Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukien keräily

Vierailija
08.11.2012 |

Keräilettekö muumimukeja?

Itse olen täysin hurahtanut niihin, keräilen niitä lapselleni. Lapsi on vasta 6kk, mutta olen jo ostanut hänelle 35 mukia varastoon. Aijon antaa ne hänelle sitten, kun hän on aikuinen. Yleisempiä mukeja olen ostanut kaksi kappaletta ja otan ne käyttöön, kun hän jotain niistä ymmärtää. Mutta harvinaisemmat aijon pitää varastossa ja anna ne hänelle kun hän on aikuinen. Uskon, että ne ovat silloin käyttämättöminä arvokkaita. Mitä luulette säilyykö niidn arvo?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä voi tulla raskaaksi! Lesbot ainakin hankkivat lapsia "Muumimuki-menetelmällä" en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta en uskalla ottaa riskiä!

Vierailija
2/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lapsesi ei tykkää niistä aikuisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni ei niistä tykkää aikuisena, sitten hän voi myydä ne pois, toivottavasti hyvällä hinnalla. Sijoitus mielessä niitä siis pääasiassa keräilen. Mietin vaan pitävätkö arvonsa?

Vierailija
4/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen niitä lapselleni. Rolex,Omega,Rado minulla on.

Haaveissa on Patek Philippe,Chopard,Audemars Piguet.

Vierailija
5/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aiOn myydä ne kun tulee rahapula. Mm. joulumukeista pääsee aina hyvin eroon.

Vierailija
6/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi käyttää siis oikeassa kädessään Rolex,Omega,Rado ja vasemmassa kädessään Patek Philippe,Chopard,Audemars Piguet. Mutta pidä huoli, että kaikki kellot ovat sekunnilleen samassa ajassa! Lapsen kädet kannattaa myös venyttää ihan pienestä lähtien, että on tilaa kaikille kelloille ;P

Keräilen niitä lapselleni. Rolex,Omega,Rado minulla on.

Haaveissa on Patek Philippe,Chopard,Audemars Piguet.

Vierailija
7/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen ajatellut, että jos tulee rahapula, niin myyn mukit pois. Aina niistä omansa pois saa näillä (huutis) hinnoilla.

Itseänikin ihmetyttää tää hamstrausvimma näin sijoitus mielessä.. Mutta taitaa olla huono fiilis siitä, että minun suvulta ei paljon (rahallista) perintöä jää jaettavaksi..

Vierailija
8/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa samalla sen, että mua vituttaa, että äitini oli mulle myös kerännyt jotain astiasarjaa ja mä sain sen 15 vuotislahjaksi. Jippii!

Ehkä se odotti, että muutan samantien pois jonnekin pitämään päivällisiä ja kahvikekkereitä.

Niinpä sitten muutin pois 16 vuotiaana vasta ja päädyin Tiimarin ja Ikean tuotantoon. Uuts.

Tuon tuosta tuo jaksaa kysellä, että milloin mä haluan sen astiaston. No, ehkä sitten, kun hänestä on aika jättänyt.

Kun aikuinen ihminen ei voi tajuta, etten mä harrasta kattauksia tms. Kun syödään niin syödään sitä varten on hankittu astiat kirpparilta kyllä.

Mä en haali kaappien täytteeksi joutavia astioita, kun kaappitilaa on muutenkin vähän.

Vierailija
9/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti toivon, että lapselleni tulee hyvä fiilis, kun hän katselee mukeja. Tyyliin: "tästä join aina kaakaota, tämä oli lempimuki lapsenena"

Vierailija
10/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lukemalla lapsesi saisi hyvät elämän eväät. Missä ihminen säilyttää 35 mukia ja milloin hän niitä käyttää?! :)

Eikös ne mukit ole ihan tavallisia Kaj Franckin mukeja joihin on lisätty painokuva ja hirmuinen hinta?

Vierailija
11/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun mielestä muumimukien keräily pois sulkee kirjojen keräilyn/lukemisen? Ihme logiikka?! Luen nyt jo lapselleni, etenkin lorukirjoja, vaikka hän vasta puolivuotias onkin

Tuossa saatat olla oikeassa; tavallisista mukeista, muumipräntillä pyydetään kova hinta. No sen olen valmis maksamaan, uskon, että pitävät arvonsa.

Vierailija
12/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt: kun te kaikki mammat niitä mukeja keräilette, niin lopulta ne ei ole parin vuosikymmenen päästä ollenkaan arvokkaita. Nyt ostatte toisiltanne kalliilla keräilyvimmassa, mutta siitä ei voi arvioida, että myöhemmin joku muu kuin te jo nyt mukinne keräilleet niitä vielä haluaisi.

Vierailija
13/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 on laitettu syrjään sen takia, että pelkään niiden menevän rikki enkä saa niitä enää mistään. Tosin niistäkin on ne tarrat otettu pois ja ne on pesty astianpesukoneessa ja suurinta osaa on käytetty hetken.

Kaikki muut ovat joka-aamuisessa käytössä. Me aikuiset juomme niistä kahvit ja lapset kaakaota silloin tällöin. Pidän niistä!

Minulla on myös muumikulhoja ja muumilautasia mutta niistä syödään vain lastenkutsuilla. Aiemmin ne kuuluivat myös aamupalasettiin mutta kun muumilautasia ei enää saanut, laitoin syrjään ja samalla sitten meni kulhotkin. Niitä kulhoja käytän kyllä arkenakin joskus mutta en päivittäin niin kuin mukeja.

Vierailija
14/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut niitä 15 vuotta. En sen kummemmin kerää mutta lähes kaikki siltä ajalta minulla on. Mukit ovat arki käytössä. Minusta ne ovat kivoja enkä ajattele että niissä olisi mitään keräilyarvoa. Mukit ovat arki käytössä.

Vierailija
15/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti niissä on vain joku arvokas muki, olikohan Fazerin juhlamukiksi tehty mm. vain jonkun tuhannen kappaleen erä ja muut ovat massatuotantoa! Joistain on otettu ns. uusintapainoksia tasaisesti. Mukeja on varmaan esim. 30-vuoden kuluttua vielä paljon kaupan.

Vrt. Arabian astiat yleensä ne mitkä on olleet massatuotantoa on halvempia, uniikit tai pienet sarjat arvossaan. Pitää olla kolhuttomia ja naarmuttomia ja tolkuttoman vanhoja, jotta arvo nousee.

Eli arvonnousun takia niitä tuskin kannattaa hankkia, mutta kivojahan ne on vaikkapa lastenkutsuilla. Jos olet niitä itse käyttänyt lapsellasi niihin tulee tunneside, joka lienee tärkeämpi kuin arvonnousu.

Vierailija
16/19 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka väärässä te olettekaan! Uskon vakasti että muumimukit pitävät arvonsa. Siinä on suomalaista Arabiaa höystettynä suomalaisella legendaarisilla satuhahmoilla. Jos Arabia ja Muumit pitäneet pintansa jo monta kymmentä vuotta, niin kyllä ne jatkossakin hintansa pitää. 

Myyn juuri nyt kirpparilla. Monen tavaran arvo ei ole juuri mitään. Kun olet sen kaupan ovesta ulos viennyt, niin on arvo laskenut etkä saa sitä arvoa takaisin. Meillä on muutama muumimuki kahtena kappaleena ja ajattelin myydä ne pois. Ihmetykseni oli suuri kun huomasin että se ihan tavallinen muki oli noussut arvossaan. Meidän hienommat kahvikupit Pentikin, eivät ole minkään arvoisia. Tuntui hassunkuriselta että arkimukit ovat arvokkaammat kuin vierasmukit... :) 

Vierailija
17/19 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taisin hurahtaa muumimukeihin. Älyttömiä hintoja tosin en niistä ala maksaa.  Uskon, että sesonkimukit ja erikoismukit kyllä nostavat arvoaan, kun koko ajan uusia ihmisiä alkaa keräillä mukeja. Ehkä niitä keräilymukeja voisi kaupata myös vuosien päästä ulkomaisille keräilijöille kalliiseen hintaan :D

Vierailija
18/19 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja muumimukeja tykkään hieman kerätä jos jostain löytyy, mutta Thaimaassa tuotetusta paskasta en maksa pennin jeniä.

Vierailija
19/19 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yrittää myydä vielä myynnissä olevia Muumimukeja nettihuutokaupassa 80 €:lla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi