Surkeimmat Finnair-kokemukset
Kommentit (168)
Ei kannata haukkua työntekijöitä vaan yhtiötä. Työntekijöille kiukuttelu menee hukkaan. Laittakaa palautetta yhtiöön. Finnairilta on koronan aikana lähtenyt paljon matkustamohenkilökuntaa. Yhtiö on vähentänyt henkilökunnan määrän koneissa pienimpään sallittuun minimiin. Työkuorma on siis lisääntynyt ja samalla Finnair leikkaa matkustamohenkilökunnan korvauksia niin että moni joutuu hakemaan luukulta rahaa kun palkka ei enää riitä elämiseen. Jos haluat saada hyvää palvelua kiireiseltä lentoemännältä/stuertilta, ole hänelle ystävällinen. Sen he laittavat merkille. He ovat turvallisuus- ja palvelualan ammattilaisia.
- terkuin se kotona odottava
Jonkun rääkyvä lapsi oli päästetty välinpitämättömien vanhempiensa kanssa koneeseen.
Olen lentänyt yli 30 vuotta työmatkani pääasiassa Finnairilla, mutta myös muilla maailman lentoyhtiöillä. Lentoja minulle tulee normaalisti yli 100 vuodessa. Olen aina saanut hyvää palvelua kaikilta yhtiöiltä. Ehkä se hyvä palvelu on kiinni myös omasta asenteesta.
Suomalainen lapsen lailla kiukutteleva sosialisti yllättyy kun joutuu maailmalle jossa kiukuttelemalla ei saakaan enää palvelua.
Finnairin asiakaspalvelu varauksien käsittelyn osalta on kyllä täysin luokatonta. Ei mitään toivoa että pääsisi jotain ongelmaa oikean henkilön kanssa käsittelemään ja botit ei ymmärrä mitään.
Ohi aiheen,
Matkoille kannattaa aina ottaa oma villahuivi mukaan. Minulla on pari luottohuivia (toinen ohuempi ja toinen paksumpi VILLAhuivi) joista toinen aina mukana.
Villa lämmittää, mutta ei hiosta/tule sähköiseksi vs. tekokuitu. Monesti huiville on ollut kohteessakin käyttöä jos esim. hotellihuoneessa tai ulkona ollut viileää tmv.
Huivi menee suht pieneen tilaan (jopa käsilaukkuun ellei laukku ole minikokoinen) ja kulkee helposti myös harteilla/kaulalla/käsivarrella.
Tarvittaessa huivin voi myös rullata tyynyksi, joskin itse pidän (pidemmillä) lennoilla myös pinetä (niska)tyynyä mukana.
Huivi/tyyny hyvät myös jos lähtö viivästyy tmv. tapahtuu ja pitää huilata/torkahtaa kentällä.
Muutenkin varaudun lennoille aina (vaikka ruoka kuuluisi) myös omilla eväillä, vesipullo ja pähkinöitä/hedelmiä/suklaapatukka tmv. jolla pärjää jos "jotain" odottamatonta tapahtuu.
Vaikea kuvitella, mihin lentoemäntiä tarvitaan, jos lennolla saa vettä ja mustikkasoppaa. Matkustajat voisivat ottaa nämä mukaansa jo kentällä.
Olen kerran lentänyt Finnairilla noin vuonna... 1978. Ei juuri muistikuvia. Myöhemmin eli lennolla vuonna 1988 totesin mulle ilmestyneen niin pahan lentopelon että lentämiset jäi siihen. Tämä tapahtui jonkin toisen yhtiön lennolla enkä enää koskaan aio lentää, joten en ole saanut enkä tule saamaan huonoa palvelua Finnairilta.
Vuoden 1988 jälkeen olen matkustanut ainoastaan Tallinnaan tai Tukholmaan enkä oikeastaan enää kaipaa matkustamista.