Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan muuttaa pois Suomesta mutta en voi, krääh!!!

Vierailija
07.11.2012 |

Tuskastuttaa asua Suomessa. En halua, en tykkää erityisesti tästä maasta, enkä näistä ihmisistä. Neljä vuodenaikaakin on ihan vitsi. Mieheni haluaa samaa kuin minä.

MUTTA: miehellä on lapsi, yhteishuoltajuudessa ja ajallisesti 50/50. Eli siihen tyssää se lähtö. Perkele.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toisen hylkäämä jämä. Tuon siitä saa kun ottaa jämät. Aina tulee ongelmia. Ihan oikeasti ap: mieti vielä jos muuttohalusi on voimakas, että menetkin yksin.

Vierailija
22/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toisen hylkäämä jämä. Tuon siitä saa kun ottaa jämät. Aina tulee ongelmia. Ihan oikeasti ap: mieti vielä jos muuttohalusi on voimakas, että menetkin yksin.

oletus, että mieheni on jätetty. Näin ei vain ole, vaan mieheni jätti lapsen äidin.

En mieti, pysyn mieheni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykäättkö mistäään

Vierailija
24/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy peruskoulua. Ollaan päätetty heti lähteä kun koulut on käyty. Siihen ei onneksi mene enää montaa vuotta. Maakin on jo valmiiksi katsottuna.

ei missään tapauksessa kannata odottaa ja pilata lasten elämää. Lähtekää heti!

Vierailija
25/56 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pohditaan muuttoa. Sydäntä särkee, kun en haluaisi repiä lapsia täältä pois. On mummut, ystävät ja kaikki. Ja mummut tarvii jo meitä. Mutta meillä vanhemmilla ei ole täällä tulevaisuutta. Hyvästä koulutuksesta ja työkokemuksesta huolimatta olemme taas kerran työttömiä. Pätkätöitä, lisäkoulutusta jne. Kummallakin on taustalla ala, jolta löytyy hyvin töitä esimerkiksi juuri Norjasta. Itse puhun ruotsia erittäin sujuvasti, joten norja lähtisi taittumaan nopeasti siltä pohjalta. Sen lisäksi alani on sellainen, että voisin tehdä työtä englanniksi myös. Olen katkera, koska koen, että tässä on tulossa ajolähtö meille.

Vierailija
26/56 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta Suomikaan tuksin menettäisi teissä mitään.

Vierailija
27/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykäättkö mistäään

Paljonkin tykkään! Tykkään kulttuureista, joissa istutaan illat kahviloissa, ravintoloissa, puistoissa jne.

Tykkään lämpimästä ilmastosta. Tykkään siitä, että lämmintä, mutta pimeää. Suomessa nämä eivät toteudu.

Tykkään avoimuudesta, iloisuudesta, siitä että jutellaan tuntemattomien kanssa.

Tykkään esim. Kaakkois-Aasian maista, Etelä-Euroopasta jne. tosi paljon, ja näihin johonkin lähtisin, jos voisin.

ap

Vierailija
28/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy peruskoulua. Ollaan päätetty heti lähteä kun koulut on käyty. Siihen ei onneksi mene enää montaa vuotta. Maakin on jo valmiiksi katsottuna.

Vierailija
29/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykäättkö mistäään

Paljonkin tykkään! Tykkään kulttuureista, joissa istutaan illat kahviloissa, ravintoloissa, puistoissa

ap

Tilaatko aina jotain vai istutko siellä vaan. Entäs mitä siellä puistossa tehdään koko ilta? Miten sun hampaat kestää kokoajan mustustaa jotain.

Vierailija
30/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai millä ajattelit itsesi elättää

Vierailija
31/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä täällä, mutta mua pidättelee sairas äiti. On palvelutalossa, mä ainoa lapsi ja siis ainoa joka siellä käy katsomassa, ja hoitaa kaikki raha-asiat esimerkiksi. Tai onhan hänellä 2 sisarta jotka käy ehkä 2 kertaa vuodessa ja toinen heistä kehtaa vielä moittia mun kun käyn liian harvoin (2-3 kertaa kuukaudessa).

Vierailija
32/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykäättkö mistäään

Paljonkin tykkään! Tykkään kulttuureista, joissa istutaan illat kahviloissa, ravintoloissa, puistoissa

ap

Tilaatko aina jotain vai istutko siellä vaan. Entäs mitä siellä puistossa tehdään koko ilta? Miten sun hampaat kestää kokoajan mustustaa jotain.

Kyse on siitä, että Suomen kulttuurissa mennään töistä kotiin ja ollaan omalla porukalla illat. Muualla vietetään aikaa isommissa porukoissa, mennään perheenä puistoon ja siellä on kymmenen muutakin perhettä ja syödään siellä evästä tai mennään siitä ravintolaan tms. Liittyy tietysti myös siihen lämpöön, Suomessa sää ei anna myöden tehdä tuollaista. En halua mökkiytyä vaan nähdä ihmisiä jne.

Ap

Vierailija
33/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Suomessa pitelee miehen työ. Hassua, koska mies on kotoisin siitä maasta, johon haluaisin muuttaa, ja mulla taas olisi työn puolesta ihan hyvät mahikset muuttaa sinne.

Meillä asia ratkaistiin niin, että hankittiin ko. maasta loma-asunto. Mä vietän siellä sitten hiukan muuta perhettä enemmän aikaa, ja haaveillaan siitä, että joskus voitaisiin muuttaa miehenkin töiden puolesta täysiaikaisesti. Olisi helppoa, kun mun työkuviot eivät juuri muuttuisi, asunto olisi valmiina ja lapset ovat kaksikielisiä, kouluja on siellä toisessa maassakin.

Vierailija
34/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Eurooppaan jäisin niin työllä. Jos taas Kaakkois-Aasiaan menisin niin asunnon myynnistä saatavat rahat riittäisi siellä monta vuotta. Ja töitä toki sieltäkin voisi etsiä

Ap

Vierailija
35/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että teillä tuo aika jo lähenee!

Ap

Vierailija
36/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että Suomen kulttuurissa mennään töistä kotiin ja ollaan omalla porukalla illat. Muualla vietetään aikaa isommissa porukoissa, mennään perheenä puistoon ja siellä on kymmenen muutakin perhettä ja syödään siellä evästä tai mennään siitä ravintolaan tms. Liittyy tietysti myös siihen lämpöön, Suomessa sää ei anna myöden tehdä tuollaista. En halua mökkiytyä vaan nähdä ihmisiä jne.

Ap

Voithan täälläkin mennä puistoon valitsemiesi ystävien kanssa. Olen usein nähnyt porukoita puistossa piknikillä

Vierailija
37/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä täällä, mutta mua pidättelee sairas äiti. On palvelutalossa, mä ainoa lapsi ja siis ainoa joka siellä käy katsomassa, ja hoitaa kaikki raha-asiat esimerkiksi. Tai onhan hänellä 2 sisarta jotka käy ehkä 2 kertaa vuodessa ja toinen heistä kehtaa vielä moittia mun kun käyn liian harvoin (2-3 kertaa kuukaudessa).

Harmillinenn tilanne. Toki äidille varmaan edunvalvojan saisit, mutta vaikeahan se on lähteä kun ei voi sitten niin usein käydä katsomassa.

Ap

Vierailija
38/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Eurooppaan jäisin niin työllä. Jos taas Kaakkois-Aasiaan menisin niin asunnon myynnistä saatavat rahat riittäisi siellä monta vuotta. Ja töitä toki sieltäkin voisi etsiä

Ap

Osaatko mitään järkevää.

Vierailija
39/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Voithan täälläkin mennä puistoon valitsemiesi ystävien kanssa. Olen usein nähnyt porukoita puistossa piknikillä

Ensinnäkin, noin 8 kuukautta vuodesta se ei täällä onnistu. Ja ei ole kyse siitä, että mennään suunnitellusti valittujen ystävien kanssa vaan siitä että voi lähteä illaksi ulos ja ihmisiä on liikkeellä, iloisia ja juttelevaisia (vaikka ei tuntisikaan etukäteen).

Ap

Vierailija
40/56 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Osaatko mitään järkevää.

Osaan.

Ap