Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän syyskuun pelkät CM ruoka ja taloustarvike olivat yli 1300e

Vierailija
08.11.2012 |

Perheessä 2 lasta + 2 aikuista sekä koira. Mies syö työpaikalla, lapset koulussa, itse satunnaisesti omia eväitä + lounasruokailu kodin ulkopuolella osittain. On syöty muutama kerta koko perheellä myös ulkona. Satunnaisia ruokaostoksia myös muista kaupoista. CM suurimmaksi osaksi, koska on paras etäisyys ja parkkipaikat yms.

Kuulostaako normaalilta ruokalaskulta?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee ruokaan n. 800-900e kuussa. Suurimman osan ostan Salesta (ainoa kauppa lähellä) siinä on myös sitten pesuaineet ym. Syödään aika perusruokaa, mutta halvemmallakin varmaan pääsisi. Meillä siis toinen lapsi syö koulussa ja mies vaihtelevasti muualla mutta myös kotona päiväasaikaan. Iltaisin syömme kaikki toisen lämpimän aterian kotona. Vanhempi lapsista syö jo melkein yhtäpaljon kuin aikuinen. Jos haluaisi pienentää kauppalaskua, niin pitäisi vähentää makeiden ostoa ja leipoa pulla ja leivät kotona. Muu on jo aika perussettiä.

Vierailija
22/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka sisältää pesuaineet, paperit yms.

Meillä menee varmaan Prismaan n. 600 e kuussa, mä ja mies syödään lounareille työpaikoilla, lapset koulussa. Tuohon 600 e sisältyy pesuaineet, paperit, jotain urheilukamaa, perusvaatetta lapsille, kavereiden synttärilahjat, saunaoluet & limut yms. herkut. Eli kaikki, mitä ns. normaaliin elämään kuluu kuukaudessa. Ja kuitenkin syödään (ainakin mun mielestä) hyvin, eikä sinänsä säästellä.

Olis tosi hauska nähdä viikon ostoskuitti tuolta ap:ltä, jotta näkis, mistä me jäädään tällä rahankäytöllä paitsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siksi, että enempään ei ole varaa. Silti syödään hyvin eikä kukaan näe nälkää tai sairastele. Meillä syödään paljon keittoja, puuroja (ei ruoaksi, tosin), näkkäriä, tarjouslihoja... kaipa sillä säästää kun tyytyy simppeliin ruokavalioon eikä nyrpistele porkkanaraasteelle? Rucolaa, valmis-smoothieita tms. meillä ei syödä.

Söin äsken lounaaksi makkarasoppaa, jossa oli A-luokan makkaraa iso lenkki. Se lenkki maksoi reilun euron tarjouksesta, lisäksi laitoin porkkanaa, perunaa sekä sipulia + liemikuutiot. Mielettömän hyvä ja edullinen arkiruoka! Vaan eipä tämmöinen varsinkaan naisille tunnu kelpaavan, osahan ei syö edes punaista lihaa vaan näykkii niitä kuivia fileitään (jotka eivät maistu miltään, kokeilkaas joskus halvempia ja rasvaisempia broilerin/kanan osia!).

Vierailija
25/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

K- plussa edut:

pisteseteleinä 65e

ja suorat alennukset 211,55e

Että se niille S-ryhmän puolustelijoille. Meillä ainakin Prisma huonompi valikoima ja kalliimmat tuotteet. Sijainti ja parkkipaikat surkeat.

Eli ilman korttia olisit maksanut 1347+211? Ja jäänyt ilman 65e pisteseteiltä. Ei kuulosta kovin edulliselta vieläkään. :)

Taitaa vähän riippua paikkakunnasta, että kumpi on parempi ja halvempi. K- vai S-ketju.

Vierailija
26/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin huonosti noista puuroista, tarkoitin että emme syö niitä lounaaksi/päivälliseksi vaan aamupalaksi ym.

Mieheni syö töissä firman piikkiin ja minä olen kotona kahden pienen kanssa, joista toinen käy puolipäiväisenä eskaria ja saa siellä lounaan.

28

Vierailija
27/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka sisältää pesuaineet, paperit yms. Meillä menee varmaan Prismaan n. 600 e kuussa, mä ja mies syödään lounareille työpaikoilla, lapset koulussa. Tuohon 600 e sisältyy pesuaineet, paperit, jotain urheilukamaa, perusvaatetta lapsille, kavereiden synttärilahjat, saunaoluet & limut yms. herkut. Eli kaikki, mitä ns. normaaliin elämään kuluu kuukaudessa. Ja kuitenkin syödään (ainakin mun mielestä) hyvin, eikä sinänsä säästellä. Olis tosi hauska nähdä viikon ostoskuitti tuolta ap:ltä, jotta näkis, mistä me jäädään tällä rahankäytöllä paitsi :)

mitään sika-nautaa tai broilerin marinoitua paistisuikaletta vaan ihan kunnon filettä, paistijauhelihaa jne. 1 iso filee lohta menee kerralla ja maksaa ainakin sen 30e. Jauhelihaa menee kerralla 800g jne. Toki syödään halvempaakin kalaa, mm. silakkapihvejä, mutta sitäkin tehdään kerralla pellillinen ja melkein kaikki menee. Paljon menee myös mm. raejuustoa, kasviksia, hedelmiä ym.

Vierailija
28/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siksi, että enempään ei ole varaa. Silti syödään hyvin eikä kukaan näe nälkää tai sairastele. Meillä syödään paljon keittoja, puuroja (ei ruoaksi, tosin), näkkäriä, tarjouslihoja... kaipa sillä säästää kun tyytyy simppeliin ruokavalioon eikä nyrpistele porkkanaraasteelle? Rucolaa, valmis-smoothieita tms. meillä ei syödä. Söin äsken lounaaksi makkarasoppaa, jossa oli A-luokan makkaraa iso lenkki. Se lenkki maksoi reilun euron tarjouksesta, lisäksi laitoin porkkanaa, perunaa sekä sipulia + liemikuutiot. Mielettömän hyvä ja edullinen arkiruoka! Vaan eipä tämmöinen varsinkaan naisille tunnu kelpaavan, osahan ei syö edes punaista lihaa vaan näykkii niitä kuivia fileitään (jotka eivät maistu miltään, kokeilkaas joskus halvempia ja rasvaisempia broilerin/kanan osia!).

Et taida olla kummoinen kokki jos moista pokkana väität! Ja meillä ei tosiaan mitään makkaroita syödä kuin joskus nuotiolla. Jos osaa kokata, ei tarvitse läträtä rasvan kanssa tai ostaa huonointa lihalaatua.

Vierailija
29/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostosmäärä sama

CM 75 €

Prisma 71 €

S-market 58€

Lidl 32 € (tosin lidlistä joutuu ostaa "vastaavia tuotteita")

Vierailija
30/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että joku muukin käyttää kaikki rahansa ruokaan :D.

Ostan ihan mitä mieli tekee, herkkuja viikollakin ja viikonloppusin oluita enkä koskaan Pirkkaa, laatuoluita ja Kukkoa joskus. Hyödynnän kyllä aina tarjoukset ja ostan kaiken mitä voin -30%.

Elämä on mukavempaa kun siitä nauttii. Kumma kyllä, olemme normaalipainoisia :D

Vierailija
31/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan hattua sinulle joka nelihenkisen perheen ruuat saat 400e/kk. Olis varmaan paljon opittavaa mulla sulta, joudun tohon summaan kyllä erikoisruokavalion takia lisäämään n. 30% mutta kuitenkin jos edes 520eurollakin kuussa selviäis niin se olis aika suoritus multa.

Vierailija
32/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään miltei 100%:sesti Alepaa. Tuo summa sisältää pesuaineet ja vaipat ja hygienian.

Ja meillä on kotihoidossa lapset ja itsekkin kotona. Ainoastaan mies syö työpaikallaan.

Vierailija
33/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka sisältää pesuaineet, paperit yms. Meillä menee varmaan Prismaan n. 600 e kuussa, mä ja mies syödään lounareille työpaikoilla, lapset koulussa. Tuohon 600 e sisältyy pesuaineet, paperit, jotain urheilukamaa, perusvaatetta lapsille, kavereiden synttärilahjat, saunaoluet & limut yms. herkut. Eli kaikki, mitä ns. normaaliin elämään kuluu kuukaudessa. Ja kuitenkin syödään (ainakin mun mielestä) hyvin, eikä sinänsä säästellä. Olis tosi hauska nähdä viikon ostoskuitti tuolta ap:ltä, jotta näkis, mistä me jäädään tällä rahankäytöllä paitsi :)

mitään sika-nautaa tai broilerin marinoitua paistisuikaletta vaan ihan kunnon filettä, paistijauhelihaa jne. 1 iso filee lohta menee kerralla ja maksaa ainakin sen 30e. Jauhelihaa menee kerralla 800g jne. Toki syödään halvempaakin kalaa, mm. silakkapihvejä, mutta sitäkin tehdään kerralla pellillinen ja melkein kaikki menee. Paljon menee myös mm. raejuustoa, kasviksia, hedelmiä ym.

siis paistijauhelihaa, broilerin fileesuikaleita / pihvejä, lohta, joskus pakasteseitä. Ja hedelmiä ja vihanneksia paljon.

Mutta kun näitä juttuja lukee, niin mulla valkenee se, mistä meillä säästyy: ei syödä muroja vaan puuroa aamupalaksi, ei osteta valmiita leivonnaisia, keksejä, sipsejä, karkkia, limua kuin harvoin, n. kerran kuussa, valmisruokaa ei syödä jne.

Vierailija
34/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.plussa.com/Mika-on-K-Plussa/#K-Plussan-kertyminen

S hävisi tämän vertailun.

ja Prisman hintaero elintarvikeostoissa on noin 15% Prisman hyväksi niissä tuotteissa, mitä meille ostetaan. Bonuksen lisäksi saamme 0,5% maksutapaetua, kun maksamme S-etukortilla.

Siis Citymarketin 1.300 euron ostot maksaisivat plussahyvityksen jälkeen 1233,50.

Meille vastaavat ostokset Prismasta halvemman hinnan, S-bonuksen ja maksutapaedun jälkeen olisivat maksaneet 994,50

Vierailija
35/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis paistijauhelihaa, broilerin fileesuikaleita / pihvejä, lohta, joskus pakasteseitä. Ja hedelmiä ja vihanneksia paljon. Mutta kun näitä juttuja lukee, niin mulla valkenee se, mistä meillä säästyy: ei syödä muroja vaan puuroa aamupalaksi, ei osteta valmiita leivonnaisia, keksejä, sipsejä, karkkia, limua kuin harvoin, n. kerran kuussa, valmisruokaa ei syödä jne.

ym. herkkuja tulee ostettua viikonlopuiksi, viikolla ei niitäkään tule ostettua. Kai ymmärrät, että kun perheessä on kolme aikuista ja kaksi paljon liikkuvaa alakoululaista ja viikonloppuisin vieraita, niin ruokaakin menee enemmän kuin jos lapset olisivat kaikki vaikka taaperoita.

Vierailija
36/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ympäri vuoden ostan esim tomaatit, kurkut salaatit yms. kotimaisia jos on saatavilla hedelmiä toki ulkolaisia kun niitä ei juuri näy kuin alkusyksystä kotimaisia. Lihat ja kalat kotimaisia. Tuoretiskiltä jos mahdollista, marinoimattomattomana (allergiat), mausteet yms valikoidaan sopivuuden mukaan, tuoreita yrttejä käytän.

Gluteenittomat tuotteet aina järjestään kalliimpia kuin vastaavat tavalliset.

Koirallekin toisinaan ihan paistijauhelihaa ja porkkanaa, riisiä tms. Ei elä pelkällä kuivamuonalla. Koiran kuivamuonat ostetaan isoissa säkeissä eläinkaupasta. Joskut herkkuja makupaloja yms marketista. Koiran ruokiin menee rasvatonta piimää mm. n. 3l viikossa eli ihan tavis ostosten joukossa nekin.

Vierailija
37/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika normaalia lienee sitten meidän kulut täällä tuntuu nyt löytyvän onneksi niitä joilla menee tuonne tonnin pintaan kk ruokaostokset.

Helpottaa huomata etten oo ihan joku poikkeus, jotain aiempaa ketjua lukeneena tunsin itseni varsinaiseksi törsääjäksi.

ap

Vierailija
38/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ympäri vuoden ostan esim tomaatit, kurkut salaatit yms. kotimaisia jos on saatavilla hedelmiä toki ulkolaisia kun niitä ei juuri näy kuin alkusyksystä kotimaisia. Lihat ja kalat kotimaisia. Tuoretiskiltä jos mahdollista, marinoimattomattomana (allergiat), mausteet yms valikoidaan sopivuuden mukaan, tuoreita yrttejä käytän.

Koirallekin toisinaan ihan paistijauhelihaa ja porkkanaa, riisiä tms. Ei elä pelkällä kuivamuonalla. Koiran kuivamuonat ostetaan isoissa säkeissä eläinkaupasta. Joskut herkkuja makupaloja yms marketista. Koiran ruokiin menee rasvatonta piimää mm. n. 3l viikossa eli ihan tavis ostosten joukossa nekin.

kesällä kasvatan tomaatit ja kurkut itse, talvella ostan ne Lidlistä kotimaisina. Liha ja kala kotimaista, no joskus nauta(paisti) voi olla ulkolaista ja karitsa. yrtit kasvatan itse, luomuna kuten kaiken muunkin. Kuivana ja käytän talvella. Kotimaisia omenoita herkuteltiin pari kuukautta ja osan sain pakastimeenkin. Ainuttakaan ei saatu omasta pihasta vaan ystäviltä ylimääräisiä.

Meillä minä syön viljatonta ruokaa eikä se (hupsis) maksa yhtään enempää kuin muukaan ruoka. Päinvastoin säästyy kun ei pupella koko ajan leipää + päällisiä. Miksi pitää ostaa gluteenittomia tuotteita kun ilman niitä voi elää hyvääkin elämää?

Normaalipainoisia olemme, lounaan syö kotona minä + ysi lapsi, muut koulussa ja töissä.

24.

Vierailija
39/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika normaalia lienee sitten meidän kulut täällä tuntuu nyt löytyvän onneksi niitä joilla menee tuonne tonnin pintaan kk ruokaostokset.

Helpottaa huomata etten oo ihan joku poikkeus, jotain aiempaa ketjua lukeneena tunsin itseni varsinaiseksi törsääjäksi.

ap

Vaikka joku muukin käyttelisi tuolla tavoin rahaa, ei se sitä tarkoita, ettet sinä olisi törsääjä.

Typeräähän tuo on.

Vierailija
40/61 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkki voi paremmin. Koirat tarvitsevat rehellisesti eläinrasvaa, ne on lihansyöjiä, unohda ihmisten ravintosuositukset.

Mutta: lukemalla ostoslistaasi ei ole ihme että menee rahaa. Allergioita ja koira, ja aina kotimaista.

Minulla on pikkuinen mummonmökki ja saan sieltä ruokavarastoihin paljon täydennystä itse kasvattamalla ja lähijärvellä kalastamalla. Tuntuu huimalta lukea miten paljon rahaa saa palamaan, jos kaiken joutuu ostamaan. Yleensä ottaen Cittari on kalliimpi kauppa, itse suosin Sokosta, Alepaa ja Lidliä. Meidän ruokalasku on pesuaineineen 600-700 kuussa ja meitä on neljä + keskikokoinen koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan