Hormonikierukka vei kuukautiset. Kuinka voi olla varma, ettei ole raskaana?
Olen ottanut tyhmästi selville Mirena-kierukasta vasta asennuksen jälkeen. On olemassa mahdollisuus, että kierukasta huolimatta raskautuu. Mahdollisuus on pieni, mutta kuitenkin olemassa.
Kuinka raskauden voisi huomata, kun ei ole kuukautisia? Mitäs jos käyttäytyy kuten ennenkin raskaudesta huolimatta (esim. viiniä pullo viikossa)?
Kommentit (11)
Mirenaraskaudet menevät kesken tai keskeytetään joka tapauksessa.
Mitäs, jos henkilö ei hyväksy aborttia vaan haluaa pitää vahinkovauvan? Vaurioittaako Mirena sikiötä tai jääkö se kierukka jotenkin sikiön sisälle...?
Täytyy vain luottaa että huomaa kyllä aikanaan oireet. Alkoholilla jne ei ole väliä koska yleensä ne äärimmäisen harvinaiset Mirenaraskaudet menevät kesken tai keskeytetään joka tapauksessa.
4 päivää ilmestyy pikkuhousunsuojaan veripisaroita. Muuten ei juurikaan huomaa.
Onneksi ei kokonaan loppunut, olisin varmaan ihan vainoharhainen, jos noita ei olisi.
Teepäs testi.
En mä viitsi joka kuukausi testata.
ap
Vaikka hormonaalinen ehkäisy on jotain 99% varma,silti aina arveluttaa että mitä jos sittenkin käy vahinko. Itsellä hormonikierukan kanssa tulee aina välillä minimenkat ja välillä ei mitään,mut kyllä sen aika varmasti huomaa jos tulee raskausoireita vaikka ei säännöllisiä menkkoja olekaan.
Vaikka hormonaalinen ehkäisy on jotain 99% varma,silti aina arveluttaa että mitä jos sittenkin käy vahinko. Itsellä hormonikierukan kanssa tulee aina välillä minimenkat ja välillä ei mitään,mut kyllä sen aika varmasti huomaa jos tulee raskausoireita vaikka ei säännöllisiä menkkoja olekaan.
kuukautiset olivat monta viikkoa myöhässä. Lisäksi olivat niin lieviä, että en kyllä niitä oireista olisi huomannut mitään vaan olisin ajatellut, että mulla on joku syysväsymys, raudan puute tms. Onneksi kuukautisten puuttuminen silloin kertoi raskautumisesta.
ap
mutta voihan sitä tulla menkat vaikka onkin raskaana. jos siis raskautuu esim. pillereitä käyttäessä. koska ne pillerit pitää yllä hormonitoimintaa ja "kk-kiertoa", ei omat hormonit. eli hormonaalisen ehkäisyn kanssa menkat ei kyllä ole mikään 100 % vakuutus.
Mulla ollut Mirena neljä vuotta ilman menkkoja. Aion vuoden päästä asentaa uuden ja elellä ilman menkkoja vielä ainakin seuraavat viisi vuotta jos en sitten lopun elämääni. Menkoitta eläminen on kuitenkin aika huoletonta. Jos vahingossa raskautuu niin sitten ei voi mitään, se on kuitenkin todella epätodennäköistä.
olen kylläkin vain onnellinen siitä. Mutta joka kuukausi vatsassa nipistelee, joten siitä päättelen että kierukka toimii.
T. Lääkäri