Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sulla on rahaa kuin roskaa"

Vierailija
07.11.2012 |

Täälläisen kommentin sain taas töissä huomattavasti paremmin tienaavalta työtoverilta. Näin on käynyt kerran ennenkin edellisessa työpaikassakin. Miksi? Mikä minussa tekee sen vaikutelman että käytössäni on reilusti rahaa?

Palkka, lapsilisä ja elatusmaksu on kuukaudessa alle 2000€ netto. Asun omistusasunnossa, josta maksan velkaa ja yhtiövastiketta yhteensä noin 1300€/kk. Minulla on 5 vuotta vanha (uutena ostettu) alemman perheluokan auto, jolla kuljen työmatkat. Tämä työtoveri on nähnyt autoni, mutta se on tosiaan alemman perheluokan auto eli ei nyt mikään järkyttävän kallis ja se on kokonaan velaton koska olen ostanut sen säätöillä. Ostan aina auton vain kun rahat on säästössä. Eli autoonkaan ei niin hirveästi mene rahaa, työmatka bensat (ei verovähennysoikeutta), huollot ja vakuutukset. Lisäksi maksan tietenkin lapsen päivähoitomaksun, netti ja kännykkä lasku on halpoja (15€/kk).

Laspseni on nätisti puettu tavallisiin vaatteisiin, juhla ja ulkovaatteet (vedenpitävät) kalliimpia, mutta pääasiassa hyväkuntoisia käytettynä tai alesta ostettuja. Eli ei ole kyseisen vuoden mallistosta.

Itsekin pukeudun tavallisiin vaatteisiin, ei mitään kalliita merkkivaatteita, paitsi ulkoiluvaatteet vedenpitäviä, mutta nehän meneekin sitten monta vuotta. Eli ei nekään viimeisintä mallistoa.

Meikkaan harvoin joten meikkeihin ei juurikaan rahaa kulu. Ruoka on peruskotiruokaa, jota teen itse. En juurikaan osta eineksiä, kun lähinnä hätävaraksi. Eli ruokaankan ei paljoa raha mene.

Eli rahaa tulee minulle mielestäni sopivasti kulutukseen nähden, mutta mikä minun olemuksessani tekee sen vaikutelman että minulla olisi rahaa käytettävissä roskaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran sanojina ovat miehet. Kuvittelevat, että kuppaat lapsen isältä rahaa tonneja kuussa, vaikka totuus on kaukana siitä.

Kyseessä on siis ehkä miesten inho oikeutettua tukea kohtaan. Pelkäävät raukat joutuvansa sitä joskus itse maksamaan tai kenties jo maksavat, ja sekös katkeroittaa.

Vierailija
22/24 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen saamastasi palautteesta paljon pahempaa olisi sääli tai vieroksuminen sen takia, että annat köyhän vaikutelman.

mutta toisaalta en myöskään halua antaa rikasta vaikutelmaan. En koe sellaista positiivisena asiana.

Omasta mielestäni annan sellaisen siltä väliltä eli "normaalin" vaikutelman. Eli raha ei ole ongelma, mutta ei sitä ole liikaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran sanojina ovat miehet. Kuvittelevat, että kuppaat lapsen isältä rahaa tonneja kuussa, vaikka totuus on kaukana siitä. Kyseessä on siis ehkä miesten inho oikeutettua tukea kohtaan. Pelkäävät raukat joutuvansa sitä joskus itse maksamaan tai kenties jo maksavat, ja sekös katkeroittaa.

Vierailija
24/24 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran sanojina ovat miehet. Kuvittelevat, että kuppaat lapsen isältä rahaa tonneja kuussa, vaikka totuus on kaukana siitä. Kyseessä on siis ehkä miesten inho oikeutettua tukea kohtaan. Pelkäävät raukat joutuvansa sitä joskus itse maksamaan tai kenties jo maksavat, ja sekös katkeroittaa.

että kun ensimmäisen kerran tälläisen kommentin kuulin, vuosia sitten, niin silloin minulla ei vielä ollut lasta. Ei edes tulossa.

Nyt kyllä sekin saattaa vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi