En saa mistään töitä, koska olen liian älykäs. :( Kaikki
työnantajat ajattelevat, etten jäisi pysyvästi, vaan hakisin haastavampaa työtä.
Kommentit (21)
ja jättävät lupaavat kandidaatit palkkaamatta.
työnantajat ajattelevat, etten jäisi pysyvästi, vaan hakisin haastavampaa työtä.
Ei mihinkään työhön voi olla "liian älykäs". Itsekin olen tehnyt koulutustani vastaamatonta työtä, mutta kun sitä työtä hakee, niin sinne ei mennä asenteella, että "tiedän olevani teille liian älykäs". Laadit juuri tuohon paikkaan sopivan hakemuksen, korostat cv:ssäsi alaan liittyvää työkokemustasi ja koulutustasi, et mitään viittä korkeakoulututkintoa, haastattelussa kerrot, että olet juuri tuosta kiinnostunut ja motivoitunut tekemään juuri tuota työtä jne. Niin minä töitä olen saanut, eikä "liiallinen koulutus" ole koskaan ollut ongelma.
Älykästä on keskittyä hakemaan juuri sitä tarjottua työtä, se haastattelu ei ole alusta oman "erityisen erinomaisuuden" brassailulle.
et taidakaan olla niin älykäs kuin luulet, jos et edes osaa hakea sopiviin paikkoihin :D
niin ymmärtäisit kyllä, miten siinä tilanteessa käyttäydytään ja saisit takuulla töitä. Ilmeisesti tuot esille vain vääriä puolia itsestäsi.
Eivät ne sinun ylivertaista älyäsi edes mistään tiedä. Voit kyllä olla ylikoulutettu, tai sitten ylimielinen jos kovasti korostat älyäsi, mutta noissa tapauksissa et jää valitsematta liian älyn takia vaan muista syistä.
Olen keskivertoa älykkäämpi. Älykkyyteni ansiosta suoriudun työstäni erinomaisesti. Olen lojaali työnantajaani kohtaan, joten pyrin viipymään, kun minut on palkattu, 2-5 vuotta. Jos en saa riittävän mielenkiintoisia ja haastavia tehtäviä tämän ajan jälkeen, niin hakeudun kyllä muualle.
heiltä puuttuu se kaikkein tärkein älykkyyden laji eli tunneäly.
Tunneälyn puute ei tee älykkääksi eikä tunneälykkyys vähemmän älykkääksi muilta osin.
Ei mihinkään työhön voi olla "liian älykäs".
jos olet ihminen, joka tykkää oppia uutta, tykkää vaihtelusta ja työ on sellaista, jossa ei ole noita elementtejä.
jos olet ihminen, joka tykkää oppia uutta, tykkää vaihtelusta ja työ on sellaista, jossa ei ole noita elementtejä.
jos kuitenkin sen paikan tahtoo palkan takia on silkkaa tyhmyyttä kertoa, että työ ei vastaa omia tarpeita. Eikö niin? Työhönottotilanne on teatteria. Ja se saa paikan, joka näyttelee sopivinta, ei se joka on älykkäin.
jos kuitenkin sen paikan tahtoo palkan takia on silkkaa tyhmyyttä kertoa, että työ ei vastaa omia tarpeita. Eikö niin? Työhönottotilanne on teatteria. Ja se saa paikan, joka näyttelee sopivinta, ei se joka on älykkäin.
työnantajillakin on kokemusta koulutetuista, jotka katoaa kuin pieru saharaan, jos vain löytävät parempaa duunia. Miten voit uskottavasti vakuuttaa, että haluat tehdä yksitoikkoista työtä, jos cv:si kertoo muuta?
työnantajillakin on kokemusta koulutetuista, jotka katoaa kuin pieru saharaan, jos vain löytävät parempaa duunia. Miten voit uskottavasti vakuuttaa, että haluat tehdä yksitoikkoista työtä, jos cv:si kertoo muuta?
Ja cv:n voi laatia monella tapaa... ihmeellistä, että väitätte itseänne älykkäiksi. Vaikka ihmettelen myös sitä, miksi haette työtä jota ette tahdo?
hakee vääriä työpaikkoja?
ihan paskaa syyttää älykkyyttään, mitä ei edes ole
on maailma pullollaan. On se kyllä kumma kun tyhmät eivät tajua heidän arvoaan.
Jos maisteri jää työttömäksi, niin heti on pilvin pimein kirjoituksia, miten "ainakin minä menisin töihin Heseen tai siivoamaan", jos toinen kertoo hakevansa oman alan töitä.
Ei ne työnantajat usko vaikka maisteri kuinka vakuuttaa, että Hesen kassan työ on just sitä, mitä hän haluaa tehdä. Valehdellako siinä työtä hakiessa pitäisi tehdä? Jos jättää opinnoistaan kertomatta, miten sitten selittää ne vuodet, joista ei ole työhistoriaa. Valehtelee olleensa pari kertaa äityslomalla ja hoitovapaalla, vai?
Toistele tuota nyt niin paljon, että itsekin uskot.
parisuhteessa.Olen vaarallisen älykäs ja vaarallisen kaunis nainen. Miehet ajattelevat,etten jäisi pysyvästi,vaan hakisin haastavampaa suhdetta.
paitsi että useimmiten ylivertainen älykkyyteni jää työnantajalta huomioimatta, johtuen kauneudestani.
vaikka kuinka olisi Mensan todistuksesta asteikko loppunut kesken. Paitsi ehkä NASA, hae ap sinne!
et taidakaan olla niin älykäs kuin luulet, jos et edes osaa hakea sopiviin paikkoihin :D