Teetkö aina matkustusilmoituksen ihan pikku reissuillekin
Kommentit (40)
Teen, sekä aketinhakumatkalle postiin että matkalle kylille isoon kauppaan. Lähikauppaan livajdan kertomatta kenellekään.
En ole ikinä tehnyt millekään matkalle, vaikka varmaan hyvä saattaisi olla joihinkin kohteisiin.
En ole koskaan tehnyt. En oikein ymmärrä mikä siinä on ideana?
Kyllä. Just olin viikonloppumatkalla Euroopassa ja tein sitä varten matkustusilmoituksen. Ei se ole haitaksi eikä vaivaksi. Valitettavasti aina voi sattua jotain ikävää.
Teen, pl. lyhyet max muutaman päivän reissut Tuhkolmaan/Tallinnaan.
Ei ole iso vaiva, +jos jotain sattuu saa infon puhelimeen (matkoilla en selaa puhelimella nettiä "koko ajan")
Teen, koska nykyinen maailmantilanne on mitä on. Ei ole iso vaiva tehdä sitä ilmoitusta. Vie ehkä 5 min. Johonkin Ruotsin risteilylle en ole tehnyt, mutta toisaalta kun miettii senkin maan menoa, niin saattaisin tehdä siihenkin jos yöpyisin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina kun käyn kaupassa.
Tämä muka hauska kommentointi ei ole yhtään vitsikästä.
Matkustusilmoitus kannattaa tehdä, jos maassa tapahtuu jotain (maanjäristys, levottomuuksi jne.) saa tiedon/toimintaohjeet jne. suoraan puhelimeen. Matkatoimistot icät ehkä reagoi niin nopesti, omatoimisesti matkailevat eivät välttämättä saa mistään tietoa.
Ja jos evakuointeihin tmv. mennään, on tiedossa keitä/missä on jne.
Harvemmin muistan tehdä Tallinnan tai Tukholman reissuille, mutta kaikille muille matkoille kyllä.
Olen joskus tehnyt, kun olen mennyt kehitysmaahan tai levottomaan paikkaan. Vaikka yritän jälkimmäisiä välttää. Viimeksi tein Jemeniin (sota) ja Gaboniin. Gabonissa ei kyllä ollut mitään ongelmia. Euroopan maihin en ole tehnyt koskaan, mutta nythän täälläkin on kauhistuttava sota keskellä Eurooppaa.
Teen aina. Puolue haluaa tietää missä olen milläkin hetkellä, mukaanlukien ulkomaat.
En ole ikinä tehnyt mihinkään. Olen jotenkin mieltänyt, että tarvitsisi tehdä vain, jos matkustaa omatoimimatkalle kaukomaihin.
En ole koskaan tehnyt vaikka on tullut matkustettua vaikka missä ja muutamassa vähän erikoisemmassakin maassa
Mutta varmaan tekisin jos pitäisi matkustaa mihinkään jossa on jotain turvallisuushuolia.
Olen asunut 20 vuotta ulkomailla, myös Euroopan ulkopuolella enkä ole koskaan tehnyt mitään ilmoitusta kenellekään.
No ei ihme kun silloin Thaimaan tsunamistakin kesti pitkään saada mitään uhritietoja ja ekanahan kerkesivät sanoa ettei suomalaisille käynyt mitenkään jos kukaan ei ollut edes ilmoittanut matkustaneensa tuonne
Aika harvoin, pakettimatkoilla uskon että matkatoimistolta saa UM listat tarvittaessa. Omatoimimatkoilla joskus, mutta vähän harvaseltaan muistaa, Pitäisi kyllä aloittaa tekemään ilmoituksia, ollaan oltu mm. maanjäristyksessä ja suurpaloalueella omatoimimatkoilla, kai se sitä varten on että suomi voi avustaa jos omia kansalaisia siellä hukassa.
Nythän Sudanissa ei toimi matkapuhelinverkot ja ilmatila on suljettu, 10 suomaista matkustusilmoitusten perusteella pääkaupungissa.
En tee, vain silloin, kun matkustan eksoottisempiin maihin tai jos on maa jossa maanjäristys,tsunami tms vaara.
Koronan jyllätessä pahimmillaan tein myös Espanjassa oleskellessani.