Minkä ikäisenä vanhempasi on/ovat kuolleet? Mihin? :(
Anteeksi, kamala kysymys.
Tuli vain mieleeni, kun isänpäiväkin lähestyy...
Oma isäni kuoli nelikymppisenä aivoverenvuotoon. Liukastui pihalla.
Tuo ainakin opetti sen, ettei ikinä voi tietää mitä huominen tuo tullessaan...
Kommentit (45)
äiti 89v rintasyöpään vuonna 2014, isä 93v keuhkosyöpään seuraavana vuonna
Olen itse 55v
Vierailija kirjoitti:
Isä kuoli viitisen vuotta sitten vähän 60-v syntymäpäivänsä jälkeen. Keho ei kestänyt (sydänkohtaus?). Oli Kyllä jo huonossa kunnossa alkon ja diabeteksen takia.
Mut oli se kyllä yllättävää kuulla, kun poliisi soitti aamulla, että tiesinkö hänen kuolleen yöllä. En tiennyt vaikka asuimme samassa pihapiirissä, mutta huoneeni ei ollut pihan puolella, niin en ollut kuullut ambulanssia tai muita, jotka olivat yllä käyneet. Tosin heräsin jostain syystä yöllä (tunteja kuoleman jälkeen ja samaan aikaan kuin isän sisko oli herännyt, myös ilman selkeää syytä...)
Onneksi äiti on hyvässä kunnossa ikäisekseen, vain verenpainetauti, ei muuta. Liikkuu ja syö aika terveellisesti, ei polta (enää), juo kohtuudella alkoa. Ja hyvät geenit äitinsä puolelta. Että hyvinkin vielä voi elää 30+ vuotta.
Minulla lähes sama homma isäni kanssa. Oli lähes 60 ja poliisit toivat suru-uutisen ovelleni. Tässä parhaillaan hautajaisia järjestän yksin, sillä olin hänen ainut lähiomaisensa. Olen itse lähes 30, mutta koville otti ensimmäiset päivät. Nyt hieman helpompaa.
Ystävän äiti kuoli "masennukseen". Edelleen epäselvää oliko alkoholin ja lääkkeiden yhdistelmä tarkoituksellinen eli itsemurha. Isänsä kuoli onnettomuudessa jo paljon aiemmin.
Olemme kolmikymppisiä ja olen outo siinä mielessä, että minulla on kaikki isovanhemmatkin elossa ja omat vanhemmat siis.. Teinivanhemmuutta ei kuitenkaan ole suvussa.
Vähän nyt laajensin keskustelua alkuperäisen kysymyksen ulkopuolelle, kun puhuin ystävästä, sorry.
Äiti oli 50-vuotias, hoikka ja aina terveellisesti elänyt ihminen. Sitten alkoivat kovat kivut ja tutkimuksissa löytyi kaikkialle luustoon levinnyt syöpä. Äidin kunto rapistui nopeasti ja hän kuoli parissa kuukaudessa.
Olisin tarvinnut häntä vielä paljon pidempään.
Ihan terveitä paitsi isällä verenpainelääkkeet. Tosin hänellä oli alapainekin vain jotain 92, kun sai lääkkeet eli ei mitään hälyyttävää kuitenkaan edes ilman lääkitystä.