Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla asuja! Onko vessassasi bideesuihku?

Vierailija
06.11.2012 |

Kuuluuko bideesuihku standardiin? Onko asunnoissa aina bideesuihku? Jos ei ole niin saako sen asentaa itse?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut n. 15:ssa vuokra-asunnossa ja ehkä 2:ssa on ollut.

Vierailija
2/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä todellakaan voi osakeasunnossa asentaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyiessäkään ei ole.

Vierailija
4/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On molemmissa vessoissa. Ei kuulu varmaan standardiin eikä varmaan saa asentaa itsekään.

Vierailija
5/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut bideesuihku. Tosin kaikki nämä talot on rakennettu 90-luvulla, jolloin se on jo varmaan kuulunut standardeihin niin kaupungin kämpissä kuin fiineimmmissäkin asunnoissa.

Vierailija
6/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmassa asunnossa, missä olen asunut vuokralla, on bidesuihku ollut. Kokemusta on noin 10 asunnosta, sekä kaupungin vuokrataloista, että yksityiseltä vuokratusta.

Vierailija
7/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut bideesuihku. Tosin kaikki nämä talot on rakennettu 90-luvulla, jolloin se on jo varmaan kuulunut standardeihin niin kaupungin kämpissä kuin fiineimmmissäkin asunnoissa.

mutta omistusasunnoissa on ihan yhtiöstä ja/tai osakkaasta kiinni.

Itsekin olen asunut asunnossa jossa 90-l alussa tehty putkiremppa ja uusittu kaikki hanat eikä ollut bideesuihkua.

Vierailija
8/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennus ei ole kovin ihmeellinen homma jos käsienpesualtaan hanan korvaa bideesuihkullisella versiolla. Vesi pitää katkaista hetkeksi ettei tule tulvaa.

Vierailija
9/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennus ei ole kovin ihmeellinen homma jos käsienpesualtaan hanan korvaa bideesuihkullisella versiolla. Vesi pitää katkaista hetkeksi ettei tule tulvaa.

vaan siitä, että yhtiömuotoisessa talossa ei KUKAAN tee putkihommia tai veden katkaisuja omin päin ja ilman lupaa.

Vierailija
10/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on molemmissa vessoissa. Ei tod. saa asentaa itse.

Vierailija
11/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, ettei niitä saa enää asentaa tilaan jossa ei ole lattiakaivoa

Vierailija
12/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että yhtiömuotoisessa talossa ei KUKAAN tee putkihommia tai veden katkaisuja omin päin ja ilman lupaa.

Joo, voi vaikka Kerrostalokyttääjät ry rynnätä paikalle. Olen osaava mekaanikko. Kerran kysyin isännöitsijältä lupaa ilmalämpöpumpun asennukseen. "Ei missään tapauksessa" oli vastaus. Sitten asensin sen salaa ilman lupaa niin ettei putkia tai edes ulkoyksikköä nähnyt. Lopputuloksesta ei isännöitsijällä ollut mitään sanomista vaikka sen myöhemmin näki.

Vierailija
13/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten käräjöidään ja loppulasku onkin sitä suuruusluokkaa, ettei työmotivaatiosta pitäisi olla pulaa.

Joo, voi vaikka Kerrostalokyttääjät ry rynnätä paikalle. Olen osaava mekaanikko. Kerran kysyin isännöitsijältä lupaa ilmalämpöpumpun asennukseen. "Ei missään tapauksessa" oli vastaus. Sitten asensin sen salaa ilman lupaa niin ettei putkia tai edes ulkoyksikköä nähnyt. Lopputuloksesta ei isännöitsijällä ollut mitään sanomista vaikka sen myöhemmin näki.

Vierailija
14/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muistaakseni ole ollut missään asunnossa, jossa olen asunut. Vuokralla olen ollut kuudessa eri asunnossa, nämä kahdessa eri maassa, omistusasuntoja on lisäksi ollut kolme eikä niissäkään bideetä.

Vierailija
15/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole käsisuihkua.

Vierailija
16/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolvälissä, ei 1970 valmistuneessa yksityiseltä vuokratussa asunnossa ollut bidesuihkua. Äitini oli ollut mukana asuntonäytössä ja vuokrasopimusta kirjoittaessa ja hän pyysi omistajaa asentamaan sellaisen. Minulla oli muutenkin tosi mukava vuokranantaja, ja hän sitten pian hommasi uuden hanasysteemin ja teki muutostyöt. nykyään ei tosiaan saisi ite asentaa, vaan pitäisi pyytää putkimies hommiin. Itse en olisi parikymppisenä jotenkin "kehdannut" bidesuihkun hommaamista pyytää, vaikka ihan normaaliin varustukseen se mielestäni kuuluu. Myöhemmissä yksityisissä vuokra-asunnoissa ei ole yhtä uutta lukuunottamatta ollut bidesuihkua. Nykyiseen asuntoomme hommattiin bidesuihku pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Olisi kyllä kannattanut hommata jo etukäteen. Silloin hanuri hajalla oli kiva suihkutella kunnolla joka vessakäynnillä. Ei ollut iso homma, ostettiin hana ja tilattiin putkimies tekemään työt ja ilmoitettiin isännöitsijälle.

Ihmettelen siis, miksi ei voisi putkimiehellä asennuttaa vuokra-asuntoonkin, jos vielä ite maksaa kulut. kannattaa toki kysyä, jos omistaja olisi halukas kustantamaan. Muistaakseni jotain 500 luokkaa oli kulut. Ei haluttu ostaa mitään pilipali hanaa, vaan perus Oras.

Vierailija
17/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä asumme, taloyhtiö sellaista hoidetumpaa laatua muutenkin

Vierailija
18/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. En tiedä edes huolisinko sellaista vessaa, jossa sitä ei ole tai ei saa asentaa.

Vierailija
19/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdas pimppa on kaiken aa ja oo!

Vierailija
20/36 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ei saa asenta mitään sellaisia. Voit korkeintaan vaihtaa suihkusi suuttimen bideemalliseksi ja vaihtaa letkun niin pitkäksi että se ylettyy vessanpönttöön. Suuttimen painonapilla sitten säätelet vedentuloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi