Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden mielestä hoplopsynttärit on noloja!

Vierailija
09.11.2012 |

Hoplop ja huimalasynttäreista huomaa että äiti ei oikein jaksa ja osaa järjestää juhlia ja on vähän laiska ja epävarma ja maksaa mielumin kuin järjestää itse. Minusta ihan tavalliset synttärit kotona ovat hienoimpia ja kun tulee sellaiseen kutsu tiedän että kutsujat ovat sivistyneitä ihmisiä. Ne osoittaa aitoa välittämistä ja myös itsevarmuutta siitä että oma koti ja omat tarjoilut riittävät.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synttäreitä mahtuu elämään aika monet, joten kaikkea voi kokeilla.

Vierailija
22/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettääkin hienostuneita perhejuhlia eikä mitään pihan pennuille järkättyjä keksikekkereitä ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsethan tykkää hoplopista. Myönnän sen. Mutta se ilme kun lapseni näkee minun kattaman pöydän ja puhaltamat ilmapallot ja tietää että kaikki hänen parhaat ystävät ovat tulossa meille juhlimaan. Se ilme on niin ihana äidille että muistelen sitä varmaan vanhana mummonakin. Ei se vaan ole sama kuin se että lapseni suo sen saman ilmeen jollekin hoplopin kiipeilytelineelle. Uskon että lapsikin oivaltaa jollakin tavalla aidon välittämisen tai ainakin sitten vanhempana osaa arvostaa sitä että hänen juhliinsa nähtiin vaivaa kuten aikuistenkin juhliin. AP

Jos siis ulkoistat synttärit, olet laiska ja huono äiti. Raatamalla ja veren maku suussa saat sen kirkkaimman kruunun...

Osoittaa tietynlaista sivistymättömyyttä luokitella ja niputella ja vetää niistä johtopäätöksiä. Minun lapseni ovat saaneet perinteisiä synttäreitä eikä heitä ole edes kutsuttu tällaisille ulkoistetuille synttäreille mutta en laittaisi niitä pahakseni missään nimessä. Lapseni rakastaisi niitä varmasti! Hän on jo pyytänyt hoplop-synttäreitä ja kävin vilkaisemassa mutta oli liian kallista meille. Harmi!

Meillä lapselle järjestetään sekä kaveri- että sukulaissynttärit, joten pöydän ihanuuksia ja äidin puhaltamia ilmapalloja saa ihailla runsaasti. Lisäksi meillä pidetään lasten pikkujoulut,joten kotijuhlia on kyllä riittämiin. Koululaiselle olenkin harkinnut keilaussynttäreitä, hinta vielä mietityttää. En käsitä, miksi se, että joku keksii kivan idean ja pääsee siinä sivussa (ja kovasti maksamalla) vähemmällä, olisi tuomittavaa. Ihan samalla tavalla niissä kotisynttäreissä saattaa olla leipomon leipoma kakku ja siivoojan tekemä siivous. Onko se tuomittavaa? Mistä tiedät, että voit tuomita? Tivaatko lapseltasi, oliko kakku liian hieno ja talossa liian puhdasta?

Etkö oikeasti näe itse, miten naurettava aloituksesi on? Jos kiireinen äiti ostaa valmiin kakun ja tuo syömisiksi hampurilaiset mutta koko homma pidetään kotona, onko se parempi kuin että se kiireinen äiti varaa hoplopsynttärit? Vai oliko tärkeintä, että kaikki on itsetehtyä, itsesiivottua ja itsemaksettua? Tarkistatteko ihan luottotiedot lastenne kavereiden vanhemmilta, jotta varmasti ovat raataneet synttäreiden eteen riittävästi eivätkä ole lainarahalla menneet siitä, mistä aita on matalin? Mitä jos kotona asutaan vuokralla tai valmistalossa (ei ole itse rakennettu)? Entä jos ne ilmapallot puhalsi isosisko? Äitihän pääsee liian helpolla. Hui, kamalaa! Ihan kelvoton sellainen, joka asuu vuokralla,maksaa kakun Visalla ja ostaa hampparit valmiina. Hyi!

Vierailija
24/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen tämän keskustelun hienostunein, turha yrittää päteä. Ja kyllä, juhlissa kaiken pitää olla itsetehtyä ja itsesiivottua. Muuten ei ole väliä. Se vasta onkin kaikkein tökeröin elämäntapa että rakentaa talon itse itselleen ja sitten ei edes kutsu sinne ketään vaan vie lapset hoploppiin. Vuokrakämppä ja itse tehty kakku on sen sijaan erittäin tyylikästä.

AP

Vierailija
25/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävarmat ja laiskat äidit (nimenomaan äidit, eihän tämä isiin liity mitenkään) kuuntelevat mitä lapsi haluaa ja järjestävät tämän synttärit sen mukaan.

Mutta hyvä että on sinun tapaisiasi sivistyneitä ihmisiä, jotka hoitavat vanhemmuutensa paremmin.

Vierailija
26/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä sä nyt näe että olet oikeasti juntti....

Vierailija
27/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua teitä risaperse-av-mammoja kynnykselle kaula pitkällä kurkistelemaan kotiamme. Aika moni asuu paljon meitä vaatimattomammin ja osa äideistä on niin moukkia, että lähtevät itsekseen kiertelemään taloa, jotta voi sitten puistossa juoruta.

En myöskään halua teidän käytöshäiriöisiä lapsianne sotkemaan kotiamme, heittelemään herkkuja ja marisemaan tarjottavista. Muutaman tällaisen kokemuksen jälkeen olen päättänyt pitää KAVERIsynttärit muualla. Sukulaisille ja muille tutuille toki pidämme kotona juhlat.

Vierailija
28/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulee että raha on sama kuin eleganssi. Todella hieno emäntähän ottaa kaikki risaperseetkin vastaan kuin kuingatar asui sitten linnassa tai pahvilaatikossa ja hänen hienostuneisuutensa saa käytöshäiriöiset lapsetkin ihailusta mykistymään ja syömään hänen kakkuaan sotkematta. Nämähän ovat niitä todellisia käytöstapoja.

Vierailija
29/29 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä vastausta ap:n kysymykseen, mutta on epäreilua, ettei hoplopeja ja huimaloita oltu keksitty silloin kun ite olin pieni.

Olisin ollut ihan täpinöissäni, jos siellä ois ollu synttärit - omat tai toisten. Veikkaisin, että lapset viihtuu, nii aikuisten mielipiteet on sillo yhtä tyhjän kanssa.

Ja kaikki lelutkin oli tylsempiä silloin kun me oltiin pieniä. Nyyh.

Olisin siis lapsena lähtenyt riemusta kiljuen hoplopsynttäreille tms.