Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kiireinen uraäiti/ uraisä ei tee ruokaa valmiiksi edellisiltana?

Vierailija
06.11.2012 |

Miksi sitä pitää alkaa väsätä vasta sitten, kun lapset ovat kotona hikisinä, väyneinä ja nälissään ja itse on väsynyt työpäivästä?

Laittakaa hemmetti vieköön se makaronilaatikko uuniin illalla, kun asetutte tietokoneen tai TV:n ääreen, menette saunaan tai pesette seuraavan päivän pyykkejä! Ruoka vamistuu ihan itsekseen siellä vahtimatta.

Töistä tullessa sitten istutaan suoraan ruokapöytään. Laatikkoruuat, keitot, perunamuussit, kastikkeet voi ihan vaan lämmittää. Salaatinkin voi tehdä kulhoon illalla valmiiksi, jos sellaista on tapana syödä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes aina, mutta johtunee siis siitä, etten ole kiireinen uraäiti? Ja aina en jaksa tehdä etukäteen ruokaa, silloin syödään einestä tai vaan leipää akuuttiin nälkään, haittakse?

Vierailija
2/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kiirettä siis. Tämä kiireinen uraäiti ihan rauhassa töiden jälkeen ulkoiluttaa koiran, menee tunnin päiväunille, ja alkaa vasta sitten laittaa päivällistä. Ilman mitään kiirettä.

Laitan kyllä lapsille jääkaappiin pienet välipalat iltapäiväksi, niiden avulla pärjäävät hyvin meidän päivällisaikaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oivallus puuttuu niiltä, joilla on kaikkein kovin kiire. Nuoret ihmiset, joilla on mies, riittävästi rahaa ja pari lasta, mutta niin jumalaton kiire ja uupumus koko ajan.

Pikkuisen ennakointia ja järjen käyttöä heillekin, niin ei ole pinna niin kireä koko ajan. ap

Vierailija
4/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makaronilaatikko ei sitä ole.

Vierailija
5/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä että se päivän pääateria vedetään takki päällä hirveässä kiireessä. Eikö sitä voi ottaa pikku välipalan koulun ja töiden jälkeen ja valmistella ruokaa kaikessa rauhassa? Luulisi että on kivempi istua kaikkien pöydässä rauhassa syömässä kun on tultu kotiin ja rauhoituttu.

Me syödään päivällinen noin seitsemältä arki-iltaisin, ehtii kaikessa rauhassa kokkailla.

Vierailija
6/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen downshiftannut ja vain osa-aikatöissä.

Vierailija
7/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kiirettä siis. Tämä kiireinen uraäiti ihan rauhassa töiden jälkeen ulkoiluttaa koiran, menee tunnin päiväunille, ja alkaa vasta sitten laittaa päivällistä. Ilman mitään kiirettä.

Laitan kyllä lapsille jääkaappiin pienet välipalat iltapäiväksi, niiden avulla pärjäävät hyvin meidän päivällisaikaan asti.

ruoan kanssa, koska nautin ruoanlaitosta, se on oikeastaan minun harrastukseni. Ei tulisi mieleenkään valita ruokia sillä perusteella mitä vaan saa helposti eteen ja kiirehtiä. Kaikessa rauhassa teen alkuruoan, pääruoan ja jälkkärin (tosin jälkkäri arkisin usein on vain hedelmiä), kun meillä päivällinen on päivän pääateria.

Vierailija
8/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää alkaa väsätä vasta sitten, kun lapset ovat kotona hikisinä, väyneinä ja nälissään ja itse on väsynyt työpäivästä?

Laittakaa hemmetti vieköön se makaronilaatikko uuniin illalla, kun asetutte tietokoneen tai TV:n ääreen, menette saunaan tai pesette seuraavan päivän pyykkejä! Ruoka vamistuu ihan itsekseen siellä vahtimatta.

Töistä tullessa sitten istutaan suoraan ruokapöytään. Laatikkoruuat, keitot, perunamuussit, kastikkeet voi ihan vaan lämmittää. Salaatinkin voi tehdä kulhoon illalla valmiiksi, jos sellaista on tapana syödä.

sitten sunnuntaina voi jo ihan valmiiksi tehdä esim keittoa reilusti, sitä voipi lämmittää parikin päivää..

salaattia ei kauaa silpuua, sen teen aina yhdesä lasten kanssa, yks leikka kurkua, toinen repiii salaattia....

eli ei tartte tehdä joka päivä ruoka, vaan joka toinen päivä.

Vierailija
9/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas tehdään niin, että usein kokataan etenkin viikonloppuisin isompi satsi ruokaa, jota pakastetaan sopivina annoksina.

Mä olen myös huomannut, että nämä, jotka ovat hengästyttävän Kiireisiä koko ajan, tekevät osittain omalla sähläämisellään sitä kiirettä lisää. Tunnen lukuisia ihmisiä, jotka tekevät samanpituisia työpäiviä ja vielä vähän samantyyppisissä hommissa. Toiset säheltää ja toohottaa ja ovat jatkuvasti ihan huippukiireitä ettei mitään ehdi tehdä. Toiset taas huokuvat ulospäin rauhallisuutta ja ehtivät ihan hyvin tehdä päivittäisen askareet ja olla rauhassa lastenkin kanssa.

Vierailija
10/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään enimmäkseen nopeita ruokia.

Salaatteja, hedelmiä, tai vaikka voileipäpöytiä joihin vaan nostetaan paljon vaihtoehtoja tarjolle, ja jokainen kasaa mieleisen annoksen itselleen.

Ei niitä hyödytä väsätä edellisenä iltana kuivamaan.

Enemmän aikaa ruoan valmistukseen käytetään sitten viikonloppuisin, ellei lähdetä ravintolaan syömään.

Tämä on meidän perheen tapa, ja se sopii meille.

Muut tehkööt miten haluavat.

Vierailija
11/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä tarjoillaan tänään ja mitä oli eilen? Valitatko ruuanlaitosta?

Moneltako siis lähdet töistä ja aloitat terveellisen ruuan teon? Olisiko ollut epäterveellistä tehdä jo eilisiltana vaikka kalakeitto/ linssikeitto ja salaatti?

Vierailija
12/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makaronilaatikko ei sitä ole.

Vierailija
13/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas tehdään niin, että usein kokataan etenkin viikonloppuisin isompi satsi ruokaa, jota pakastetaan sopivina annoksina.

Mä olen myös huomannut, että nämä, jotka ovat hengästyttävän Kiireisiä koko ajan, tekevät osittain omalla sähläämisellään sitä kiirettä lisää. Tunnen lukuisia ihmisiä, jotka tekevät samanpituisia työpäiviä ja vielä vähän samantyyppisissä hommissa. Toiset säheltää ja toohottaa ja ovat jatkuvasti ihan huippukiireitä ettei mitään ehdi tehdä. Toiset taas huokuvat ulospäin rauhallisuutta ja ehtivät ihan hyvin tehdä päivittäisen askareet ja olla rauhassa lastenkin kanssa.

koheltamalla tukka putkella naama nyttyrällä. Vaan eivät sitä ole, jokainen näkee senjuoksemisen päättömyyden ja tehottomuuden.

Vierailija
15/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näinhän se ei ole. Lähes kaikki varmaan tekevät safkan edellisenä iltana tai tekevät jotain sellaista, joka valmistuu nopeasti.

Vierailija
16/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäripyöreää päivää. Milloin siitä sen ajan sitten revit? Pitäähän niiden lasten kanssa joskus ehtiä seurustelemaankin.

Vierailija
17/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, ymmärrän kyllä pointin, sitten on ruoka nopeammin valmiina töistä tullessa. Mutta noin periaatteessa, jos on kiire eli aika ei tahdo riittää, niin sama aika sen ruoan tekemiseen menee edellisenäkin iltana. Jos on vaikkapa kokousiltoja, niin ei sitä ruokaa ala vääntämään enää kokouksesta tulon jälkeen, oli mikä ilta tahansa. Ja ei, en istahda yhtään minään iltana tv:n ääreen, tv on ihan turha aikasyöppö.

Tämä nyt ei varsinaisesti koske meitä, teemme (= mieheni tekee) useimmiten viikonloppuisin sen verran ruokaa, että sitten on mistä ottaa. Osaa sitten lämmitellään, osa pakastimeen. Ja viikolla syödään osittain viikonloppuna tehtyjä ruokia, osittain tehdään jotain mikä valmistuu nopeammin, esim. pastaruoat yms.

Vierailija
18/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päinvastoin. Moni juuri sairastuu siitä.

Vierailija
19/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oivallus puuttuu niiltä, joilla on kaikkein kovin kiire. Nuoret ihmiset, joilla on mies, riittävästi rahaa ja pari lasta, mutta niin jumalaton kiire ja uupumus koko ajan.

Pikkuisen ennakointia ja järjen käyttöä heillekin, niin ei ole pinna niin kireä koko ajan. ap

Kertoo kaiken olennaisen susta ap. Sun tyyli on alentuva, halveeraava ja negatiivinen. Jos mun pitäisi kuunnella tuota marmatusta livenä niin liukenesin paikalta.

Mä voin kertoa että mä ennakoin niin pirusti ihan kaikkea työn ja lasten muun arjen osalta että jos tässä vielä illat vääntäisin makaroonilaatikoita niin mulla pimahtaisi. Mutta koska mulla on se mies ja riittävästi rahaa niin voidaan avaikka lähteä ravintolaan keskellä viikkoa .

Vierailija
20/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä tarjoillaan tänään ja mitä oli eilen? Valitatko ruuanlaitosta? Moneltako siis lähdet töistä ja aloitat terveellisen ruuan teon? Olisiko ollut epäterveellistä tehdä jo eilisiltana vaikka kalakeitto/ linssikeitto ja salaatti?

Lähden töistä neljältä, olen kotona puoli viisi. Aloitan ruuan teon noin kuudelta, riippuen ruuasta. Eilen syötiin wokkia vihanneksista ja kalkkunasta, tänään on turskaa ja uunikasviksia. Edellisen päivän ruoka ei tietenkään ole epäterveellistä, mutta se ei myöskään ole yhtä hyvää kuin vastatehty. Jotkut ruuat kestävät säilytystä ja uudelleenlämmitystä, mutta eivät läheskään kaikki. Tykkään tuoreesta, vastatehdystä ruuasta ja teen sitä mielelläni. Mies tekee meillä noin puolet ruuista tai tehdään yhdessä.