Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaanko asiallisesti hyvästä aiheesta, että milloin lapsen/nuoren voi antaa alkaa meikata?

Vierailija
09.11.2012 |

Itse sitä olen pohtinut, että mikähän mahtaisi olla sovelias ikä antaa tyttären alkaa meikata?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivoisi tyttäreni silloinkaan käyttävän kovasti meikkiä. Nuori ei tarvitse kovaa pakkeli kerrosta.

Vierailija
2/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varma merkki, että lapsi on maksullinen tyttö, jos on kammannut ponnarinsa.

Kaikkea oppii aaveelta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15-vuotiaana ja se oli itselleni ainakin ihan ok ikä.

Vierailija
4/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin lakkaavat välittämästä kielloista, jos niitä on. Siinä iässä moni luokkalaiseni alkoi meikata, ja samassa iässä myös lapsen luokkalaisten kasvoissa alkoi selvästi näkyä meikkiä.

Vierailija
5/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kovin kaunis; suuret silmät, hyvä iho, pitkä, luonnon kihartama tukka. Pääsee mielestään helpommalla meikkaamatta,

Vierailija
6/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tyttäreni alkaa kiinnostua meikkaamisesta, niin voisin viedä hänet ihan ammattikosmetologille käymään, joka opettaisi kauniisti ja kevyesti meikkaamisen. Uskon, että suurin osa alkaa meikkaamaan jossakin vaiheessa kuitenkin.

Vierailija
7/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle äiti osti oman luomivärin ja ripsivärin kuudennella, vaikka asuttiin maalla. Eikä oltu edes mitenkään erityisen edistyksellisiäkään. Sain hiukan sipaista ripsiväriä ja laittaa hipaisun harmaata luomiväriä kouluun v.1975 ja minusta se oli ihan asiallista. Neitsyys meni silti vasta täysi-ikäisenä.

Vierailija
8/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme käyneet jo jonkinlaista kinaa/väittelyä siitä, että hän aikoo kuulemma alkaa nelosella käyttämään ripsiväriä koulussa. Ihan kaikki muutkin käyttää jo nyt ripsaria...

No joo, en ole ollenkaan samaa mieltä asiasta. Toivon, että pystyisin estämään turhan meikkaamisen ainakin ala-asteen ajan.

Tiedän, että asiasta tulee vielä kovaa taistelua tyttären kanssa. Tyttö on älykäs, mutta erittäin voimakastahtoinen.

Vierailija
9/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat käyttäneet ripsiväriä noin 10v:sta asti discoissa. Vanhempi on meikannut enemmän noin vuoden verran, täyttää alkuvuodesta 14v.

Mä en ole koskaan kieltänyt meikkaamista, mutta olen opastanut meikkaamaan luonnollisesti, ja erityisesti puhdistamaan naaman kunnolla. Olen myös käyttänyt tuon vanhemman meikkiopastuksessa kun meikkaaminen alkoi kiinnostamaan.

Nuorempi 12v käyttää satunnaisesti ripsiväriä, ei muuta, muttei myöskään "tajua" vielä puhdistuksen merkitystä.

Mun mielestä meikkaamisessa ei sinänsä ole mitään pahaa. Meidän lapset eivät kyllä notku missään kylillä iltoja tms., mutta ymmärrä halun meikata. Meikkaanhan mä itsekin päivittäin.

Vierailija
10/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomivärin ja huulikiilteen koulun diskoon. Arkisin ei meikkaa. Itse muistan aloittaneeni meikata arkisin yläasteella.

Vierailija
11/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ei tarvitse kovaa pakkeli kerrosta.

Kun tarkoitetaan että ei saa meikata, ei sitä "kovaa pakkelikerrosta" eikä oikeastaan mitään muutakaan. Ei aikuinen nainenkaan TARVITSE meikkiä, mutta voi kuitenkin halutessaan meikata.

Jos puhutte nuorillenne näistä kielloistanne, niin sanokaa hyvät ihmiset suoraan mitä oikeasti tarkoitatte.

(Kyllä, olen oman äitini yltiösiveellisyyden ja teennäisyyden traumauttama.)

Vierailija
12/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun vessassa ja pesevät pois kun lähtevät koulusta. Ja se sitä vasta sotkua on kun varastetuilla meikeillä salaa sutivat.

Juuri nämä tytöt jäävät kiinni meikkivarkauksista.

-kouluavustaja

Vierailija
13/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aiemmin en, koska meikattuna tyttö näyttää ikäistään vanhemmalta ja antaa viestin siitä että olisi valmis asioihin mihin ei oikeasti ole. Enkä tarkoita että olisi moneenkaan asiaan valmis vielä seiskaluokkalaisenakaan mutta tuon kauemmaksi rajaa on jo vaikea vetää ilman sitä että herkästi meikataan salaa. Salailu taas pilaa luottamuksellisen suhteen.

Vierailija
14/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää perustellen kertoa tyttärelle omat ajatuksensa meikkauksen sopimisesta kuhunkin ikään,

mutta todellisuudessa lapsi meikkaa silloin kun haluaa.

Minulle toitotettiin että meikit ovat aikuisten juttu, ostin sitten meikit salaa viikkorahoilla ja meikkasin koulun vessassa aamulla. (Järkyttävin tuloksin, myönnetään... )

Ylempänä on ollut monta kommenttia opastaa lapsi edes säädylliseen meikin käyttöön, komppaan kovasti.

Vanhempana voi ainakin esitellä omat arvonsa ja opastaa käytännön jutuissa. Eri asia on sitten että jos 10v päättää laittaa kokonaamapakkelin kouluun, on sitä hankala estää.

Minusta sopiva ikä meikkikokeiluille (prinsessaleikki- iän jälkeen) on kun tyttö itse haluaa ja kiinnostuu. Jos värikosmetiikka on ongelma, voi ohjata lasta enemmän ihonhoitoon tai hiustyyleihin jne.

Vierailija
15/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isompiakin ongelmia maailmassa. Meikatkoon, jos haluaa, ensin opetelkoon. Ohjatusti.

Vierailija
16/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 5.llä luokalla, mutta en todellakaan laittanut mitään pakkeli kerrosta! Ihan vaan pikkuisen ripsiväriä. Yläasteella siten aloin laittaa puuteria yms..

Vierailija
17/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 5.llä luokalla, mutta en todellakaan laittanut mitään pakkeli kerrosta! Ihan vaan pikkuisen ripsiväriä. Yläasteella siten aloin laittaa puuteria yms..

Enkä nykyäänkään näytä pandalta uloa lähtiessäni vaan osaan meikata hillitysti..

Vierailija
18/29 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 10 v Mutta oon 5 luokalla,käytän vähän meikkiä tai siis aika paljon käytän vaan ripsaria enkä sitäkään laita kilokaupalla  joskus saattaa hurahtaa mutta ei se mitään isäni ei siitä ota kilareita mutta meidän luokkalaiset alkavat sanoa''miks sä laitat ripsarii esitätkö sä lissuu'' mulla menee hermot tollasen pelleilyn kanssa.mä saan meikata jos ittse haluan mutta en kilokaupalla niinku nykynuoriso!!

Vierailija
19/29 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär "meikkaa" ja on 12 vuotta. No se meikkaus onkin sitten sitä tyyliin huulikiiltoa, satunnaisesti vähän puuteria ja kynsilakkaa olen antanut käyttää ja ostaa silloin kuin haluaa. Ei itse edes halua sillein tuon enempä meikata ja minusta ihan hyvä. Hän näyttää kuitenkin nätiltä ilman meikkiä. Tytär kertoo että erään neljäsluokan (n.10-11v) tytöt käyttävät ihan törkeästi meikkiä (ripsaria,kaiken maailman peitevoide kerroksia, luomiväriä paksulti, voimakasväristä huulipunaa,  yms.) koulussa eikä se siihen lopu. Ne tytöt kuulemma värjäilevät hiuksia, hankkivat kalliita merkkivaatteita ja -laukkuja ja pitävät (koulussakin) sellaisia korkokenkiä joita eivät edes jotkut aikuiset pitäisivät, niin korkeat ovat korot. Olen itsekin nähnyt heitä joskus satunnaisesti ja he näyttävät suorastaan huorilta! Tai ainakin kerjäävät poikia ympärilleen. en ikinä hyväksyisi tuollaista meikkausta tyttäreltäni!!!

Vierailija
20/29 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 11-v on käyttänyt ripsiväriä, ja ihan ok minusta.

Minä en ymmärrä, miksi tämä meikaus nyt on niin iso juttu ja luvanvarainen erityisesti?

Kyse ei kuitenkaan ole seksielämän tai seurustelun aloittamisesta, tai muustakaan "aikuisten asiasta".Enkä näe ehostuksella niihin mitään yhteyttäkään, varsinkaan johonkin huoraamiseen viittaus on ihan käsittämätön nykysuomessa..

Jos tytär nyt haluaisi muutakin pakkelia, en kieltäisi suoraan, mutta ainakin neuvoisin miten niitä käytetään kauniisti, ja sanoisin kyllä ettei niitä tarvitse edes-kaunista ihoa on turhaa peittää maalilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi