Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sushi teillä jo arkiruokaa? Kuinka usein teette?

Vierailija
10.11.2012 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeminen on sellaista napertelya. Mukavaa, mutta vie aikaa.

Perheelle teen sushia joskus viikonloppuisin ( en edes joka kuukausii), mutta itse kayn sushilounaalla miltei joka viikko.

Siis lähteekö sillä nälkä? Kylmällä riisillä ja raa'alla kalalla?

Meinaat, että lämmitys tuo siihen ravintolisää ja auttaa nälässä enemmän?

Oikeesti suomalaisethan tuon tuosta tekevät kalaa riisin kanssa ja hyvin nälkä lähtee.

Saa ajatella!

Vierailija
22/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiitos :((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri hain meille kun töistä lähdin, eikä jaksettu laittaa ruokaa. Tosin emme asu Suomessa. Eihän tuolla nälkää lykkää niin paljoa kuin läskisoosilla tai janssoninkiusauksella, mutta mukava herkkuhetki ennen kuin jaksaa kokkailla illalla.

Vierailija
24/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen. Sekä kaalisalaattia ja misokeittoa. Hyvää! Lapsetkin rakastaa, kunhan varoo wasabi-möykkyjä :)

Vierailija
25/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sushissa voi olla raakaa kalaa, mutta yhtä hyvin siinä voi olla kevyesti kypsennettyä kalaa, täysin kypsää kalaa, tai kypsää lihaa. Tai ihan vaan kasviksia. Meilläpäin saa maukkaita sushirullia, joiden sisässä on esim. kanaa tai naudanlihaa, ja kyllä se liha on ihan kypsää niissä rullissa.

Meillä sushi on arkiruokaa. Itse teen ehkä noin kerran kuussa, tai miten milloinkin sattuu tekemään mieli, mutta lounaaksi syön sushia kerran pari viikossa.

Vierailija
26/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan käyn ravintolassa, jos sushihimo iskee.

Vierailija
27/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sushi on muutakin kuin raakaa kalaa. Raakaa lihaa en sushissa ole koskaan nähnyt, kasviksia kyllä"

Tsiisus, kun olitkin sarkastinen. Miten oikein osasitkaan? Koetas kerran vielä!

Ei se sushin kala kypsennettyäkään ole.

Minä olen nähnyt sushissa kypsennettyä kalaa, ja ihan sushiin erikoistuneessa ravintolassa. Sashimi on raakaa kalaa ja sitä joskus käytetää sushissa, joskus syödään sellaisenaan soijan kanssa (kokemus eräästä Kiotossa olleesta majatalosta...)

Sushi on tietyllä tavalla maustettua riisiä (sushimauste=riisiviinietikka+suola+sokeri), ja tässä on listaa ei-sashimista mitä olen nähnyt riisin päällä (nigiri) tai kanssa (maki) tarjottavan: tofu, tamagoyaki (japanilainen munakas), tonnikalasalaatti (tehty kypsenetystä tonnikalasta), kurkku, avokado, surimi (muka-rapu, yleensä kypsennettyä ja värjättyä turskaa), ison katkaravun pyrstöjä (surprise, kypsennettyinä), Suomessa nähty (ja itsekin käytän) graavilohta tai kylmäsavustettua, molemmat kypsennettyjä.

Joten tee maailmaalle palvelus ja opiskele ennen kuin möläytät idioottimaisia juttuja, etti kukaan luule sinua vajaaksi juntiksi. Ei ku ups, myöhäistä...

Vierailija
28/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa,levää,raakaa kalaa ja riisiä ei kiitos :((

Ei kaikissa susheissa ole raakaa kalaa tai levää. Riisiä kylläkin, mutta se ei ole mautonta perusriisiä vaan maustettu riisiviinietikka-suola-sokeri -seoksella.

Vierailija
29/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 1-2 kertaa kuussa, mutta en tee sitä itse vaan ostan valmiina. Meidän lapset (2&4v) tykkää siitä hirveästi ja se on helppo tapa lisätä kalaa viikon ruokalistaan. Mies syö sushia usein työlounaaksi, ainakin kerran viikossa v

Vierailija
30/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaspikaruokaa

Vierailija
31/31 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen n. kerran parissa kuukaudessa, milloin sattuu tekemään mieli. Eka sushipaikka avattiin tänne susirajalle vasta äsken, ja sekin kaukana keskustasta, joten sen takia olen joutunut tekemään itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi