Saako exän listiä?
nyt todella tekisi mieli!
Tausta: erosta vuosia aikaa, ex asuu n. 100km päässä meistä (minä ja alakouluikäistä poikaa).
Tämä vuosi oli ensimmäinen kun exä ilmoitti etukäteen, että haluaisi viettää isänpäivän poikien kanssa (tapaa lapsia todella harvoin, ehkä kerran kaksi vuodessa lyhyesti, isänpäiviksi ei ole poikia aiempina vuosina halunnut).
Pojat ovat kulkeneet noihin harvoihin tapaamisiin junalla (esikoinen nyt 12v), mutta exä ilmoitti jo viime viikolla, että on tällä paikkakunnalla työasioissa perjantaina ja ottaa pojat mukaansa.
Tuli sitten hakemaan poikia, ajoi pihaan ja menimme ulos. Exä katsoo minua päästä varpaisiin ja toteaa "V*ttu sä oot ruma". Itse totesin vain nauraen, että ihan miten vain tms. (exä nyt on aina haukkunut minua, ei vaikuta minuun eron jälkeen millään tavalla).
Sitten tapahtuukin jotain, mistä todella yllätyn: 12v karjaisee isällee, että noin et puhu äidille. Ja kun exä karjuu, että mitä niin esikoinen karjuu takaisin "äitiä et hauku". Yritän puuttua tilanteeseen ja sanoa esikoiselle, että anna olla. Exä hyppää autoon ja kaasuttaa pois, ilman lapsia. 5min kuluttua saan teksiviesti, jossa sanotaan, että voin pitää aivopesemäni lapset. Lisäksi syytöksiä, että olen vieraannuttanut lapset hänestä (ja en ole koskaan sanonut isästä mitään negatiivista, olen aina tukenut sitä hyvin heikkoa suhdetta).
Jep, kiva isänpäivä tulossa. Vietetään se taas samoin kuin monena vuonna aiemmin: kivaa yhdessäoloa.
(viime vuonna ex teki oharit viime hetkellä).
Eli että saako exän listiä? Tai jollain tapaa singota avaruuteen?
Kommentit (28)
jopa auttaa sua linkoomisessa,niin auta säkin sit linkoomaan mun exä samaan paikkaan.
vaikka vielä oikoluin tekstin :)
Poikia siis kaksi, ei ollut tarkoitus sotkea pakkaa sillä.
Ymmärrän, että monista juttu saattaa tuntua keksityltä, mutta valitettavasti se ei sitä ole. Ja väitän, että vastaavia vastuullisia isiä on tässä maassa aika monta muutakin :(
Ja ihan suoraan sanoen en minäkään olisi tällaisia tarinoita kovin helposti uskonut ennen kuin osui omalle kohdalle.
Exän mielestä olen nyt pilannut poikien isänpäivän ja koska häntä v*tuttaa niin hän ei vähään aikaan aio tavata lapsia (tässä naurahdin hiljaa itsekseni, exä kun ei ole muutenkaan niin kovin tiuhaan lapsia tavannut, joten mitähän tämä "vähään aikaan" mahtaa tarkoittaa)
Huoh.
jopa auttaa sua linkoomisessa,niin auta säkin sit linkoomaan mun exä samaan paikkaan.
Se on jopa suotavaa varsinkin tollasessa tapauksessa.
Sun 12 v loistava!
Äijä juuri menetti pelin lopullisesti.
jotain takasi harvenevista hiuksista päälaella tai rypyistä... ja vihjaissu erektiohäiriöihin tai eturauhasvaivoihin. oisin siis ite puolustanu itteeni ettei lapsen ois tarvinnu.
mut sano lapselle, että kiitos kun puolustit, mutta ei tarvitse. että sinä kyllä osaat sanoa takasin jos vaan haluat ja tilanne sitä vaatii.
ettei lapselle jää mielikuvaa, että sen tarvii olla susta huolissaan ja puolustaa sua.
Pidätkö muuten yhteyttä exään? sinuna lopettaisin kokonaan yhteydenpidon, koska ei ole kiinnostunut oikeasti lapsista. Jos teillä yhteishuoltajuus, hakisin yksinhuoltajuutta. Keskittyisin ajattelemaan, että pojilla on isä, mutta ei tapaamisia. En siis stressaisi ajatuksesta, tuleeko isä hakemaan lapsiaan vai ei. En jaksaisi panostaa asiaan enää yhtään.
jotain takasi harvenevista hiuksista päälaella tai rypyistä... ja vihjaissu erektiohäiriöihin tai eturauhasvaivoihin. oisin siis ite puolustanu itteeni ettei lapsen ois tarvinnu.
mut sano lapselle, että kiitos kun puolustit, mutta ei tarvitse. että sinä kyllä osaat sanoa takasin jos vaan haluat ja tilanne sitä vaatii.
ettei lapselle jää mielikuvaa, että sen tarvii olla susta huolissaan ja puolustaa sua.
ja sellaista esimerkkiä halusin näyttää myös lapsille: hölmöistä kommenteista ei kannata provosoitua eikä kannata vajota vastapuolen tasolle.
Pidätkö muuten yhteyttä exään? sinuna lopettaisin kokonaan yhteydenpidon, koska ei ole kiinnostunut oikeasti lapsista. Jos teillä yhteishuoltajuus, hakisin yksinhuoltajuutta. Keskittyisin ajattelemaan, että pojilla on isä, mutta ei tapaamisia. En siis stressaisi ajatuksesta, tuleeko isä hakemaan lapsiaan vai ei. En jaksaisi panostaa asiaan enää yhtään.
exän kanssa ei ole mitään yhteydenpitoa, laitan viestit tärkeistä jutuista, koska meillä on yhteishuoltajuus. Yksinhuoltajuus ei tule kysymykseen, koska ex ei siihen suostuisi enkä lähde asiasta oikeuteen tappelemaan (varsinkin kun yksinhuoltajuudelle pitää olla todella vahvat perusteet). Yhteishuoltajuudesta ei minulle ole tähän mennessä ollut mitään haittaa, joten se saa puolestani olla.
Exästä en pahemmin huolta kanna enkä stressaa tapaamisia, herra ilmoittelee aina kun haluaa tavata (siis noin kerran vuodessa). Asiaan en ole viime vuosina enää panostanut enkä aio tehdä sitä jatkossakaan.
joka on tehnyt lapsia jonkun luonnevikaisen ja mahdollisesti myös sokean miehen kanssa (olettaen siis, että olet oikeasti ns susiruma)
Miksi sanoit, että lapsen pitäis hyväksyä tuollainen käytös? Mitä sä nyt oikein sadattelet?? Lapsesi toimi todella esimerkillisesti. Olisit ylpeä siitä! Mitä helvetin valittamista sulla nyt on? Vietätte kivan viikonlopun ja hyvällä tuurilla pääsit exästä eroon ihan listimättäkin.
ihan normitouhua, älä ota turhia paineita.
asiaan kuuluu vielä se, että tullaan uudestaan ilman ennekkoilmoitusta hakemaan lapsia ja laitetaan tekstari 10 minuuttia ennen.
ja sitte toi kommunikaatio... osa meistä valitettavasti taantuu 10 vuotiaan tasolle, kun tulee ero.
tervetuloa joukkoon! yritetään olla aikuisia ja junailla jutut lapsille parhain päin, vaikka se ei aina ole helppoa.
Aivan mahtavaa. Hienoa ettet provosoidu tuollaisesta. Käyttäytyyköhän exäsi noin kaupankassoja ja muitakin ihmisiä kohtaan, vai onko vain sinua kohtaan hampaankolossa kaunaa?
Harmi, että poikasi joutuvat kokemaan moista. Ettei ole turvallista ja läheistä isää. Mutta eipä mahda mitään. Jos ei ole, niin ei ole. Älä vaivaa heidän päätään liiaksi tuolla, mutta ajtattelitko puhua tuosta insidentistä poikiesi kanssa jotenkin rakentavasti? Että joskus ihmiset käyttäytyvät huonosti toisiaan kohtaan, mutta ei se tunnu kivalta, eikä ole suositeltavaa. Tahdikkuus ja hienotunteisuus päsevät varmaan sinun pojissasi iskostumaan syvälle, kun näkevät tuollaisenkin elämänmallin.
Älä listi sitä - on herättävä esimerkki huonosti käyttäytyvästä ihmisestä.
listimistä. Nyt vaan kyseessä kuspäinen ukko.
Miksi sanoit, että lapsen pitäis hyväksyä tuollainen käytös? Mitä sä nyt oikein sadattelet?? Lapsesi toimi todella esimerkillisesti. Olisit ylpeä siitä! Mitä helvetin valittamista sulla nyt on? Vietätte kivan viikonlopun ja hyvällä tuurilla pääsit exästä eroon ihan listimättäkin.
ei ole siis 12v lapsen tehtävä puolustaa äitiään tai oikaista isäänsä.
joka on tehnyt lapsia jonkun luonnevikaisen ja mahdollisesti myös sokean miehen kanssa (olettaen siis, että olet oikeasti ns susiruma)
exä oli oikea joka mamman unelma aina siihen asti kun alkoi lapsia tulemaan. Eipä käynyt mielessäkään, että kaikin puolin mallikelpoinen mies muuttuu täysin toiseksi siinä vaiheessa kun alkaa tulla jälkikasvua (ja kyllä, olimme yhdessä vuosia ennen lapsia).
En varmastikaan ole ihan missiainesta, mutta kaukana susirumasta. Väittäisin jopa olevani keskivertoa hehkeämpi. Ja sitä olin myös exän mielestä aina siihen asti kun halusin erota :)
Mutta tässä tapauksessa 12-vuotias oli ainoa, joka toimi oikein. Hän ansaitsee siitä kiitosta, mutta ap:ta kiinnostaa vain exänsä.
listimistä. Nyt vaan kyseessä kuspäinen ukko.
Minusta on ihan hirveää. Kokemusta on samanlaisista idiootti-isistä.
Aivan mahtavaa. Hienoa ettet provosoidu tuollaisesta. Käyttäytyyköhän exäsi noin kaupankassoja ja muitakin ihmisiä kohtaan, vai onko vain sinua kohtaan hampaankolossa kaunaa?
Harmi, että poikasi joutuvat kokemaan moista. Ettei ole turvallista ja läheistä isää. Mutta eipä mahda mitään. Jos ei ole, niin ei ole. Älä vaivaa heidän päätään liiaksi tuolla, mutta ajtattelitko puhua tuosta insidentistä poikiesi kanssa jotenkin rakentavasti? Että joskus ihmiset käyttäytyvät huonosti toisiaan kohtaan, mutta ei se tunnu kivalta, eikä ole suositeltavaa. Tahdikkuus ja hienotunteisuus päsevät varmaan sinun pojissasi iskostumaan syvälle, kun näkevät tuollaisenkin elämänmallin.
Älä listi sitä - on herättävä esimerkki huonosti käyttäytyvästä ihmisestä.
hänen mielestään olin itsekäs, koska en jaksanut loputtomiin pyörittää arkea yksin miehen viettäessä vapaa-aikaa lasin äärellä (ja paljon muuta mitä en tässä lähde tilittämään).
Mutta tässä tapauksessa 12-vuotias oli ainoa, joka toimi oikein. Hän ansaitsee siitä kiitosta, mutta ap:ta kiinnostaa vain exänsä.
ja 12v lapsen ei ikinä pitäisi joutua tilanteeseen, jossa hän kokee asiakseen puolustaa äitiään. 12v on lapsi.
Jos se mielestäni tarkoittaa, että ajattelen vain exääni niin fine. Itse olen toista mieltä.
isänpäivänä treffata.
Ja nyt siis oharit taas tänä vuonna.