Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua perustamaan oma yritys

Vierailija
09.11.2012 |

Olen koulutukseltani merkonomi, olin monta vuotta töissä toimistotehtävissä, ja sen jälkeen lähdin yliopistoon opiskelemaan kauppatieteitä. Yliopiston aikana sain kaksi lasta, joista vanhempi on vakavasti sairas. Itsekin sairastuin 5,5v sitten ja olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta olen parantunut ja toipunut sairaudestani.

Yliopistosta sain 80ov ja sairaus keskeytti opintoni. Nyt on opintoja vanhentunut jo niin paljon, ettei minulla ole enää järkeä jatkaa. Olen jo 40v.

Nyt olen palkanlaskentakurssilla, ja tykkään siitä hommasta tosi paljon. Opin mielestäni nopeasti, lasken nopeasti, ja numeroiden pyörittäminen muutenkin on vahvin puoleni.

Haluaisin perustaa oman palkanlaskentatoimiston, mutta haluaisin ensin työkokemusta siltä alalta. Voinko kysellä eri paikoista "työharjoittelupaikkoja"? Kurssilla ei siis ole työharjoittelua, mutta osa-aikaista työtä en löydä siltä alalta. Uskoisin, että oppisin nopeasti.

Minä pitäisin kuitenkin eläkkeeni, ja yritys tulisi mieheni nimiin. Hän maksaisi minulle palkkaa sen verran mitä saan tienata eläkkeen lisäksi. Hänelle tulisi sitten voitot.

Miltä tämä kuulostaa? Onko järkeä? Ja ottaako kukaan minua "työharjoitteluun" ja opettaisi asiat, jotta voisin perustaa itse yrityksen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työharjoittelupaikkaa. En tiedä, onko olemassa pelkästään palkanlaskentatoimistoja, mutta useissa tilitoimistoissa hoidetaan kirjanpidon ohella palkanlaskenta.

Jos menet ilmaiseksi työharjoitteluun, niin luulisi jonkun tilitoimiston sinut ottavat.

Ehkä ei kuitenkaan kannata siinä vaiheessa sanoa, että olet perustamassa saman alan yrityksen ja nyt vain haet tieto-taitoa.

Onnea yritykselle!

Vierailija
2/2 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastit saat työharjoittelupaikan esim juurikin jostain tilitoimistosta. Oman yrityksen perustamiseen olen itse ainakin saanut apua netistä lukemalla erilaisia hyviä neuvoja ja käytännön järjestelyjä, yhtenä nettisivuna voin suositella tätä http://www.yritysfakta.fi/.

Onnea yritykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän