Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö melkein 9v ja rinnat kasvaa...

Vierailija
08.11.2012 |

... Eli rinnat hienan kasvaneet ja tänään sanoi että niihin sattuu kun painaa. Tyttö ei lihava, hieman pyöreä, pitkä ikäisekseen 150cm Onko normaalia, että näin aikaisin, vai pitäisikö mennä lääkäriin? Harmittaa, kun noin aikaisin - kaikki muut luokan tytön huomattavasti pienempiä.

Nim. Huolestunut äiti

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ne näyttämään "rinnoilta" jo aiemmin kuin muilla, näin usein ylipainoisilla. Normaalipainoisella kehitys on tasaisempaa.

Vierailija
2/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rinnassa" sellaiset pienet "kivet" en osaa selitää mitä ne on ni sit ne kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin ihan nälkäkurki lapsi, tosi laiha. Tosi hidastahan se rintojen kasvu aluksi on. Menkat alko mullakin 11v.

Vierailija
4/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ne näyttämään "rinnoilta" jo aiemmin kuin muilla, näin usein ylipainoisilla. Normaalipainoisella kehitys on tasaisempaa.

pituus/paino suhteessa mennään ihan nollassa, eli ylipainosta ei kyse. Asiaa tutkittiin varhaisen murrosiän alkamisena, mutta ei ollut muita "oireita". Rauhasetkaan eivät ole tuosta kasvaneet. Nyt täyttää 8 vuotta. On kyllä 143 cm pitkä ja painaa noin 31 kiloa. Enää seurataan vaan pituuskasvua (ja kai painoa siinä samalla) 3 x vuodessa. Muut testit jääneet jo pois.

Vierailija
5/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 9v2kk. Kuukautiset alkoivat vähän yli 12v. Käytin silloin 9v lääkärissä ja nähtiin normaalina asiana. HOikka on ja pitkä.

Vierailija
6/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotissynttäreitä huolestuttiin kehityksestäni, kun huomasin alapäässä muutamia hentoja karvoja. Rintojen kohdalla oli vähän kasvua, mutta en osaa tarkalleen sanoa milloin se alkoi, juuri siksi että mäkin olin vähän pyöreä. Olin kai vähän päälle 140 cm, ehkä 142. Kävin asiantuntijalääkärillä ja hän ei nähnyt aihetta hormonihoitoihin. "Sieltä se muut tytöt tulee kohta perässä", hän vain totesi. Yhden asian lääkäri arvioi rankasti pieleen: hän arvioi, että menkat alkaisivat 10-vuotissynttäreiden aikoihin, mutta kehityskaareni olikin pitkä ja ne alkoivat vasta, kun olin 13!! Kasvukäyriä hän teki kolme ja niiden mukaan aikuispituudekseni tulisi n. 158 cm, 163 cm tai 167 cm. Ne menivät aika kohdalleen: olen 165 cm.

Itse kyllä inhosin varhaista kehitystäni, mutta toisaalta kyllä ne muut sitten tulivatkin aika nopeasti perässä ja monella alkoi lopulta menkatkin ennen kuin mulla. Mutta jos teitä mietityttää tyttönne tilanne, niin ei kai lääkärillä käynti pahastakaan ole.

Vierailija
7/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöni kahdella kaverilla (molemmat 9,5 vuotiaita) on rinnat alkanut selkeästi kasvaa nyt syksyn aikana. Molemmilla kehitys lähti viime keväänä, kun ensin pituutta tuli tosi nopeasti lisää.

Vierailija
8/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä teille simppelit seulontasäännöt:

Tytöllä on POIKKEAVAA rintojen kasvu ennen 8 vuoden ikää ja häpykarvoituksen ilmestyminen ennen 9 vuoden ikää, sekä kuukautisten alkaminen ennen 10,5 vuoden ikää. Näiden ikäpisteiden jälkeen nuo kaikki ovat siis täysin normaaleita ilmiöitä.

Useimmiten kehitys on normaalia silloinkin, jos em. tapahtumat tulevat ennen ko. ikärajaa, mutta siinä tapauksessa on muutamilla tutkimuksilla lastenlääkärin vo:lla on selvitettävä, että kyse on normaalista ennenaikaisesta puberteetista eikä mistään taustalla piilevästä sairaudesta.

Vierailija
9/13 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole normaalia! Nyt lääkäriin ja pian, kuulin yhdeltä kaverilta että liian aikaiset merkit murrosiästä voivat olla merkki jostain vakavammasta sairaudesta, syöpä tai muu vastaava. Itse seuraan omien lasten kehitystä todella tarkkaan ja meillä ei onneksi 11v ole vielä merkkejä osoittanut murrosiästä. Oikea ikä murrosiälle on 13v eteenpäin.

Vierailija
10/13 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokakuussa 9v täyttäneellä tytöllä näyttäisi alkaneen rintojen kasvu. En ole asiasta ääneen mitään sanonut, eikä valita kipuja. Hoikka/normaalipainoinen tyttö on tosin kohtalaisen pitkä ikäisekseen. En aio huolestua.

Vierailija
11/13 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on.

Voitte mennä ostamaan jo sellaiset lasten yläosat "rintsikoiksi":

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?prod…

Vierailija
12/13 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on. Osta sille rintsikat.

Vierailija
13/13 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

----

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi