Kertokaapa fiksut!! Kiista miehen kanssa:
parkkitalojen ulkopuolella on kylttejä montako paikkaa on vapaana. Mistä tuo vapaat paikat tulee noissa uusissa parkkitaloissa, joissa on jokaisessa paikassa anturit onko paikka vapaa/varattu?
Onko tuo ulkopuolella oleva vapaana oleva tieto laskettu sisään ja ulos ajavien autojen määrästä? Vai hyödynnetäänkö laskennassa tuota uutta systeemiä, joka tunnistaa jokaisen vapaan paikan ja opastaa missä päin on vapaita paikkoja kuinkakin monta?
Joo, aika tyhmät riidan aiheen meillä, mutta tilanne sai aika kiivaat kannanotot :D
Kommentit (14)
paikkojen määrä on se määrä, minkä verran paikkoja on oikeasti vapaana eli se ruudun päällä oleva valo on vihreä. Mutta luulo ei toki ole tiedän väärti, mutta miksi se ei olisi niin?
.. ainakin niissä halleissa jossa opasteet neuvovat missä suunnassa on tilaa. Vanhemmissa halleissa veikkaisin että lasketaan sisään ja ulos ajaneiden autojen määrää.
paikkojen määrä on se määrä, minkä verran paikkoja on oikeasti vapaana eli se ruudun päällä oleva valo on vihreä. Mutta luulo ei toki ole tiedän väärti, mutta miksi se ei olisi niin?
lasketaan joka tapauksessa kun vapaiden paikkojen määrä ilmoitetaan per käytävä, niin miksi ihmeessä se paikkojen kokonaismäärä ei olisi niiden yhteissumma vaan käytettäisiin lisäksi jotain toista anturia lasekemaan ulos- ja sisäänmenevät autot....
että tottakai käytetään sitä todellista vapaana/varattuna olevaa tietoa, jonka anturit koko ajan laskevat. Miksi ihmeessä olisi rakennettu kalliit systeemit, jos niillä ei ilmastaisi todellisia vapaita paikkoja?
Mies inttää kiven kovaan, että lasketaan sisään ja ulos ajavien autojen määrää. Luulee, että anturit ovat vain siksi, että asiakas näkee vihreästä valosta kauempaakin, että tuolla on vapaa ruutu.
Mies inttää sitä, että entä jos on sata autoa ajanut sisään halliin ja kaikki vain kiertävät hallia, eivätkä silti parkkeeraa mihinkään, niin silloinhan on väärin näyttää paikkoja vapaaksi.
Mun mielestä aikanaan varmaan parkkihallit perustuivat siihen sisään ja ulos ajaviin, mutta mun ymmärryksen mukaan uudet järjestelmät on rakennettu siksi, että saadaan todellista tietoa VAPAISTA paikoista.
Naurettavaa joo :D
ap
kontrolloidaan siksi, ettei halliin voi ajaa turvallisuusmielessä liikaa autoja, mutta uskon, että vapaat paikat lasketaan paikkakohtaisista antureista.
että tottakai käytetään sitä todellista vapaana/varattuna olevaa tietoa, jonka anturit koko ajan laskevat. Miksi ihmeessä olisi rakennettu kalliit systeemit, jos niillä ei ilmastaisi todellisia vapaita paikkoja? Mies inttää kiven kovaan, että lasketaan sisään ja ulos ajavien autojen määrää. Luulee, että anturit ovat vain siksi, että asiakas näkee vihreästä valosta kauempaakin, että tuolla on vapaa ruutu. Mies inttää sitä, että entä jos on sata autoa ajanut sisään halliin ja kaikki vain kiertävät hallia, eivätkä silti parkkeeraa mihinkään, niin silloinhan on väärin näyttää paikkoja vapaaksi. Mun mielestä aikanaan varmaan parkkihallit perustuivat siihen sisään ja ulos ajaviin, mutta mun ymmärryksen mukaan uudet järjestelmät on rakennettu siksi, että saadaan todellista tietoa VAPAISTA paikoista. Naurettavaa joo :D ap
Kun tulet puomillle ja painat nappulaa niin se rekisteröi että mones asiakas olet p-taloon. jos on 500 paikan talo ja olet vaikka 450 niin jäljellä on 50 paikkaa. Se ennakko ei ole paikkaansa pitävä koska jos menet sisään voit tulla 15 min päästä pois ilman maksua joten sama lippu kun poistut! ennakko paikassa näytetään 1 paikka vapaana voi olla p-paikka täynnä kun olet portilla. Ei siellä mitään antureita ole p-ruuduissa!
Esim. Ison omenan parkkihalli on ilmainen.
Insinöörilogiikalla veikkaisin että miehesi on oikeassa.
Jos vaikka kaksi anturia osoittaisi että ne paikat ovat vapaita niin ei ole järkeä päästää kymmentä autoa sisään etsimään kilpaa niitä kahta jäljellä olevaa paikkaa... Eli ei ainakaan pelkästään antureiden mukaan vaan ennemmin kannattaisin miehen logiikkaa.
Tosin tietoa ei löydy.
ja sisään pääsee kaikki, jotka haluavat esim. Iso Omena, Sello. Sisääntuloja on useita. Väittäisin minäkin, että koska se vihreä paikka näytetään myös lukuina jokaisen rivin alussa, varmaan myös nämä vapaat paikat kerätään sinne ulkopuolellekin. Muutenhan olisi aika hölmöä rakentaa systeemi, että jokaisen rivin alussa näkyy, montako paikkaa vapaana siinä rivissä, mutta ulkopuolelle näytetään jonkin sisään/ulostuloanturan mukaan. Ei järkeä.
jos parkkipaikan päällä on valoanturi, niin ne laskee pikat, jos ei niin, esim ruoholhdessa varmaankin portin avauksien ja lipukkeiden mukaan
Ja uudemmissa (uudistetuissa) parkkihalleissa on myös anturit, jotka laskevat vapaita paikkoja ja vapaiden ruutujen päällä on vihreä valo, varattujen punainen. Mun mielestä olisi aivan pöllöä rakentaa systeemi, joka laskee vapaat ruudut, jos systeemiä ei hyödynnettäisi vapaiden paikkojen näytössä parkkihallin ulkopuolella.
Kellään ei taida olla asista faktatietoa? :)
ap
homma siis perustuu siihen, että ne vihreät valot lasketaan :-)
No, toivottavasti siihen hommaan on joku kolmas anturi, ettei ihan manuaalisesti lasketa.
kysymykseen oikean vastauksen tietävät tällä palstalla pahemmin pyöriä :D
jollain valokennoilla.