Millaiset asiat ovat turn offeja wt:lle?
Kommentit (77)
Minusta golfaaminen on niin WT touhua...
- ruotsin kieli ja skandinaavisuus (paitsi Ikea ja H&M)
- ranskan kieli ja EU-eliitti
- saksalaiset ja venäläiset
- maahanmuuttajat paitsi virolaiset ja thaimaalaiset naiset
- klassinen musiikki, kokeileva teatteri ja nykytaide
- politiikka paitsi Soini ja kumppanit sekä Heinäluoma ja AY-siiven demarit
- tiede ja tieteelliset saavutukset paitsi viihde-elektroniikkaan ja autoiluun liittyvät
- urheilulajeista taitoluistelu, alppihiihto, purjehdus, tennis ja ratsastus
- vähäpäästöiset autot
- starbucks-tyyppiset kahvilat
- kasvisruoka
- Hesari ja valtamedia ja sen nirppanokkatoimittajat
[quote author="Vierailija" time="16.12.2012 klo 14:42"]
- en tykkää viinistä ruokajuomana, koska siitä ei lähde jano
[/quote]
Voi hyvänen aika, ei sitä viiniä yleensä pelkästään juoda. Kyllä siinä yleensä sivussa juodaan lisäksi ihan myös vettä... Tarkoitus kun ei ole humaltua, vaan nauttia mauista.
Yhdyssanat, ja nimenomaan jos ne on kirjoitettu oikein..
Mielestäni "Maailman övereimmät häät" -ohjelmassa esiintyvät ihmiset ovat ääri-whitetrash'iä. Sen whitetrash'immäksi ei voi tulla.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2012 klo 16:27"]
Mulle o iha sama mitä kukaki tekee elämällään tai paljonko o rahaa.
Kuolema ku vie,ei niitä saa mukaan,tarkotan rahaa ym.
ja ei paljon korkeakulttuurikaan auta.
Haudassa ei oo enää merkitystä olitko rikas vai köyhä.Eikö näin?
Ai nii, tulee teiltä paremmilta ihmisiltä paremmalle haisevaa kakkaa kuin meiltä ,white thraseilta?
[/quote]
Mikä susta tekee wt:n?
Olen köyhä köyhästä perheestä, peruskoulun käynyt ja lapsilla jopa eri isät ja lapsia monta. En ole kuitenkaan wt, mutta olen asunut sellaisten naapurissa. Moni tuntuu sekottavan köyhät ja wt:t toisiinsa. Sellaisten keskuudessa asuneena ero on kyllä aika selvä. Itse olen älykäs, olin luokkani parhaita oppilaita kuten myös aikuislukiossa 9-10 oppilas. Tykkään opiskelusta mutta taloudellisista syistä olen joutunut pariin otteeseen keskeyttämään ja menemään töihin. 16-32 vuodet olin kasvissyöjä, kiinnostunut terveellisestä ravinnosta ja opiskelenkin siihen liittyvää alaa. Harrastan liikuntaa, en katso hömppäsarjoja tai lue hömppälehtiä eikä kiinnosta julkkikset tai BB:t. Tuollainen höpö on vaan tylsää, minua kiinnostaa maailma ja oikeat asiat, luonto, politiikka, talous, tiede. Korkeakulttuuri ei niinkään. Runous kyllä ja kirjallisuus (harrastan runojen ja proosan kirjoittamista myös). Syödään kasviksia paljon. En käy lähiöbaareissa, jos juon niin mieluiten viiniä. Jos katson tv:tä niin Teemalta ja muilta Ylen kanavilta tulee yleensä kiinnostavimmat ohjelmat. Minulla on melko hyvä yleissivistys, parempi kuin monella tuntemallani paremmin koulutetulla. Olen teinistä saakka ollut kiinnostunut kaikesta ja lukenut paljon biologiasta, tähtitieteestä, eri uskonnoista,
filosofiaa, psykologiaa, historiaa.
Pointtini on, että köyhä, vähän koulutettu Ym ei ole sama kuin wt. Wt:t joita tiedän on elämäntapatyöttömiä ja sossupummeja, röökaa, käy lähiöbaareissa usein kaksi tai jopa kolme sukupolvea yhdessä, ei hävetä kulkea olutpullo toisessa kädessä kun toisella työnnetään lastenrattaita, teineille ostetaan alkoholia, ei syödä kasviksia koska ne on "kalliita", lapsille karjutaan ja tukistellaan julkisella paikallakin, ei arvosteta eikä harrasteta lukemista tai koulutusta, usein suvussa on useampia rikollisia/päihdeongelmaisia Ym. Wt:t on myös lähes aina rasisteja.
Eron huomaa selvästi kun asuu naapurissa tai muuten tuntee wt-ihmisiä. Itse sain kokea sen miten eri planeetalta nuo ovat, esim suunnitelmiani opiskelusta katsottiin niin että "mikä tuo luulee olevansa" mutta sitten kun jolloinkin lähdin naapurin kanssa lähibaariin niin oltiinkin niin kaveria (ei se olekaan mikään hienosteleva nirppanokka). Lapseni eivät saaneet tuolta alueelta yhtään kaveria, luonnostaan vieroksuivat noita wt lapsia joilla haisi kotona rööki, vanhemmat oli näitä käheällä äänellä rääkyviä ostarin baarissa istujia ja muksuista kasvoi nuorina päihdeongelmaisia ja pikkurikollisia. Tyypillistä myös ettei vanhemmat ota vastuuta mistään, ei itsensä tai perheensä elatuksesta, ei kasvatuksesta. Yksi herranterttu varasti meiltä rattaat ja tein rikosilmotuksen, äiti määrättiin korvaamaan ne mutta ensin seurasi lässytys miten hän on työtön jne (baarissa oli kuitenkin varaa istua) ja hän maksaa kun saa rahaa. Rahoja ei kuulunut ja kun perään kyseli niin olikin että ei kuulu hänelle koko asia, muksu vaan ihan mahdoton ja viikot lastenkodissa, ei ole hänen vastuullaan mitä se tekee kun ei sille mitään mahda, se on tollanen ( samainen poika ajeli 3 vuotiaana pyörällä helteellä kuumalla asfalttipihalla koko päivän, äiti tuli sitten baarista jonkun miehen kanssa siinä kunnossa ettei meinannut pysyä pystyssä ja kun poika itki että on jano niin äiti ja äijä vaan karjuivat lapselle:()
Wt ei liity minusta mitenkään rahatilanteeseen tai koulutukseenkaan, juntti on juntti vaikka saisi lottovoiton. Se on arvomaailma tai joku luonnekysymys. Valkoista roskaväkeä on juuri se roskaväki joka elää toisten siivellä sabotoiden muiden elämää rikoksilla, epäsosiaalisilla elämäntavoillaan jne. Roska= joku millä ei tee mitään, pilaa maisemaa, saastuttaa ympäristöään. Ei köyhyys, työttömyys tai alhainen koulutus tee ihmisestä roskaväkeä, se on se elämäntyyli.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2012 klo 15:00"]
Kiinnostus politiikkaa ja historiaa sekä korkeakulttuuria kohtaan (kuvataiteet, tanssi, klassinen musiikki, teatteri jne)
Sivistyneisyys.. Ei osata sivistyssanoja, ei lueta ikinä mitään kirjaa (paitsi hömppää), päivälehtiä ei lueta (esim. Aamulehti, HS)
Uutisten seuraaminen
Keskustelutaidot. Small talk. Toisten ihmisten huomioiminen ja kevyt keskustelu esim. juhlissa tai illallispöydässä. Kohtelias kiinnostus toisista ihmisistä "Mitä kuuluu?" Kuinka tunnette juhlavieraan? jne
Ruuanlaittotaidot. Illalisten järjestäminen. Juhlien järjestämiset ilman "kosteata bile-meininikiä"
Juhlat ilman viinaa.
Klassisen musiikin kuunteleminen ja mm. konserteissa käyminen
Akateemisuus. Opiskelu intohimona.
Ulkoilu ja urheiluharrastukset.
Lukeminen.
Omisusasuminen. Tavoitteellinen säästäminen. Ei osteta luotolla, vaan säästetään isompiin hankintoihin.
[/quote]
Ja keskiluokka se taas täällä angstailee ja kutsuu toisia ihmisä roskaksi itseään nostaakseen. Tuossakin listassa luetellut asiat on niiiin keskiluokkaista tuubaa, ettei mitään rajaa...hyvin on propaganda uponnut ja mantraa toistetaan.
Minäpä se olen aidosta valkoisesta roskaperheestä, korkeakoulutettu (löytyy sekä AMK- että yliopistotutkinto), puhun viittä kieltä, olen asiantuntijatehtävissä, asun omistusasunnossa (tosin erittäin vastahakoisesti, mut kun oli oikeastaan pakko, mieluummin olisin vuokralla) jne. Mutta ikinä, ikinä, milloinkaan, koskaan minusta ei tule keskiluokkaista eli tyttö lähtee (taloudellisesti) wt:stä, mut wt ei lähde tytöstä.
Ja mistäpä tämä wt-tytteli ei sitten pidä:
-toden totta, en pidä itseään toisten yläpuolelle nostavista ihmisistä (te sanotte: "hienostelijoista" ne ei pidä)
-omaa elämänkatsomustaan, arvomaailmaansa ainoana oikeana elämäntapana toisille tuputtuvat ihmiset ärsyttävät myös (te sanotte: wt on suvaitsematonta, mutta se on te keskiluokkaiset, jotka tunnutte luokittelevan täällä ihmisiä milloin roskaksi, milloin miksikin.)
-ihmiset, jotka ottavat itsensä hieman turhan vakavasti (keskiluokka-parka: aina suorittamassa, aina pätemässä, aina murehtimassa, että täytänkö mä nyt kaikki vaatimukset, kelpaanko minä. Ei, ette te kelpaa ikinä. Aina on joku pillunkarva jäänyt ajamatta tai kakkosnimeksi on vanhemmat antaneet nolon wt-nimen. Sanokaa äänen yhdessä, N-Y-T: VITTU. Eikö ollutkin eehanan wt:tä, tä?)
Sovittujen aikojen noudattaminen.
Vippien takaisin maksaminen.
Puheet wt:tä ovat vain köyhtyvän alamäkeä valuvan keskiluokan kipuilua. Kesliluokan eroosio on Suomessakin työttömyyden kasvaessa ja varsinkin hyvien työpaikkojen kadotessa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 18:29"]
klassinen musiikki, prässihousut (paitsi taksikuskeilla ja manneilla), hyvin leikattu jakkupuku, hillitty meikki, yleissivistys, ajankohtaisohjelamt, jos samaan aikana tulee BB, Emmenrdale, Maajussit tai Salkkarit.
[/quote]
Emmerdale oli muuten Juicen lempiohjelma. Muistan tämän aina kun katson sitä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 23:12"]
Muotia sen olla pitää.
[/quote]
Tästä olen eri mieltä. Just toisessa ketjussa ihmetellään wt-perheitä, jotka tulevat likaisissa rönttövermeissä päiväkodin juhliin. Ymmärsin näin, että muotivaatteista ei ollut kysymys. Eli pukeutumisen osalta wt-porukkaan mahtuu monennäköistä kulkijaa.
(äh, en tykkää tästä luokittelusta, mutta silti osallistuin :/)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:08"]
Mielestäni "Maailman övereimmät häät" -ohjelmassa esiintyvät ihmiset ovat ääri-whitetrash'iä. Sen whitetrash'immäksi ei voi tulla.
[/quote]
Minä siis kirjoitin tämän. Perusteluja:
- Kiertolaiset halveksivat koulutusta niin paljon, etteivät opettele edes lukemaan ja kirjoittamaan.
- Perinteiset ja erittäin ahtaat sukupuoliroolit, joista ei poiketa koskaan. Esim. kiertolaismiehet eivät hoida pieniä lapsia.
-Yhteisössä rehottaa kaksinaismoralismi. Tyttöjen täytyy varjella mainettaan ja "puhtauttaan", kun taas pojat ja miehet saavat tehdä kaikenmaailman hämärähommia ja rikoksia. On myös tavallista, että illanvietoissa pojat pakottavat tyttöjä mukaansa ja varastavat näiltä "suudelman" (en tiedä, liittyykö siihen muutakin kähmintää tai jopa raiskauksia).
- Erittäin kapeakatseinen ja ahdasmielinen ajatusmaailma yleensäkin: homoseksuaalisuutta ei suvaita jne.
- Kertakaikkinen tyylitajun puute, joka näkyy juhlapuvuissa ym. - paljas pinta, överiksi menevä koristeellisuus ja pröystäily.
Näihin kiertolaiskulttuurin piirteisiin kiteytyy white trash -ajatusmaailma pahimmillaan. Mielestäni Suomen oloissa on vähän mautonta puhua valkoisesta roskaväestä. Lähiössä asuva köyhä voi olla korkeasti koulutettu, ja toisaalta kouluttamatonkin voi olla fiksu ja sivistynyt. On mielestäni epäreilua leimata ihmisiä.
Itse olen korkeasti koulutettu, mutta pienituloinen. Asun vuokralla, mutta en kaupungin asunnossa (ja mitä sitten vaikka olisikin kaupungin asunto?). Seuraan kulttuuria, luen Hesaria ja katson Yle Teemaa, mutta olen joskus BB:täkin seurannut. Tällä hetkellä suosikkini tv:ssä on Ruotsin miljonääriäidit :)
Älkää ottako itseänne niin vakavasti, ihmiset.
Olen ymmärtänyt, että Jenkeisää wt = asuntovaunussa eläjä. Tämä siis yksi määritelmä. Minusta tuossakin mennään pahoin pieleen, wt on mielestäni esittämistä, sitä että pyritään luomaan vaikutelmia upeudesta tai tyylikkyydestä ja lopputulos on huvittava. Kiertolaiset ovat tästä suuntauksesta malliesimerkkejä. WT-tyyppejä he eivät ole, koska eivät täytä wt:n tärkeintä ominaisuutta eli eivät ole länsimaisen valkoisen kulttuurin edustajia. Heillä on omat juttunsa ja omat kulttuuriset erityispiirteensä, ei heitä voi edes verrata valkolaisiin. Tuolla logiikalla myös Suomen mustalaiset ovat wt-porukkaa, vaikka he vaalivat myös tapoja, joista kantaväestökin voisi ottaa oppia. Aidolla wt:ssä ei ole mitään esimerkillistä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:08"]
[/quote]
Kukaan täällä ei kai ole määritellyt köyhyyttä tai lähiössä asumista wt-perusteeksi.
Minä siis kirjoitin tämän. Perusteluja:
- Kiertolaiset halveksivat koulutusta niin paljon, etteivät opettele edes lukemaan ja kirjoittamaan.
- Perinteiset ja erittäin ahtaat sukupuoliroolit, joista ei poiketa koskaan. Esim. kiertolaismiehet eivät hoida pieniä lapsia.
-Yhteisössä rehottaa kaksinaismoralismi. Tyttöjen täytyy varjella mainettaan ja "puhtauttaan", kun taas pojat ja miehet saavat tehdä kaikenmaailman hämärähommia ja rikoksia. On myös tavallista, että illanvietoissa pojat pakottavat tyttöjä mukaansa ja varastavat näiltä "suudelman" (en tiedä, liittyykö siihen muutakin kähmintää tai jopa raiskauksia).
- Erittäin kapeakatseinen ja ahdasmielinen ajatusmaailma yleensäkin: homoseksuaalisuutta ei suvaita jne.
- Kertakaikkinen tyylitajun puute, joka näkyy juhlapuvuissa ym. - paljas pinta, överiksi menevä koristeellisuus ja pröystäily.
Näihin kiertolaiskulttuurin piirteisiin kiteytyy white trash -ajatusmaailma pahimmillaan. Mielestäni Suomen oloissa on vähän mautonta puhua valkoisesta roskaväestä. Lähiössä asuva köyhä voi olla korkeasti koulutettu, ja toisaalta kouluttamatonkin voi olla fiksu ja sivistynyt. On mielestäni epäreilua leimata ihmisiä.
Itse olen korkeasti koulutettu, mutta pienituloinen. Asun vuokralla, mutta en kaupungin asunnossa (ja mitä sitten vaikka olisikin kaupungin asunto?). Seuraan kulttuuria, luen Hesaria ja katson Yle Teemaa, mutta olen joskus BB:täkin seurannut. Tällä hetkellä suosikkini tv:ssä on Ruotsin miljonääriäidit :)
Älkää ottako itseänne niin vakavasti, ihmiset.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:23"]
Olen ymmärtänyt, että Jenkeisää wt = asuntovaunussa eläjä. Tämä siis yksi määritelmä. Minusta tuossakin mennään pahoin pieleen, wt on mielestäni esittämistä, sitä että pyritään luomaan vaikutelmia upeudesta tai tyylikkyydestä ja lopputulos on huvittava. Kiertolaiset ovat tästä suuntauksesta malliesimerkkejä. WT-tyyppejä he eivät ole, koska eivät täytä wt:n tärkeintä ominaisuutta eli eivät ole länsimaisen valkoisen kulttuurin edustajia. Heillä on omat juttunsa ja omat kulttuuriset erityispiirteensä, ei heitä voi edes verrata valkolaisiin. Tuolla logiikalla myös Suomen mustalaiset ovat wt-porukkaa, vaikka he vaalivat myös tapoja, joista kantaväestökin voisi ottaa oppia. Aidolla wt:ssä ei ole mitään esimerkillistä.
[/quote]
Brittein saarten kiertolaiset eivät ole romaneja vaan eurooppalaisperäisiä valkoisia, Irlannista lähtöisin.
Lasten kulttuuriharrastukset (pianon- tai viulunsoitto, baletti, kuvataidekerho)
Käytöstavat ja etiketti (esim. etiketin mukaan pukeutuminen tilaisuuksiin)
Viininmaistajaiset (joissa siis oikeasti maistellaan eikä humalluta)
Yleissivistys, opiskelu ja koulunkäynnistä tykkääminen sekä ihan omaehtoinen yleissivistävä tiedonhankinta läpi elämän (sivistävän tiedon etsintä netistä, tietokirjallisuuden lukeminen, elämäkertojen lukeminen, jne)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:23"]
[/quote]
Oman määritelmäsi mukaan olet siis itse wt, koska luulet enemmän kuin tiedät eli esität jotain. Otapa selvää tuosta brittien kiertolaisväestä. Että keitä ne nyt sitten ovat? Googleta vaikka.
Olen kyllä hämmästynyt taas tästäkin ketjusta. Olen itse mitä tyylipuhtain wt, mutta pidän aidosti klassisesta musiikista, hyväksyn maahanmuuttajat ja homot, osaan hoitaa asiani myös ruotsiksi ja katsoa hienoa Yle Fem kanavaaa(myös Teemaa), olen kiinnostunut politiikasta vaikken kannata perussuomalaisia, en pidän tupakoinnista, humalahakuisesta juomisesta, tatuoinneista, lävistyksistä, harkitsemattomasta lisääntymisestä tai ostosreissuista Tuuriin. Viinistä ruokajuomana ja Ranskan kielestä, kulttuurista ja ruoasta pidän.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 18:21"]
[/quote]
Jos juo alkoholia niin vähän ettei humallu. Ei polta "röbää". Elämän tuhlaaminen koulunpenkkien kuluttamiseen. Työ sosiaalialalla (paitsi lähäri on ok). Jos ei ole käynyt koskaan Tuurissa tai Himoksella.