Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermostuttaa hammaslääkärille meno, kun juon 3 litraa light-limuja päivittäin.

Vierailija
07.11.2012 |

Tänään monen vuoden jälkeen hammaslääkäriin. Olen juonut vuosikausia light-limuja ihan törkeitä määriä päivittäin, nyt menee 3 litraa. Olen käynyt psykologillakin keskustelemassa tästä juomisesta ja se on jo riippuuvuus.

Sanonko suoraan hammaslääkärille määrät, jotka juon? Vai kaunistelen ja hoidan tätä ongelmaa muilla lääkäreillä? En jaksaisi taas yhden lääkärin kauhistelevan tätä asiaa.. Tottakai tiedän jo ihan varmasti, ettei näin paljoa saisi juoda, on epäterveellistä ja varsinkin hampaille :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä turhaan kaunistelemaan. Hampaat ei kyllä tykkää noista määristä!. Voihan se olla, että hammaslääkärin puheet pelästyttää sut ja käy niin kuin mulla, että loppuu tollasten juomien litkiminen kuin seinään.

Vierailija
2/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juonut parikymmentä vuotta Pepsi Maxia 1,5 litraa päivässä eikä hampaissa ole mitään vikaa. Riippuu paljon siitäkin miten noita juo. Minä juon puoli litraa aamulla, puoli lounaalla ja puoli päivällisellä joten hampaat ei ole vähän väliä sen happaman limsan kanssa tekemisissä kuten olisi jos ottaisi hörppyjä pullosta tai pieniä lasillisia pitkin päivää.

Itse en ole harkinnut pepsin suurkulutuksen lopettamisesta koska siitä ei ole ollut mulle mitään haittaa enkä usko että on jatkossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut teini-iästä lähtien, eli yli puolet elämästäni.

Hampaissani ei ole mitään vikaa. Kerro hammaslääkärille jos hän huomauttaa hampaiden huonosta kunnosta.

Jos koet itse että sinulla on tosiaan riippuvuus, toivottavasti löydät jostain apua. Korvaa osa juomista vaikka vissyllä?

Vierailija
4/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaistasi, että juot limuja, koska limujen juonti aiheuttaa eroosiota hampaille. On kyllä yksilöllistä, kuinka hampaat kärsivät, joidenkin hampaat kärsivät tuosta enemmän, joidenkin vähemmän. (Omat hampaani ovat kärsineet siitä, kun yhdessä elämänvaiheessa join tosi paljon limuja.)

Eli ainakaan sinun ei kannata kieltää asiaa, koska se näkyy.

Ja jos vaihtoehtona on se, että hampaasi menevät pilalle, jatkatko silti samaan malliin?

Vierailija
5/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juonut parikymmentä vuotta Pepsi Maxia 1,5 litraa päivässä eikä hampaissa ole mitään vikaa. Riippuu paljon siitäkin miten noita juo. Minä juon puoli litraa aamulla, puoli lounaalla ja puoli päivällisellä joten hampaat ei ole vähän väliä sen happaman limsan kanssa tekemisissä kuten olisi jos ottaisi hörppyjä pullosta tai pieniä lasillisia pitkin päivää.

juoko ruoan kanssa vai pitkin päivää. Hampaille on huonompi että happohyökkäys on suussa melkein koko päivän kuin että ateriat on säännölliset.

Vierailija
6/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hänen asiansa tuomita vaan auttaa. Ehkä saat lääkäriltä vinkkejä, miten parhaiten suojelet hampaitasi niin kauan kun juot tuollaisia määriä. Toivottavasti pääset riippuvuudestasi eroon.

Itse en koskaan kaunistele lääkäreille mitään, silloin saa parhaan avun omiin ongelmiin ja vaivoihin. Kyllä ne lekurit on kaiken nähneet, tuskin mikään niitä hetkauttaa.

Vierailija
7/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisäaineiden määrä mitä vedät on varmasti suuri ja laadultaan kirjava ja monipuolinen. Enemmän olisin huolissani sisäelimistäni kuin hampaistani. Mitä jos alkaisit käyttämään limuja vastuullisesti. Ei ne mitään ravintoa ole vaan alkoholiin verrattavia juomia, vaikka arvatenkaan eivät yhtä vahingollisia. Ole aikuinen.

Vierailija
8/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hampaita on poistettu 3.

Viimeisen hampaanpoiston jälkeen olin vuoden limulakossa.

Toiseen otteeseen olin muutamia kuukausia limulakossa.

Mutta mulla on nyt 2 vuotta ollut tilanne se, että reikiä ei ole tullut. Kaksi niksiä aiheutti tämän suuren muutoksen.

Limulakkoon voin taas mennä, jos tilanne sitä vaatii.

Vierailija
9/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt meillekin.

t: reikähammas

ja hampaita on poistettu 3.

Viimeisen hampaanpoiston jälkeen olin vuoden limulakossa.

Toiseen otteeseen olin muutamia kuukausia limulakossa.

Mutta mulla on nyt 2 vuotta ollut tilanne se, että reikiä ei ole tullut. Kaksi niksiä aiheutti tämän suuren muutoksen.

Limulakkoon voin taas mennä, jos tilanne sitä vaatii.

Vierailija
10/10 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin

1. hammaslangan käyttö silloin tällöin

ja

2. xylitol-purkkaa säännöllisen epäsäännöllisesti

Hämmentävää, miten suuri vaikutus niillä oikeasti oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan