Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte lastenne pelata k16 tai k18-pelejä?

Vierailija
10.11.2012 |

En siis tuomitse, kiinnostaa vain. Mikä on se perustelu millä perustelette päätöksen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa k-16 pelejä koska on 16 v, simppeliä.

Vierailija
2/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin toinen mukula on 17v ja toinen jo 18v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelatkoon jos haluaa

Vierailija
4/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelatkoon jos haluaa

Oletko seurannut mitä niissä tapahtuu? Ammutaan esim. lähietäisyydeltä naamaan ja katsotaan kun aivot lentää jne.

Vierailija
5/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut antavat esim. alakoululaisten pelata noita gta- sun muita pelejä.

ap

Vierailija
6/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat niitä parhaita pelejä, laajuudessaan ja monipuolisuudessaan.

Väkivalta pelissä ja väkivalta todellisessa elämässä on kaksi eri asiaa.

Kukkahattutädit haluavat nyt kieltää kaiken kivan milloin mihinkin vedoten, evvk.

Vierailija
7/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat niitä parhaita pelejä, laajuudessaan ja monipuolisuudessaan.

Väkivalta pelissä ja väkivalta todellisessa elämässä on kaksi eri asiaa.

Kukkahattutädit haluavat nyt kieltää kaiken kivan milloin mihinkin vedoten, evvk.

Mutta lapsi ei osaa tehdä eroa vielä eroa todellisuuden ja fiktion välille, vaikka aikuinen osaisikin. Lapsi myös stimuloituu aikuista helpommin ja kokee väkivallan, kauhun ja seksikohtaukset voimakkaampina kuin aikuinen.

Ja vaikka aluksi mitään ongelmaa ei ilmenisikään, varhain stimuloituneen lapsen "stimulointikynnys" nousee, jolloin vanhempana ei enää pelkkä pelaaminen riitäkään, vaikka sen ja todellisuuden eron jo tiedostaisikin.

Vierailija
8/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelit ja todellisuuden, tai haluaa katsoa väkivaltaa. Olen itse käyttäytynyt mallikelpoisesti, ollut hyvänä esimerkkinä lapsilleni. En ole kieltänyt mitään, kieltämisen itsensä vuoksi. On luotettava siihen että lapsella on itsellä kyky erottaa mikä on hyvää mikä huonoa. Meillä on kaikki Nintendon pelikoneet, ja eniten on pelattu eri Zelda pelejä.

Vierailija
9/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelit ja todellisuuden, tai haluaa katsoa väkivaltaa. Olen itse käyttäytynyt mallikelpoisesti, ollut hyvänä esimerkkinä lapsilleni. En ole kieltänyt mitään, kieltämisen itsensä vuoksi. On luotettava siihen että lapsella on itsellä kyky erottaa mikä on hyvää mikä huonoa. Meillä on kaikki Nintendon pelikoneet, ja eniten on pelattu eri Zelda pelejä.

vaadit että hän erottaisi pelit ja todellisuuden ja sen mikä on hyvää ja huonoa.

Vierailija
10/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut pelata k-16, mutta k-12 olen antanut pari vuotta aiemmin. Ja voipi olla, että jossain vaiheessa annan pelata k-16, vaikkei ikää olisikaan. Teen päätöksen itse pelin mukaan. Mä en pitänyt esim. noita tomb raidereita ihan niin pahana, että olisin pitänyt rajoista tiukasti kiinni. Joitain taas saattaisin pitää niin pahana, ettei pelata meillä, vaikka ikää olisikin.

Vierailija
11/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsi ei osaa tehdä eroa vielä eroa todellisuuden ja fiktion välille, vaikka aikuinen osaisikin. Lapsi myös stimuloituu aikuista helpommin ja kokee väkivallan, kauhun ja seksikohtaukset voimakkaampina kuin aikuinen.

Ja vaikka aluksi mitään ongelmaa ei ilmenisikään, varhain stimuloituneen lapsen "stimulointikynnys" nousee, jolloin vanhempana ei enää pelkkä pelaaminen riitäkään, vaikka sen ja todellisuuden eron jo tiedostaisikin.

tyhmiksi oikein lapsia/nuoria luulet?

Peli on vaan peli ja se loppuu kun Pleikkarista katkaistaan virta.

Uskontoa pidän paljon haitallisempana kuin pelejä.

Vierailija
12/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli on peli, lapsi kyllä huomaa eron pelin ja todellisuuden välillä. Olisi vähän tekopyhää kieltää, koska olen itse salaa 7v vanhana katsonut vanhempieni kauhuleffoja, kun olen ollut yksin kotona.

Pelatkoon siis.

Vierailija
13/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollegoiden kanssa tiedetään kyllä kuka saa pelata ja katsoa liian isojen juttuja. Sen näkee käytöksestä

1) yliseksuaalisuutena ikätasoon nähden

2) impulssikontrollin heikkoutena

3) pelkotiloina, jopa vainoharhaisena paniikkina esim. siitä, että jotkut pihalla käyvät kimppuun tms.

4) aggressiivisuutena

jne.

Harkitkaa uudelleen.

Vierailija
14/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna pienen lapsen pelata, kuin hänelle suunnattuja pelejä. Vanhin poikani 10v on pelannut isällään pienestä asti aikuisten pelejä ja katsellut elokuvia. Hänellä ei ole kykyä erottaa faktaa ja fiktioo ja tämä ongelma on johtanut tilanteisiin joissa on ollut hengenlähtö lähellä. Poika on pahasti vaurioitunut ja näkee edelleen painajaisia sekä pelkää helposti. Paniikkihäiriönkin oireita on ollut. En kyennyt estämään isää olemasta pojan kanssa yrityksistäni huolimatta.

Varoitan kaikkia! Pahinta on hälläväliä asenne.