Mitä ruokaa teette isänpäivänä?
Mä teen paistin ja uunijuureksia. Jälkkäri vielä hakusessa.
Kommentit (8)
Mennään appivanhempien valmiiseen ruokapöytään :)
Mä oon kipee, joten mies kokkaa. Meinaa paistaa lapsille muurinpohjalettuja pihalla. Eiköhän se tee siellä tulilla jotain varsinaista ruokaakin, ehkä poronkäristystä.
Mä oon kipee, joten mies kokkaa. Meinaa paistaa lapsille muurinpohjalettuja pihalla. Eiköhän se tee siellä tulilla jotain varsinaista ruokaakin, ehkä poronkäristystä.
Ja mieheni on sitten ihan itse valinnut tuon siirtymisensä ulkoruokintaan. :-)
Niin sitä teen.
Kakku valmistuu lapsien kanssa niin ei sitä enempää jälkkäriä kaipaa.
Käydään myö 3 pappaa moikkaamassa niin iso riski että niissäkin paikoissa saadaan jotain herkkua.
kuten aina. Poikkeuksena normipäivään tarjoan anonpin lahjoittamasta mustaherukkamehusta kauraryyneillä suurustamaani mehukeittoa - nannaa puuron kera! Pitäähän miehelle lapsuusmuistoja herätellä edes kerran vuodessa ja mikäpä oivallisempi kuin oman äitinsä lähettämä mehu.
pekonia, munia, paahtoleipää, leikkeleitä, tuoremehua, amerikkalaisia pannukakkuja vaahterasiirapin kera...
Päivälliselle menemme ravintolaan.
häränpihvit, uunijuurekset gratinoituna juustolla, peruna-porkkanamuusia, persiljaa. Salaattia kartanon salaattikastikkeella.
Juomiksi viinit, lapsille viinimarjamehut.
Jälkiruokana vadelma juustokakku. Granaattiomenaa, mansikka-raparperi kastiketta. Upea makuelämys vaikka kuulostaa runsaalta.
Jälkiruoka likööriä.
ja lohkoperunoita.
Salaattia tietty.
Helppo ruoka eikä tartte viettää aikaa kyökissä.