Nänni tulehtunut vai mitä ihmettä tää on?
Imetän vuoden ikäistä ja tässä pikkuhiljaa kuukauden aikana toinen nänni on tullut niin kipeäksi, että imettäminen on yhtä tuskaa. Liivinsuoja kuivuu välillä kiinni rintaan ja se sattuu, välillä on myös verijälkiä. Päällisin puolin näyttää ihan normaalilta.. Ja siis kipu on vaan nännissä, kipu häviää imetysten välillä, mutta heti imemisen aikana ja jonkin aikaa sen jälkeen rintaa polttaa/pakottaa ihan sairaasti. Neuvolasta sanoivat vauvan imuotteen todennäköisesti muuttuneen ja käski rasvailla ahkerasti. Niin olen tehnytkin, ilman vaikutusta. Olen myös yrittänyt olla imettämättä tuosta rinnasta enempää kuin kaksi kertaa vuorokaudessa. Ei mitään muutosta :(
Ja jos joku nyt tulee sanomaan, ettei tuon ikäistä tarvitse imettää ja sen voisi lopettaa, niin en aio korvaani lotkauttaa. Tämä on mun ja lapseni asia, en aio perustella sitä sen enempää.
Mulla oli siinä joku sieni-infektio. Sain siihen voidetta jolla se vaiva meni ohi muutamassa päivässä. Käväse näyttään lääkärille ja sano että tarvit voidetta. Ja vuoden ikästä voi ihan hyvin hyvällä omalla tunnolla imettää. Ja minkä ikästä tahansa. Sehän on sun asiasi. Imetä niin kauan kuin se sinusta itsestäsi on hyvä. Kyllä se lapsi jossain vaiheessa sen itsekin vähentää ja lopulta unohtaa sitten kun juo lasista tai mukista tarpeekseen. :) Toivottavasti vaivasi paranee!