Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään raskautta

Vierailija
05.11.2012 |

Olen 30-vuotias. Haluaisimme mieheni kanssa lapsia, mutta omat pelkoni estävät.

Pelkään järjettömästi kehon muutosta mitä en voi hallita. En siis "Iik tulee kiloja ja lihon", vaan kaikkea mitä tapahtuu. Että luustoni liitoskohdat pehmenevät (hyi, tuli jo tuosta kipua lantioon kun ajattelinkin) tai se mahan paisuminen. Jotenkin tuo "maailman luonnollisin asia" tuntuu niin mahdottomalta kuvitella omalle kohdalle. Ahdistaa myös kaikki verikokeet ja lapsivesinäytteet ym. Ahdistaisi mennä neuvolaan. Pelkään, että kokeissa selviää jokin sukupuolitauti tai jokin sairaus.

Tietenkin pelkään keskenmenoa tai lapsen kuolemaa/sairautta missä tahansa elämänvaiheessa. Kai tämä pelko on jokaisella, mutta olen ajatellut sitä jo vuosia etukäteen.

Ja paradoksaalisesti pelkään myös sitä, etten tulisikaan raskaaksi. Siksi en uskalla edes yrittää. Elämäni on jumissa tämän pelon takia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei sekään taida onnistua koska adoptiovanhemman täytyy olla hyvässä fyysisessä ja PSYYKKISESSÄ kunnossa.

Oletko ajatellut jotain vertaistukiryhmää tai terapeutille puhumista? Toivottavasti pääset fobioistasi ylitse.

Vierailija
2/3 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten. Silloin minua huoletti eniten oma tunnekylmyys ja se, osaisinko vastata lapsen tarpeisiin, olla "lämmin äiti". Psykologi suhtautui vähätellen, että "aika turha huoli kai se on, kyllä se tulee sitten luonnostaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei sekään taida onnistua koska adoptiovanhemman täytyy olla hyvässä fyysisessä ja PSYYKKISESSÄ kunnossa.

sen sijaan kuka tahansa saa tulla raskaaksi ja seota hormoneistaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen tai psykoosiin...