Hyvä ihonhoitosarja 9-vuotiaalle?
Mistä olette löytäneet? Lähinnä puhdistusaine ja kosteusvoide pitäisi löytää.
Kommentit (15)
Kokeile vaikka hekkövaraisia Nivean tuotteita. Ei kai sitä löydä muuta kun kokeilemalla.
Jos ei voi mitään tuotteita käyttää? Ei tämänikäiselle enää pelkkä vesipesu tunnu riittävän. Leukaan puskee finnejä jatkuvasti. En nyt kuitenkaan vielä noiden takia ihotautilääkärille mene, koska varmasti hoituisivat kunnon puhdistuksella. Vaan kun tietäisi hyvän, nuorelle iholle sopivan sarjan...
ap
juurikaan auta edes puhdistus, voi lievittää, mutta ei poistu. Ongelma teillä saattaa olla joko ruokavaliossa ja tai hormoneissa.
Onko vanhemmilla ollut paljon finneja lapsena/nuorena?
Kysy apteekista nuorelle iholle sopivaa. Tuskin ne puhdistusaine ja kosteusvoide kovin paljon perusvoidetta kummempia kemikaaleja sisältävät.
siellä osaavat ainakin kertoa hajusteettomat yms. aineet. Marketissa olet täysin oman onnen nojassa.
En tiedä, saako niitä vielä. Vaikuttavana aineena oli muistaakseni asetalisalisyyli.
Siinä sarjassa on useampi tuote rasvoittuvalle iholle. Asumme kyllä ulkomailla, joten en ole varma löydätkö suomesta. Ehkä internetistä tilaamalla, jos isommatkaan apteekit/kempparit ei tunne merkkiä? (paketissa lukee www.bioderma.com, joten sieltä löytynee jälleenmyyjätkin) Vesipesu1 10vuotiaalla aamuin illoin on riittänyt, kun laittaa näppyläkohtiin iltaisin ja joskus aamuisinkin "Bioderma Sebium Al" - voidetta. Käytän joskus voidetta itsekin, jos joku näppylä sattuu nousemaan. Voide on kevyt ja kuitenkin kuivattaa kohdat nopeasti yön aikana. Ihan eri luokkaa kuin joku karmea clerasil tai vastaava silloin omassa nuoruudessa. Jos ongelmaa on useammissa kohdissa kasvoilla, esim T-alueella suosittelen saman sarjan mattapintaista päivävoidetta koko kasvoihin "Bioderma Sebium Pore Definer", se vähentäâ niin paljon rasvaisuutta, että näppylätkin vähenevät itsestään. Itse käytän sitÄ välillä meikin alla, mutta pidemmän päâlle se on aikuisen iholle hiukan liian kuivattava. Puhdistusaineita en ole kokeillut, mutta varmaan kannattaa, kaikki tuon "sebium" sarjan tuotteet on rasvoittuvalle iholle. Itse käytän saman merkin herkkäihoisen sarjaa suurimmaksi osaksi.
Bioderma sarjassa ei pitäis olla parabeenejä eikä muutenkaan mitään kamalia aineita. Mulla oli itsellä finnejä nuorena ja ne oli tosi ärsyttäviä siinä vaiheessa, eikä kunnollisia hoitovoiteita ollut saatavilla... eikä ongelma ollut mikäân ihotautilääkärin veroinen kuitenkaan, joten itse olen päättÄnyt, ettÄ lasta voi auttaa niin helpolla tuollasessa asiassa, ettÄ kyllä se kannattaa. Turha ajatella, ettei lapselle kannattaisi antaa sopivia tuotteita ihonhoitoon, kuten jotkut tässä ketjussa näkyvät ajattelvan.
Mä olen elämäni kautta ainakin oman iho-ongelmani asiantuntija nykyään. Lapsilleni tuo sama periytynyt ainakin jossain määrin, ikävä kyllä.
Kokeile merisuolapesua. Jos iho on kuiva, niin jotain mietoa öljyä, esim Dr. Hauscha (tai jotenkin niin :))
En muista puhdistusaineen nimeä, mutta kävelin apteekkiin ja kerroin tilanteen, ja että haluan tietty mahdollisimman hellävaraisen puhdistusaineen lapselle. Valkoinen pumppupullo ja sininen se pumppuosa, nimi on siis kadoksissa, poika pesee sillä joka ilta (ja välillä aamullakin) kasvonsa, ja ihan kuin muka olis auttanutkin...No, en tiedä, ton ikäisellä saattaa vielä tulla ja mennä ne näpyt, mut siis hyvä tuote, ei ole kuivattanut ihoa yhtään tippaa.
Itsellä oli aikoinaan sama finniongelma ja osittain on vieläkin, joten lasta aion kyllä auttaa tässä asiassa niin paljon kuin vaan mahdollista. Huono iho nuorena oli todella ikävä ongelma.
ap
Mä kanssa päätin aikoinaan,että jos lapsilleni ko ongelma tulee, niin autan vaikka kuinka.
Mä väitän, että olisin erilainen ihminen nykyään, itsevarmenpi ja rohkeampi jos tuota vaivaa ei olisi ollut. Nyt tajuan tehneeni tyhmyyksiäkin nuorena hyväksyntää hakiessani, ja iso syy siitä tuolle vaivalle, kun ajattelin olevani RUMA. Kun näen saman ongelman lapsellani, mua niin harmittaa. Hän on hermona, kun mä koitan ehkä liikaakin auttaa häntä.
Suurin virheen aikoinaan nyt ajatellen olivat kaikki Clerasilit ym. Ne kuivattivat ihon ja sitä kautta sekin vähä tervehtymisen voima, mitä ihossa oli, katosi. Mahdollisimman vähän saa milestäni ihoa häiritä. Se yrittää itse parantaa itseään, niin uskon.
Ruokavaliolla on myös merkitystä. Puoln vuoden karkkilakon jälkeen muutos oli selkeä omalla kohdallani. Uskon myös, että on hyvä syödä oikeaa voita tai ainakin voimariinia tms., eikä kevyttuotteita, silloin iho ei kuivu niin helposti ja menetä vastutuskykyään.
Mahdollisimman vähän saa milestäni ihoa häiritä. Se yrittää itse parantaa itseään, niin uskon.
ei tuonikäiselle vielä mitään myrkkyjä tarvii nassuun läträtä.