Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko outoa, että joku tuntematon mies pyytää ystäväksi facebookissa, jos

Vierailija
07.11.2012 |

kyseinen henkilö on kuitenkin samassa yliopistossa kanssani, mutta en ole koskaan nähnyt häntä edes siellä.

Tuli tässä mieleeni, jospa hän onkin stalkkaajani ja hiippailee perässäni yliopistolla ja seuraa vaikka kotiin? Hui kamalaa.

Vai onko tää ihan normaalia klikkailla tuntemattomien naamoja ja lisäillä kaveriksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lähettäisit miehelle viestiä ja kysyisit suoraan, että miksi hän pyysi sinua kaveriksi ja tunteeko hän sinut jostakin, vai sekoittaako toiseen. Sillähän se selviää.

Vierailija
2/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lähettäisit miehelle viestiä ja kysyisit suoraan, että miksi hän pyysi sinua kaveriksi ja tunteeko hän sinut jostakin, vai sekoittaako toiseen. Sillähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta sinne sopii ihan hyvin kaikenasteisia tuttuja/fb-tuttuja, eihan niiden kaikkien kanssa tarvitse olla niin laheinen kaveri. s-postissa ja puhelimessa yksityisviesteja, mutta tama fb siis aika julkinen. en kirjoita siella koskaan mitaan erityista. ehka tama henkilo haluaa laajan fb-ryhman voidakseen keskustella erilaisista aiheista, kuulla mielipiteita ajankohtaisista aiheista jne.

en suhtautuisi erityisen dramaattisesti. ellei sitten jotenkin muuten osoittaudu, etta henkilolla vaarat motiivit tms.

Vierailija
4/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi kaveriksi tuntemattomia, enkä tutun tuttuja. En myöskään sellaisia, jotka kirjoittavat arkipäivän tapahtumista. En sellaisia, jotka ovat hurahtaneet ja tykkäävät kaikesta tai haluavat, että kaikki tykkäävät. Oikeastaan siksi en edes ole Facebookissa.

Vierailija
5/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen kysymään asiaa, ihan ystävälliseen sävyyn.

Minä olen saanut kaveripyyntöjä ihan tuntemattomilta, ei ole edes yhteisiä kavereita tms. Ne olen hylännyt suoraan.

Joskus on tullut kaveripyyntö ja privaviesti joltakin, joka on kysynyt että oletko se, jonka kanssa kävin lukiota silloin tuolla. Kun en ole, vastaan ystävällisesti ja hylkään pyynnön.

Samoin olen itse toiminut, jos en ole varma jostakin henkilöstä. Naiset kun voivat vaihtaa sukunimeä, kuva on tosiaan epäselvä tai vaikka kuva omenapuusta jne.

Vierailija
6/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos kyseessä on esim politiikkaan, bisnekseen tms toimintaan nostetta hakeva henkilö, voisin ymmärtää sen, kaveriksi en siltikään suostuisi. Yksityisihmisenä en tuntemattomia hyväksy ja tuttujenkin kanssa olen tarkkana, haluanko jakaa heidän kanssaan yhtikäs mitään elämästäni. Ja ota todellakin huomioon tuo erehtymisen vaara, aina voi samannimiset ihmiset mennä sekaisin. Samoin puhelimella fb:tä selatessa joskus tulee vahingossa "hipaistua" kaveripyyntö ihan oudolle ihmiselle, joka on esim kaverin sivulla jostain tykännyt/kommentoinut/on kaverilistalla (minulle itselleni on näin käynyt).

Vierailija
7/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuja vaikka keneltä ja mun nimistä ei toista ole maailmassa, munhun ei voi sekoittaa. Viimeksi kaveriksi pyysi Matti H. En tunne lainkaan. Mksi ihmiset haluaa täysin tuntemattomia ystäviä? Tämäkin Matti asuu ihan muualla enkä ole koskaan tavannut, parikmmentä vuotta vanhempikin.

Vierailija
8/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän pyytää sua kaveriksi, kun sä olet samassa koulussa. Ei siinä sen enempää.

Itse en hyväksy moisia naamatuttuja.

Vierailija
9/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätät haluatko tyypin kaveriksesi. Viestistäsi ymmärsi, että haluat. On ihan normaalia fb-elämää saada kaverin kaverilta tai uppo-oudolta mieheltä tai naiselta kaveripyyntö, jokaisen on päätettävä itse miten siihen suhtautuu.

Vierailija
10/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain myös tuntemattomilta miehiltä kaveripyyntöjä ja olen varma, että he tarkoittivat niillä kaimaani, joka myös opiskeli samassa yliopistossa. Tuo kaimani oli hyvin sosiaalinen (paljon fb-kavereita, osallistui kaikenlaisiin verkostoihin yms.), mutta hänen kuvastaan ei saanut mitään selvää. Itse en koskaan hyväksy tuntemattomien kaveripyyntöjä.