Apua kainalohikeen!
Hei, kaipaisin neuvoja voimakkaan hikoilun tuottamaan ongelmaan.
Olen aina ollut ns. lämminverinen, eli olen herkästi kuumissani ja hikoilen. Aiemmin hiki ei ole kuitenkaan haitannut, sillä se ei ole haissut kovinkaan paljon. Olen pärjännyt kaupan deodoranteilla/antiperspiranteilla, enkä ole käynyt välttämättä edes päivittäin suihkussa (niinä päivinä jolloin en ole hikollut...).
Voisiko olla mahdollista, että työpaikallani oleva homeongelma olisi jollain kummallisella tapaa yhteydessä äkillisesti muuttuneeseen hienhajuun? Ongelmaa ei nimittäin ollut ennenkuin aloitin työt uudessa paikassa, jossa on sisäilmaongelmia. Muistelin tuossa juuri ystäväni häitä, jotka olivat juuri ennen kuin aloitin työt täällä. Päivä oli kuuma ja hiki valui norona selkäpiitä pitkin, mutta ei todellakaan haissut millekään ja käytössä minulla oli tuolloin Dermosilin deodorantti. Työt aloitettuani olen tullut myös todella yliherkäksi kaikille hajuille, en voi käyttää enää hajuvettä tai edes kevyesti tuoksutettuja antiperspirantteja.
Olen kokeillut nyt kaikkea mahdollista omenaviinietikasta Absolut Torriin, eikä mikään tunnu auttavan. Olisiko jollain vielä mahd jotain vinkkejä?
Käyn päivittäin kerran tai kaksi suihkussa, joten "pese itsesi" kommentit voitte jättää kirjottamatta :)
Kommentit (5)
Kärsin vuosikausia samasta ongelmasta ja sain lopulta avun Absolut Torr -liuoksesta. Laitoin sitä aluksi joka ilta puhtaalle iholle ja pesin aamulla pois, sen jälkeen 1-2 kertaa viikossa riitti. Omituista, jos sekään ei ole auttanut. Käytitkö varmasti ohjeen mukaan?
apteekista, lue ohjeet kunnolla, menee jonkin aikaa kun alkaa vaikuttamaan
kainalot pysyy kuivina ja ärtynyt kainaloiden ihokin parantui!
mutta kärsin ihan samasta ongelmasta sisäilmaongelmaisessa työpaikassani. Eli missään muualla en hikoile pahalta haisevaa hikeä. Kotona, matkoilla jne. jos hikoilen esim. helteessä niin hienhaju pysyy poissa ihan tavallisella deodorantilla, hajusteella tai ilman. Mutta työpaikalla hiki todella haisee eikä siihen auta mikään. Jos olen töiden jälkeen menossa jonnekin, otan vaihtopaidan mukaan. Olen ajatellut että jotenkin stressaisin työssä ja siksi hiki haisee, mutta en ole työstäni stressaantunut, se on tuttua ja mukavaakin. Sisäilmaoireet kyllä ärsytttää, mm. herkkyys hajusteille, joka niistä on seurannut. Onkohan mahdollista että kosteusvauriomikrobit alkavat lisääntyä ja haista kainalossakin? Voihan aspergillus fumicatus jopa kasvaa keuhkoissa ja poskionteloissa, niin miksei sitten hiessäkin... ei kyllä ole kiva ajatus.