Auttoikohan tämä yhtään.. Mä rakastan tämmöisiä touhuja, kummilapset tulee mieluummin meille kuin hoploppiin :D
opiskeluaikana kykene mitään toteuttamaan ja keksimään itsenäisesti kannattaako sinun edes jatkaa opintoja?
Miten kuvittelet tulevaisuudessa työelämäsä selviäväsi?