Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kaverin käytös ok? yrittävät lasta, mutta kaverin mukaan niin kaun kun

Vierailija
06.11.2012 |

ei testissä näy plussa, "saa" röökata ja vetää viinaa - viimeks toissa iltana veti aivan kauheat persekännit, vaikka samana iltana sanoi vilä, että jee vielä 2 päivää ja pääsee testaamaan tulisko plussa tästä kierrosta :/

Jotenkin paha olo tuli, mut en saanu sanottua mitään muuta ku et ei varmaan kannattsi kauheesti juoda jos sitä plussaa tosissaan oottaa. Hänen mukaansa ei "VARMUUDELLA" mitn väliä = haittaa niin kauan kunnes plussaa testissä ja menkat myöhässä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin pitkään lasta yrittäneenä tuo kuulostaa kyllä todella typerältä (ja muutenkin). Mutta jospa kaverillasi ei ole lapsen saannin kanssa niin kiire.

lapsettomuushoidoissa, mutta olen kyllä juhlinut alkoholin kanssa, jos juhlat ovat osuneet kohdalle.

Testaan kuitenkin aina viimeistään 4+0 ihan hoitojen suunnittelun kannalta. Tupakkaa en tosin ole polttanut koskaan. Harvoin olen tosi humalassa muutenkaan, mutta otan kyllä jos sattuu huvittamaan. Ei tulisi mieleenkään juoda kun raskaus todettu. En näe toiminnassani mitään ongelmaa.

kuin pari-kolme kertaa viikossa kännien juonti ja topallinen tupakkaa päivässä.

Enkä käsittääkseni morkannut kaikkia lapsettomuushoidoissa olevia ja silloin tällöin alkoholia juovia, vaan en ymmärrä tuon tuttuni elintapoja kun ottaa huomioon kuinka paljon röökaaminen ja runsas alkoholin käyttö vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Vierailija
2/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän tuo fiksulta kuulosta. Onko kaveris varma, että haluaa jättää päihteet ja saada lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän tuo fiksulta kuulosta. Onko kaveris varma, että haluaa jättää päihteet ja saada lapsen?

mahdollista.. Kummiskin niin abdsurdia katsoo ja kuunnella vierestä, mut ehkä mä oon sit vaan niuho. ap

Vierailija
4/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja röökin vois jättää kokonaan jo nyt. Toisaalta jos yritys kestää, niin tuskin häntä voi vaatia olemaan vaikka paria vuotta täysin abso vain sen takia, että SAATTAA olla raskaana.

Vierailija
5/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lasta ruvettiin yrittämään. Kun plussa tuli, lopetin samantien alkon ja tupakan käytön. Nyt lapsi on 2v ja edelleenkään en polta, 2 siideriä olen juonut viime kesänä mutta muuten en alkoholiakaan ja musta tuli muutenkin ihan kaikinpuolin ok äiti omasta mielestäni vaikka aika ennen raskautta olikin aika villiä:)

Vierailija
6/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen tuttua pariskuntaa joka on lapsettomuushoidoissa ja siltikään eivät ole ymmärtäneet lopettaa röökaamista ja USEIN tapahtuvaa perskännien vetämistä.

Kukin taplaa tavallaan, mutta jos raskautumistoive on niin kova että mennään kalliisiin hoitoihin ja muuta niin luulisi sitä nyt parantavan elämäntapojaan että se raskautuminen olisi mahdollisempaa.

Mutta mitä minä noista huolehtimaan, oma on asiansa.

Vierailija
7/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ei edes ollut tuollainen vaan yhdet bileet sattui olemaan ennen plussaa missä joi alkoholia ja syytti itseään ihan hirveesti siitä kun se eka raskaus meni kesken. Voi vaan kuvitella syyllisyydentuntoa jos lapsi syntyy jotenkin vammaisena tms.

Vierailija
8/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikompaa ainesta?

Vierailija
9/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ei edes ollut tuollainen vaan yhdet bileet sattui olemaan ennen plussaa missä joi alkoholia ja syytti itseään ihan hirveesti siitä kun se eka raskaus meni kesken. Voi vaan kuvitella syyllisyydentuntoa jos lapsi syntyy jotenkin vammaisena tms.

äidin juomisen tai tupakoinnin takia huolta, hän on kuulemma lukemansa "faktan" takia vakuuttunut, ettei voi niin varhaisessa vaiheessa vahingoittaa mahd. alkiota. Testaa suurinpiirtein viikoittain, näyttääkö testi plussaa.. ap

Vierailija
10/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikompaa ainesta?

mies on hyväpalkkaisessa vakiduunissa, kaverikin viimeistelee graduaan ja sit on KM. Työkokemusta jo pitkästi opintojen ohessa. Olleet montamonta vuotta yhdessä, yhteinen omakotitalo hyvällä alueella, paljon ystäviä jne.

ap

Vierailija
11/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen plussaa (siis ennen kuin pystyy testaamaan) hedelmöittynyt munasolu hengaa kohdussa eikä ole sinänsä missään yhteyksissä naisen verenkiertoon. Se on siellä omissa oloissaan.

Siinä vaiheessa kun verenkierto yhdistyy niin naisen käyttämillä aineilla (tupakka, alkoholi) on merkitystä.

Noin minäkin tein kun raskautta odotin. Siis en polttanut mutta join kyllä alkoholia. Heti kun plussasin, se loppui.

Vierailija
12/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko oikeassa, mutta minulla on sellaine mielikuva, että sikiö olisi ensimmäiset viikost suht turvassa äidin lääkkeiden yms käytöstä.

Eikös talidomidistakin tullut "oireita" lapselle vasta kolmannella viikolla tms.

Mutta joo, onhan niitäkin kuultu, ettei nainen aio lopettaa raskauduttuaan röökaamista, koska JOKU kaveri on kuulemma saanut keskenmenon koska lopetti tupakanpolton... Näitä on, toiv kantavat sitten vastuunsa!

Vierailija
13/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin pitkään kahta alkoholiannosta ehdottomana rajana, kun yritimme raskautta. En halunnut kertoa yrittämisestä kuin ihan lähimmille, eli siksi oli helpompi vähän juoda välillä.

No yli vuoden yrittämisen jälkeen oli työkaverin 30-vuoria nuoret. Oli taas sellainen olo, että menkat varmasti tulossa kun alavatsaa särki ja turvotti, joten harmitukseeni otin sitten ihan kunnolla kerrankin. Eipä ne menkat sitten alkaneetkaan, en edes tehnyt testiä heti, kun ajattelin, että kroppa oli sekaisin alkoholista tottumattomuuttaan. Vähän harmitti jälkikäteen, mutta terve vauva tuli:)

Vierailija
14/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkion ja äidin verenkierto ei ole vielä yhteinen. Joten se on tossa vaiheessa ihan sama paljonko sitä viinaa kittaa. En kyllä muista millä viikoilla sillä alkoi oleen merkitystä, mutta jos raskaustestin tekee kun kuukautisten pitäisi alkaa niin siinä vaiheessa sillä ei ole ainakaan mitään väliä.

Vierailija
15/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuushoidoissa, mutta olen kyllä juhlinut alkoholin kanssa, jos juhlat ovat osuneet kohdalle.

Testaan kuitenkin aina viimeistään 4+0 ihan hoitojen suunnittelun kannalta. Tupakkaa en tosin ole polttanut koskaan. Harvoin olen tosi humalassa muutenkaan, mutta otan kyllä jos sattuu huvittamaan. Ei tulisi mieleenkään juoda kun raskaus todettu. En näe toiminnassani mitään ongelmaa.

Vierailija
16/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiv. saa keskenmenon tai vammasen, noin vastuuton kun on.

Vierailija
17/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekoilla raskausviikoilla ei ole yhteistä verenkiertoa sen tulevan vauvan kanssa äidillä, joten ei siitä haittaa ole, jos ajoissa huomaa sitten, että on raskaana.

Vierailija
18/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuultu esim. kolmelta eri biologilta/biokemistiltä/molekyylibiologilta + useammalta lääkäriltä. Lääkärit Suomessa eivät halua sanoa asiaa ääneen, koska täällä on niin hirveä alkoholikulttuuri.

aivan urbaanilegendaa tuo ettei muka alko haittaa ennen plussaa. toiv. saa keskenmenon tai vammasen, noin vastuuton kun on.

Vierailija
19/19 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pari-kolme kertaa viikossa kännien juonti ja topallinen tupakkaa päivässä.

Enkä käsittääkseni morkannut kaikkia lapsettomuushoidoissa olevia ja silloin tällöin alkoholia juovia, vaan en ymmärrä tuon tuttuni elintapoja kun ottaa huomioon kuinka paljon röökaaminen ja runsas alkoholin käyttö vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi